Inlägg från: intetnyttpåplusfronten |Visa alla inlägg
  • intetnyttpåplusfronten

rmc linköping - ivf

Aadomeniqe skrev 2013-04-23 16:16:00 följande:
    ja det gör vi, fick en grymt underbar & trevlig läkare i går som vi va hos :) ! Ja vi bor i Linköping . Jaha där ser man :)

Jag har också trott att jag varit i klimakteriet ett bra antal gånger..och jag har tillomed frågat special läkaren jag haft om jag kan ha det. Men hon sa samma sak som din gyn, Och jag är ju 26 fyller 27 i höst så hon tyckte det va för tidigt för mig med. Haha du är inte ensam om att man vill att det ska komma igång nununuuuuu man blir ju tokig snart känns det som Tungan ute
    Vad bra! Man ska trivas med läkaren :)

Jo men skillnaden är att jag är ju verkligen på väg in i klimakteriet, det är ju bara en tidsfråga. Kan vara om två månader eller ett år, det kan man ju inte veta :/ De ser ju det på AMH värdet, så får hoppas ditt värde är ok :)

Ja jag har ju tagit det rätt chill de senaste månaderna och fokuserat på annat, men nu när saker o ting börjar hända så vill jag ju att det ska hända :p Så irriterande att man inte kan styra själv när mensen kommer :p 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-24 07:21:12 följande:
    God morgon tös, sovit o drömt om bebisar..o sperma hit o dit..haha Tungan ute !

Jaha du vet att du är på väg asså? Men du är ju så ung fortfarande :( Hon kollar dom AMH värdet ? via blod eller?
    Då borde dom fått det .. dom tog 3 tuber med blod när vi va på RMC och en tub i går när jag va o lämnade kissprovet så ville dom ha en till tub. Känns som att det är det enda jag ger ! haha .

ja jag förstår dig, jag kan hålla med om att jag är likadan..jätte svårt att tänka på annat ju !  
    God morgon :) Haha ja samma här! Tog ett test imorse för att vara säker, och det var negativt. Så nu när jag vet det med säkerhet så borde mensen komma tycker jag. Om det som sagt inte är försent... Men iom att hon ju såg äggblåsor på VUL så borde det ju inte vara det tycker jag :/

Ja jag fick en chock när de talade om det för mig. "Dina äggstockar är på väg att lägga av och du är på väg in i ett för tidigt klimakterium". Jag trodde de skämtade först. :O Ja de kollar AMH värdet via blodprov, det brukar ta 1-2 månader innan man får svar på det. Haha ja jag blev faktiskt av med min spruträdsla tack vare allt blodgivande :p

Ja det är verkligen svårt, provade ju att dammsuga igår och det gick bra så länge jag dammsög men sen blev jag ju klar ;)  
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-24 11:11:38 följande:
    naw =/ va surt !! nejdåå..den kommer ska du se :)) 

men gud.. :O ja det har dom inte sagt till mig när dom tittat i allafall.. *pustar ut* förstår att det måste vara påfrestande för dig :((  ush asså! 

Haha ja, jag har dammsugit & tvättat golven varje dag nu i 2 veckor :P haha börjar bli liiiiiite tråkigt  
    Ja det hoppas jag :p

Ja dom sa inget till mig förrän i januari, tog proverna i november :s Men det är såpass ovanligt så du behöver nog inte oroa dig :) Tror inte PCO och lågt AMH värde är så vanligt ihop heller, så risken är nog väldigt liten :)

Haha ja jag har hållt på i en vecka, maken undrar vad det är för fel på mig som städar hela tiden ;) Idag blev det tvätten som får agera sysselsättning :p Det är ännu mer tråkigt att det finns ju inget att städa nu, jag har sorterat alla garderober och dammat av överallt och allting är skinande rent, vad ska jag då göra liksom :p 
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-24 14:02:17 följande:
    ja men dåså ;) då är jag lugn i allafall. haha ! värre för dig dock :( tycker synd om dig..verkligen !

