rmc linköping - ivf
Jag tror jag är helt säker med hur jag ska göra med ägglossningssprutan men måste ändå skriva så får ni säga om jag har rätt.
Ta upp vätska i sprutan, ner i pulverampulen, upp med allt i sprutan, ner i nästa ampul och tryck upp i sprutan, , ta bort grå nål, knacka bort luft, tryck upp vätskan i smala röret för att få bort luft, sätt på sticknål och stick. Rätt và´?
Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.
. Efter äggplock kändes det ändå bra då det fanns bra med ägg men.... Vul visade också att jag är på gränsen till överstimulerad så det var idag vi kunde göra något då ingen kunde frysas. Men ruvare på 2, så jag får se det som något bra i alla fall. Det är blandade känslor idag.