• majsanna

rmc linköping - ivf

Välkommen tillbaka Frulila!

Då min adra ivf-behandling inte fungerade så sätter jag mig i väntrummet. Vet inte hur vi kommer att gå vidare.

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna
    FRULILA skrev 2010-09-18 18:20:19 följande:
    Så tråkigt majsanna att det inte lyckades.
    Kan tänka mig att det är lite mer osäkert hur ni ska gå vidare och hur ni vill gå vidare när det blir privat. Vill ni försöka mer eller känner ni att ni vill ta en paus? Har ni hunnit fundera och prata om det?
    Vi har inte orkat och hunnit diskutera detta än. Konstigt nog så vill man ju fortsätta trots att det tär så mycket på mig. Drömmen om en familj är så stor.
  • majsanna

Grattis Piggelin!!

Ego: Efter några jobbiga dagar med mycket gråt är vi nu på banan igen. Har den 4 okt en inbokad tid hos Karolinakliniken i Linköping för att påbörja ivf privat. Vilken klinik det bli vet vi inte än, men Karolinakliniken har samarbete med Carl von Linné i Uppsala, Ivf-kliniken i FAlun och Carlanderska i Göteborg.

Man kan ju inte ge upp än!

• majsanna

Frulila: Jag fick instruktion om att ta min spruta Puregon mellan kl 18-20. Och att man sedan tar den samma tid varje dag.  Jag tog min spruta kl 18 varje kväll.

• majsanna
    strumpa skrev 2010-10-17 14:18:31 följande:
    Till mig sa de att om man får till frysen tar de dessa om man behöver ett nytt försök och då räknas det som 1 försök. (Lite dåligt kan jag tycka).

Nu...en fråga till...Får man ha på sig bh eller nån t-shirt eller så under sjukhusskjortan under ÄP??? Hoppas verkligen det...;( 
    Till mig hade de sagt att man kan ha bhn kvar på sig under sjukhusskjortan så det har jag haft.
  • majsanna

Vad tråkigt det var i den här tråden...
    Frulila: Hoppas att det bara är falskt alarm. Vilken ruvardag är du på?
    mg79: Hoppas att du får ett plus senare i veckan.

Jag hänger kvar här lite trots att jag nu "avslutat" min tid på Rmc.Vill ju veta hur det går för er.  Kommer inte ihåg om jag skrivit hur vår plan nu ser ut. Den är i alla fall att göra ivf i Göteborg, på Carlanderska. På tisdag nästa vecka ska vi till Karolinakliniken för besök för att lägga upp planen mer i detalj. Hon kommer att vara vår distansläkare så åker man "bara" till Göteborg för ÄP och ET.

• majsanna
    FRULILA skrev 2010-10-21 20:54:18 följande:
    Tror jag är på ruvardag 10. Satte in förra måndagen.

Känns det bra att vara igång igen?
    Hå¨ller tummarna på att du får ett plus snart!

Ja, det känns bra att komma igång igen. Efter minuset senast så kändes det så svart och gör fortfarande ibland. Planen är nu att jag den här gången ska kört långa metoden för att se om det ger någon skillnad på äggen. Dessutom hoppas jag att vi får göra ICSI eftersom vi förra gången bara fick ett av sju ägg befruktade.
    dock är det ju väldigt tråkigt att man ska behöva betala massa pengar nu, men så är det...

I tisdags hade vi en journalist hos oss från Svenska dagbladet som intevjuade oss om längtan till barn. Han ska göra en artikelserie om olika typer av längtan och han hittade min blogg och undrade då om vi ville ställa upp.
  • majsanna
    Hoppas2010 skrev 2010-10-22 08:09:42 följande:
    Nu har jag läst heeela tråden!

Jag har en fråga. Hur "lätt" fick ni remissen till IVF? Jag opererades för endometrios i tisdags och då spolades även äggledarna, den ena fungerar dåligt och den andra inte alls :( nu fick jag provera att äta konstant i 6 månader för att hålla endon borta och sen skulle vi försöka ett helt år till innan vi fick hjälp. Vi har försökt i åtta månader själva så ett år till känns långt :'( var på proxima i motala så jag tänkte om man kunde vända sig till andra ställen eller o man ska satsa på en privatklinik direkt?
    Jag tycker att du ska höra av dig till Rmc och höra med dom vad dom anser.
  • majsanna
    FRULILA skrev 2010-10-22 18:52:03 följande:
    Nu kan jag säga att det nog ändå är mensblödning. Jag tog också ett gravtest och det var "Inte gravid" så....
    Klart är sjukt ledsen men jag är ju inte helt förvånad då vi försökt så länge så det är ju inget nytt. Jag är ledsen och besviken men inte så att jag gråtit ännu. Klart jag sörjer mycket det som inte blev men det får fan inte ta överhand känner jag. Måste tänka framåt. Men klart jag är sjukt ledsen och besviken att detta inte var vårt hopp med att få hjälp och kanske ändå få vår drömbebisGråter SkrikandesSkrikandesSkrikandes. Jag tänker inte ge upp -vi ska lyckas någon gång. Men detta försök blöder bortGråter
    Fy vad tråkigt!!! Ta hand om varandra och ta nya tag. Önskar att vi alla någon gång ska få vår drömbebis.
    Stor kram till dig.
  • majsanna
    mg79 skrev 2010-10-24 08:42:12 följande:

Nytt test idag, fortfarande negativt. Inte så förvånande kanske... Dock ingen blödning ännu, och det är förvånande...

Livet suger just nu.. Rynkar på näsan

Vad tråkigt! Vissa får inte sin mens förän man slutar med progesteronet. Du kanske är en sån?
Svar på tråden rmc linköping - ivf