Hahaha det undrar min make med, så säger han att jag är duktig hela tiden !! handlar inte om det säger jag.. har ju fan inget annat o göra..haha :P
    Ja, inte så mycket att göra åt :p

Haha ja det säger han här också, haha! Jag brukade städa max en gång i månaden förut :p Han fattar inte riktigt varför jag plötsligt tycker det är så roligt :p
    Funderar på om man ska hitta nåt spel eller nåt, men det finns nästan inga datorspel som jag gillar men det skulle kanske få tiden att gå åtminstone :P Skulle haft ett jobb! Då orkar man inte tänka så mycket :p 
  • intetnyttpåplusfronten
    Nedrud skrev 2013-04-24 21:54:38 följande:
    Hej alla.. Fick veta förra veckan att vi skulle få en remis till Linköping för ivf. Vi har försökt i Två år nu och Inget har hänt så i dec 2012 sökte vi hjälp, allt såg bra ut tills jag gjorde en kontrast röntgen av ägg ledaren ( har bara en kvar på grund av ett X så dom fick op den ena ) och nu visade de sig att den andra ledaren är igenväx. Har tusen frågor den första är hur lång är väntetiden??? Kan någon som vet svara på de snälla..
    Upp till 3 månader tror jag, vår remiss skickades 22 jan och i mars fick vi en tid för 4 april, som jag dock fick omboka och det blev i torsdags istället.
    Vad jobbigt, hur kan den ha växt igen? Gav de nån anledning? 
  • intetnyttpåplusfronten
    Nedrud skrev 2013-04-24 23:30:58 följande:
    Någon infektion eller liknande :( Skönt att veta att man inte behöver vänta i en evighet innan man får tid. Hur gick de för dig i torsdag? Jag är så nervös just nu, är liv rädd att de inte kommer funka. Har läst en massor på nätet, men de hjälper ju inte så mycket..
    Åh vad jobbigt :/
    Ja jag tycker det hela har gått rätt fort, nästan lite för fort, haha. Jag var beredd på att det skulle ta 1,5 år innan vi skulle komma dit vi är idag, och det har bara gått ca ett halvår :)
    Det gick bra i torsdags, jag fick hormoner utskrivna och ska börja spruta på tredje mensdagen (när mensen behagar dyka upp vet jag inte dock) och sen förhoppningsvid äggplock ett par veckor efter det och sedan hoppas vi på återföring. Jag är också rädd att det inte kommer funka, jag är rädd att jag bara har dåliga ägg kvar. Nej man ska inte läsa massor, det har jag också gjort. Många som misslyckas :o Men också många som lyckas. Man kan inte jämföra sig med andra för alla har ju olika förutsättningar :)
    Aadomeniqe skrev 2013-04-25 06:51:34 följande:
    Jobb skulle inte vara helt fel.. jag har ju jobb iofs..är dagmatte om dagarna..så lite annat får man ju göra & tänka på, vilket kan va skönt =) lite omväxling lixom ^^ . I går fick min make tid på laboratoriet den 7:e Maj..så vi får hålla tummarna att allt ser bra ut..annars 3 månader av väntan igen !!! gudars..
    Hehe ja det är ju bra isf! Jag har säsongsjobb så jag jobbar några veckor och är ledig ett par månader och sen jobbar några veckor igen :p Ojoj, ja får hoppas det ser bra ut! 
    Min man var jätterädd och nervös över spermaprovet, men han hade inget att oroa sig för trots sina levnadsvanor (rökning, snusning, ingen motion, fel mat, massor av cola, alkohol osv) utan han fick ett bra resultat på spermaprovet. :) Han är numera jättestolt över sina simmare och berättar gärna för folk att han fick ett "perfekt" prov, haha.

• intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-25 10:20:00 följande:
    Haha så gulligt att han är stolt :D gud så kul.. ah min make snusar.. vi har inte druckit alkohol sen vårt bröllop ( 25 Augusti 2012 ) så det är inte mkt sånt här inte.. sen det där med fel mat..haha han käkar ju helst bara kött och bea sås på burk..jävla kaloribomb.. medan en annan inte äter potatis, ris eller pasta.. kör en "inga kalorier" alls..o jag har gått ner 5 kilo på 2 veckor. Jag röker ju TYVÄRR.. jävla sorgligt att en pinne kan ta över livet på så sätt.. men jag ska faktiskt köpa en sådan E cigarett idag :) se om det hjälper.. utan nikotin då.. ! Va faktiskt rökfri en månad i Januari.. men sen sprack det.. varför vet jag inte riktigt. Men dricker gör vi ytterst sällan..det är man lite små stolt över Skrattande ! Ne men ja hoppas det går bra med provet.. tycker ju ändå inte att det ska va några problem.. han hade gjort sin förra flickvän på tjocken..så funkade det då lär det funka nu.. bara jag som inte riktigt funkar som jag ska :P  
    Haha ja eller hur :) Oj, det var längesen! Vi gifte oss också i augusti :D
    Haha här dricks det varje helg :p Fast jag brukar dricka en gång i månaden kanske. Haha ja här äter han kött och strips och beasås på burk typ, och sen gärna chips och sånt efter maten :p
    Jag äter inte heller pasta, ris eller potatis faktiskt :p  Wow, bra jobbat! :D Jag röker också tyvärr, verkar inte riktigt kunna sluta trots att jag säger att det är sista paketet hela tiden... Men blir ju så svårt när maken röker :)
    Jag har två E-cigaretter, haha. Funkade inget vidare för mig, jag rökte på den hela tiden bara för att det var roligt :p Men sen tog "röken" slut och jag vet inte var man köper ny, det var en gratiskampanj :p

Jag var rökfri ett halvår 2011, men började igen på sommaren... jävla uteserveringar ;) Drack inte på det halvåret heller, och hade slutat med massa grejer som kaffe, energidryck, läsk osv och tog massa tillskott. Blev ju gravid då i april, men det blev missfall i maj...
    Sen det här med vikten.. Jag var normalviktig de första två åren vi försökte, sen deppade jag ner mig och tröståt mig till 40 kg på två år :o Har gått ner 35 av dessa nu det senaste året, så nu kämpar jag för att bli av med de sista 5 och gärna 10 till :p 

Ja enligt läkaren kan ju spermaproven skilja sig åt, så även fast hans prov såg bra ut i november så kan det vara en dålig "batch" när det väl är dags för ivf. Så nu försöker jag få honom att leva lite sunt fram tills dess för att simmarna ska vara så bra som möjligt :p

Jag blev gravid efter 3 månader i ett tidigare förhållande, men gjorde abort. Så jag förstår inte, om jag nu kan bli gravid eftersom jag blivit det två gånger, varför vill det sig inte nu? Är det bara för att jag har dåliga ägg kvar eller vad är det som är fel? :o Det är alltså pga mitt låga amh värde som jag inte blir gravid, men vad är det som säger att ivf ska fungera då liksom...
    Men då har ju din man bevisligen fungerande spermier iallafall, så då borde det fungera för er tycker jag ;) 
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-26 08:40:22 följande:
    Jasså? =D vilket sammanträffande ;D Vilket datum?

Haha det är svårt o hålla sig borta ifrån allt det goda, jag har ALLTID älskat mat o godsaker..men sen läkaren sa till mig när jag ringde och bokade tid för utredning att jag behöver gå ner 1-2 kilo så har det bara rasat.. i går vägde jag mig igen.. 5 kilo har jag gått ner nu :D skapligt lyckat ! MEn jag är ju väldigt noga just nu med vad jag äter.. jag väger tillomed maten innan jag äter den så jag ser hur mycket jag ska förbränna på dagen ! Morgonens frukost blev 194 Kalorier ! Sen ska jag äta 1176 kalorier till idag..får vi se hur det går med det :P
    Fuskade lite i går & käkade tacogratäng..oh ja höll på o dö så gott det var !!! MUUUMS!!

Det är bra, bara att påminna din make att det är framtiden & barn det handlar om..sen kan han ju alltid gå tillbaka till de dåliga vanorna när du blivit med barn ;) Det sa jag till min make i går .. han skrattade bara.. haha :D

Men kan dom inte göra något åt AMH:t då? som jag sagt e du ju så pass ung fortfarande . KRAM 
    16e :P

Haha ja, det är ju det! Jag gillar visserligen inte mat speciellt mycket, det är strips och mackor som är boven här :p Och godsaker, tjaa.. godis och chips kan jag väl också trycka i mig utan stopp ;)
    Åh jaha! Vikten är faktiskt en anledning till att vi inte sökte hjälp tidigare, jag funderade på att göra det efter 2,5 år men då hade jag lyckats äta mig fet utan att märka det :s Ville inte höra att jag måste gå ner i vikt så sket i att ringa om utredning då. Men så gick jag ju ner så att jag har bmi 26, så då vågade jag ringa ;) Och än har dom inte sagt något om min vikt, men jag kämpar på ändå :)
    Vad bra det går för dig, här går jag upp 1 kg eller står still!¨

Väga maten har jag provat också, men jag blir så extrem när det gäller sånt så jag svälter mig istället :p Ska jag äta 1100 kcal så äter jag 400 typ. Livsfarligt ju :p

Åh tacogratäng som är så gott :D Kanske inte det nyttigaste dock. Hehe.

