• FRULILA

rmc linköping - ivf

Jag tror jag är helt säker med hur jag ska göra med ägglossningssprutan men måste ändå skriva så får ni säga om jag har rätt.
    Ta upp vätska i sprutan, ner i pulverampulen, upp med allt i sprutan, ner i nästa ampul och tryck upp i sprutan, , ta bort grå nål, knacka bort luft, tryck upp vätskan i smala röret för att få bort luft, sätt på sticknål och stick. Rätt và´?Flört

• FRULILA

Strumpa: Skriver till dig i denna tråd också. Jag tycker jag känner igen mig lite i det du skriver. Första sprutan fick jag som mensvärk och blev trött och lite illa mående. Det kändes nog mest de första 3 dagarna. Magen svullna upp direkt och har fortsatt vara svullen sen sprutstart.

• FRULILA

Blir att ta ägglossningssprutan i kväll. Hoppas att allt går bra nu. Skönt att slippa nässpray nu efter att ha sprayat i en månad. Men glad att vi fått hjälp och kommit hit nu.
    Ska bli skönt med äggplock för det trycker på mycket mycket och jag är svullen om magen.

Karli: Skönt att vara igång nu. Välkommen hit föresten.

• FRULILA

Äggplock i fredags och de fick ut 25 ägg. Solig Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
    Igår hade jag väldigt ont i äggstockarna och det var bara i liggläge det inte gjorde ont. Idag är det lite bättre men höger sidan gör det fortfarande ont. Sitta är inte skönt alls så det är mest liggläge idag med. Går sådär att sköta toabesök, är så svårt att sitta. Så svullen om magen också.
    På måndag ska vi tillbaka om det går vägen nu. Jag kan ha blivit överstimulerad sa de redan efter äggplocket så på måndag ska de göra ett VUL först och beroende av det om det blir insättning eller inte. Blir det inte insättning kommer de frysas.  Hoppas gör jag förstås, håller alla tummar.  Drömmer Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.

• FRULILA

Snäla ni är med omtanke.

Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon. På söndagarna ringer de inte.
    När det inte känndes så mycket under äggplock frågade jag läkaren och sköterskan om de gjorde äggplock varje dag. Det sa de att de gjorde och det kunde vissa dagar vara upp till 5/dag. När vi var i fredags var det bara vi i vilorummet vilket var skönt då det bara är drapperi i mellan britsarna. Men tänk vad många som behöver hjälp då det ändå har upp till 5 varje dag och det bara i det landstingsområdet.

Strumpa: Jag hade ont i huvudet till och från med både nässpray och sprutor men mest för nässprayen.

• FRULILA

TILLÄGG!!  Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon om det inte blir något befruktat. På söndagarna ringer de inte.

• FRULILA

Ja hoppas det blir befrukade och att vi får till frysen. Men det jag känner nu är att jag verkligen verkligen hoppas att det blir insättningen på måndag efter dessa jobbiga dagar med smärtaFlört

• FRULILA

Hoppas det känns bra för er som ruvar. Håller tummarna för er!!

Strumpa: Vi har nog inte samma sprutor väl? Lycka till på måndag! Och kanske äggplock på fredag...det närmar sig...

Känner mig helt dissorienterad när jag skriver och jag glömmer alltid någotn så jag får skriva nya inlägg. Hoppas ni har överseendeSkrattande

• FRULILA

Var idag på VUL och insättning. Av alla 25 ägg blev 9 befruktade, 3 var dugliga. 2 till mig och ingen till frysen. Ingen höll kriterierna för frysenRynkar på näsan. Efter äggplock kändes det ändå bra då det fanns bra med ägg men.... Vul visade också att jag är på gränsen till överstimulerad så det var idag vi kunde göra något då ingen kunde frysas. Men ruvare på 2, så jag får se det som något bra i alla fall. Det är blandade känslor idag.

Svar på tråden rmc linköping - ivf