• strumpa

rmc linköping - ivf

FRULILA skrev 2010-10-05 20:09:53 följande:
    Strumpa: Skriver till dig i denna tråd också. Jag tycker jag känner igen mig lite i det du skriver. Första sprutan fick jag som mensvärk och blev trött och lite illa mående. Det kändes nog mest de första 3 dagarna. Magen svullna upp direkt och har fortsatt vara svullen sen sprutstart.
    Åh det låter inte så kul, stackars oss ;(. Jag ska göra Vul på fredag redan ska bli spännande och se om det har hänt något redan då, och ev få tid för ÄP, borde bli vecka 42. Kanke får göra ett Vul till nästa vecka eftersom jag baar har hunnit ta 3 sprutor tills på fredag. Vi kanske ses då ;) du ska väl göra ditt ÄP då?
  • strumpa
    Piggelin80 skrev 2010-10-07 13:05:28 följande:
    Idag känns det bättre... har sett ett litet hjärta slå för ett par timmar sedan, känns underbart! Hjärta

Är sjukskriven sen i tisdags, åkte in på kvällen akut för att det gjorde så ont i magen och jag hade bruna flytningar. De gjorde vul som visade att jag var överstimulerad, med STORA äggstockar. De funderade på att lägga in mig, men kom fram till att jag ska vila hemma och komma på täta kontroller... så nu har jag full koll på när jag kissar, mäter magen varje dag och väger mig på morgonen (stränga order!;)). Hur som helst såg de inget hjärta i tisdags och jag blev såklart OROLIG! Men idag när jag var på återkontroll hade ett hjärta börjat picka och allt såg bra ut! (Det andra embryot verkar inte ha klarat sig). Så idag ska jag bara försöka vara lycklig utan oro Skrattande

Hur går det för dig då strössel? Långsamma ruvardagar?! ... Ruvartiden är den längsta under hela behandlingen, men konstigt nog så är man där helt plösligt, den stora testdagen! Ska du hålla ut eller blir det tjuvtest?

Strumpa och FruLila, hur går det med sprutorna?
    Det går bra med sprutorna, tar min tredje ikväll och imorgon redan är det dags för första Vul, spännande att se om man har svarat på medicinen :) 
  • strumpa
    Det gick bra på blodprov och vul idag men ska jag vara ärlig tror jag att min läkare bara kollade äggblåsor på ena sidan?! Jaja, jag hade 7 st ägg (på ena sidan) de flesta var mellan 6-9 mm och något som var på 10-14mm. Jag ska fortsätta med samma dos 150 Puregon idag, lör, och söndag. På söndag ska jag även börja med Orgalutran sprutan och på måndag är det nytt blodprov och vul. Kan tänka mig att ÄP blir på fredag nästa vecka men det är bara ett antagande. Just det, hinnan eller vad det är var på 12mm vilket var bra...
  • strumpa
    mg79 skrev 2010-10-08 20:49:33 följande:
    STRUMPA: Kul att höra att allt såg bra ut, då håller vi tummarna för att det blir ÄP på fredag! (Vad är Orgalutran spruta???)
    Det är en bromsspruta (för att jag gör den korta metoden)  för att jag inte ska ägglossa för tidigt eller nått sånt. Ska ta den i max fem dagar tror jag, men jag får veta mer på måndag..
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-09 16:18:54 följande:

Äggplock i fredags och de fick ut 25 ägg. Solig Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
    Igår hade jag väldigt ont i äggstockarna och det var bara i liggläge det inte gjorde ont. Idag är det lite bättre men höger sidan gör det fortfarande ont. Sitta är inte skönt alls så det är mest liggläge idag med. Går sådär att sköta toabesök, är så svårt att sitta. Så svullen om magen också.
    På måndag ska vi tillbaka om det går vägen nu. Jag kan ha blivit överstimulerad sa de redan efter äggplocket så på måndag ska de göra ett VUL först och beroende av det om det blir insättning eller inte. Blir det inte insättning kommer de frysas.  Hoppas gör jag förstås, håller alla tummar.  Drömmer Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.

Grattis till många ägg FruLila! Hoppas du får sätta tillbaka på måndag. När man gör ÄP på fredag får man inte veta förens måndag då om eller hur många som blev befruktade?? Jag har på känn att jag kommer få göra ÄP på fredag nästa vecka och då blir det ju samma som för dig, ET på kommande måndag. 

Idag är jag på sprutdag 5 och jag har väldigt ont i huvudet, vet inte om det kan ha med sprutorna att göra... Ska bli spännande på måndag och se om äggblåsorna har växt ytterligare.. 
  • strumpa
    Rödluvan skrev 2010-10-10 11:30:37 följande:
    Jag är en dag efter dig vad gäller sprutorna. Min mage är uppsvullen och idag är jag riktigt öm. Har du känt av något mer?
    Näe, inget förutom illamående och huvudvärken, men det är inte hela tiden utan kommer och går..
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 11:53:03 följande:
    TILLÄGG!!  Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon om det inte blir något befruktat. På söndagarna ringer de inte.
    okej, då förstår jag, de ringer alltså om inget blir befruktat. Spännande på måndag att få veta hur många som blev befruktade och om det blev något till frysen.

Ikväll ska jag ta första Orgalutran sprutan...
    På måndag ska jag dit igen för nytt Vul och blodprov...
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 12:01:33 följande:

Ja hoppas det blir befrukade och att vi får till frysen. Men det jag känner nu är att jag verkligen verkligen hoppas att det blir insättningen på måndag efter dessa jobbiga dagar med smärtaFlört

Ja men så kommer det ju bli!! :) Annars hade de ju hört av sig. Jag är så glad för din skull och önskar dig all lycka till imorgon, sen är du ruvare :)
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 12:03:59 följande:

Hoppas det känns bra för er som ruvar. Håller tummarna för er!!

Strumpa: Vi har nog inte samma sprutor väl? Lycka till på måndag! Och kanske äggplock på fredag...det närmar sig...

Känner mig helt dissorienterad när jag skriver och jag glömmer alltid någotn så jag får skriva nya inlägg. Hoppas ni har överseendeSkrattande

Jag använder Puregon och from ikväll (snart!!) även Orgalutran sprutan. Innan ÄP ska jag ta Ovitrelle.
    Mycket sprutor är det, känner mig som en nåldyna! 
Svar på tråden rmc linköping - ivf