Ja jag har försökt säga det till honom, han säger då att "ja men tänk om du inte blir gravid då, då har jag slängt bort x antal månader av mitt liv i onödan" :o Det sjuka är att HAN vill göra detta mer än vad jag vill, men han är lite bortskämd ibland min lilla gris ;)

Nej AMH värdet indikerar ju hur stor äggreserven är och det är genetiskt :/ Så äggen kommer ta slut om inte alltför lång tid. Ingen vet ju hur länge för det är olika för alla, så jag hoppas :) Vill ju helst hinna med ett syskon också liksom :)

Men IDAG kom min mens, så nu får jag ÄNTLIGEN börja spruta på söndag! :D 
  • intetnyttpåplusfronten
    strumpa skrev 2013-04-26 19:29:10 följande:
    Idag var jag på RMC och fick ett fint ägg tillbaka :), så nu är jag ruvare! :) De var tvungna att tina upp 3 ägg då de första två inte var av så bra kvalitet. Det ägget jag sen fick tillbaka var lika fint som innan frysningen :). Nu har vi 5 st kvar i frysen, så himla skönt att det finns att ta av.
    Oh grattis! Hoppas det går vägen :) och vad skönt att ha "reserver" ;)
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-04-30 08:57:55 följande:
    Sorry för sent svar.. haft fullt upp här hemma :P

Ahhaa ganska nära varandra då =) Haha när jag ringde o fixade med tider första gången så sa tanten jag praatade med " du måste gå ner i vikt, och sluta röka " jävla rolig.. haha men ajja ^^

Är ute & går ca 45 min varje dag.. pga hundarna så är de ju bra motivation :P  Men nu har jag gått ner 2 kilo till..så 8 kilo till sen är jag klar :D 

Nae det är det ju inte..men det är ju så förbannat gott :D tusan asså !

Gud va spännande.. hur gick det med sprutorna då?

Vi vill bara ha ett barn till.. Andréa vill ha en till syskon :) 
    Oj, och jag har helt missat att du har svarat :p

Haha ja som om man inte själv vet vad man borde och inte borde göra :p Det är liksom inte så att man kan knäppa med fingrarna så är det gjort :)

Superbra ju! Hur har det gått denna vecka då? Jag ska ta tag i allt nu också tror jag, har försoffat mig nu de senaste två veckorna :o

Gått bra med sprutorna, lite rädd för luftbubblan i orgalutran men det har gått bra :)
    Tyvärr så blev det bara två äggblåsor, och linköping ville inte gå vidare utan vill spara detta försök så har jag fortfarande två kvar. Men jag misstänker att det är försent i höst.

Så har tagit ägglossningsspruta idag och ska försöka "au naturell" nu imorgon och på onsdag och sen ska jag ta progesteron. Får se om det funkar, annars blir det nytt försök i höst :)

Jaa såklart hon ska ha ett syskon! :D Jag har alltid sett framför mig hur jag har 5-6 barn, kan inte tänka mig ett liv utan syskon för någon. Men nu verkar jag få kyssa alla makter i arslet av tacksamhet om jag ens lyckas få till en liten en... :( 
  • intetnyttpåplusfronten
    strumpa skrev 2013-05-06 12:52:28 följande:
    Tjuvtestade inatt med ett cb digitalt och det kom upp ett fint "Gravid" i displayen. Jag hade haft det lite på känn. Hoppas nu att pricken vill stanna kvar och att det blir ett syskon nu vid årsskiftet. På fredag är min officiella testdag så då ska jag ringa RMC och få tid för ett ul, blir säkert runt vecka 7.
    Super GRATTIS! :D Klart den lille ska stanna kvar! :)
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-07 09:08:51 följande:
    Haha äsh sånt som händer ^^)

Jodå det har gått bra.. blev förkyld ifrån ingenstans  i helgen.. varade bara 3 dagar så då tog jag det lugnt.. men körde igång i går & idag igen =) Ligger på minus 1 kilo till i allafall =D

jahaa, men gud höst.. as långt kvar ju :O hoppas det går bra för oss båda. Idag ska ju min make till Laboratorie .. så är spänd som fan o hoppas att dom INTE hör av sig om 2 veckor...

Haha 5-6 barn xD Min mamma har 7 barn.. ( hon ville ha mer dock men många missfall osv ) så det är jag ensam tjej och mina 6 bröder.. skit kul verkligen :P

Klart du kommer få din bebis.. det kan jag sätta en tunna skit på ;) Du fixar detta tjejan!! 
    Men usch då. Skönt att det var en kort förkylning :) Ja nu SKA jag ta tag i detta, vägde mig idag och det såg INTE kul ut om jag säger så!

Ja vi får se vad som händer, har börjat med lutinus nu :) Tar du såna? Ska dom rinna ut?? xD

Haha ja min mamma har också 7 barn, jag är dock inte ensam tjej :) Hon fick tre fler än vad hon tänkt sig, trots ett par aborter i bagaget. Så fertilitet är då inte ärftligt :p

Haha! Ja vi får se hur det blir med den tunnan ;)
    Aadomeniqe skrev 2013-05-09 22:43:38 följande:

Jag plussade idag :D helt jävla otroligt !!'
    Gud vad kul! Grattis! :D Det förtjänar ni verkligen :D

• intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-10 06:20:21 följande:
    Asså det känns overkligt .. Polaren & jag va ute o körde bil..åkte till bilteama o lite sånt.-- sen bah tittade hon på mig o sa " fan vilka tuttar du har.. är du gravid? det tror jag att du är " .. så efter det drog vi hem till henne o tog ett gravtest.. visade neg. orkade inte sitta på testet så vi åkte.. sen ringde hon mig vid 9 i går kväll o sa .. har du fått bilden? .. jag kollade telefonen o där va det en bild på gravtestet jag tog.. och det visade två streck !!!  skakandes skrek jag o kramade mig make o sa att jag är gravid.. vi hoppade runt runt tillsammans typ..hahaha ! :D

Förstår det :D Har du tagit nåt mer test efter det?
    Gud vad kul det måste kännas :D 
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 08:56:30 följande:
    :) fast är svin nojig .. Att ngt ska hända :/
    Nej då, det kommer gå jättebra! :D
    Du väntar bebis, inte missfall :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

:)
     Jo det går väl bra, tar lutinus nu tre gånger om dagen och ska göra det i två veckor till eller tills mensen kommer :)
    Tyvärr så ger ju dessa proggisar graviditetssymptom, så jag har småkramper i livmodern, trött hela tiden och öm som bara den i brösten. Haha, är rätt säker på att det inte tar sig denna månad, så det känns ju lite tråkigt att jag ska få "lida" i minst en vecka till helt i onödan. Tar gääärna dessa symptom vid en riktig graviditet istället ;)

Men hoppas gör man ju! Frågan är när man ska ta test, hon sa det i telefonen men jag minns inte :o Jag frågade om jag inte bara kan vänta in mensen istället men hon svarade att "precis, du ska ta graviditetstest innan mensen kommer."

Om det inte tar sig nu så kopplar jag bort det hela helt, tänker bara fokusera på vikten tills i höst och hoppas på att de ger mig en ny chans då och att äggen inte är slut redan :) 

• intetnyttpåplusfronten
    semlorna skrev 2013-10-16 15:12:31 följande:

Ja det är det. Se till att skriva ner allt och oroa dig inte, de är VÄLDIGT tydliga med allt och ber dig upprepa så allt stämmer :)
    Haha ja det gjorde de med mig, jag satt på jobbet så fick lov smyga ut ;) 
  • intetnyttpåplusfronten
    Aadomeniqe skrev 2013-11-07 14:04:22 följande:
    Hej! Det va länge sedan.. har helt glömt bort familjeliv faktiskt :P Hur går det för dig med allt?
    Haha ja såna perioder har jag med :)
    Näe inget vidare, gick till ET denna omgång men det tog sig inte. Så nu inväntar jag samtal 20 nov från läkare om nästa försök... Hur går det för dig? :) 
Svar på tråden rmc linköping - ivf