• anmaelli

rmc linköping - ivf

g l i m r a: Ahhh, jag har ju också ätit pergo... men vet ändå inte vad jag kan förvänta mig gällande långa eller korta metoden. Jag har haft regelbunden mens de 16 månaderna som jag haft extra koll, två gånger har jag haft uppemot 40 dagar, annars  31 dagar. Så vi får väl se vad de planerar! Det jobbigaste just nu är mitt jobb, som kommer innebära väldigt mycket resor denna vår... så svårt när man inte vill berätta för nån, men samtidigt så kommer jag kanske inte få ledigt om jag inte berättar. Suck!

• anmaelli

Härligt Calimba att höra din historia, grattis till plusset!!

Nu drar det ihop sig för vårt första möte på RMC, vad kan jag förvänta mig? Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Läste att det var lång väntetid nu att komma igång, vilket inte känns kul alls. Jag vill sätta igång så fort som möjligt då mitt jobb kommer göra det svårt ju längre fram på våren/sommaren vi kommer.

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-09 21:56:26 följande:
    Anlijoos: det är imorgon du ska dit va? Lycka till nu, har haft jätte problem med att skicka brev via FL:( hoppas du får komma igång snart. Skriv här så fort du varit där för här kollar jag flera ggr per dag. Kram
    Absolut ska jag hålla dig uppdaterad om hur det gick :)
    Tack för lyckoonsöningarna, känns som jag behöver det! Kram!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-09 22:10:10 följande:
    Anlijoos: håller tummar och tår att det kommer gå bra.. Har läst mig till att många får köra långa metoden nu och inte alla som får börja direkt så bättre att man är förberedd ändå för besviken blir man så lätt just nu. Håller på att bli tokig tror jag:(
    Då var första besöket avklarat och det känns jättebra!

Sambons spermier såg bra ut, men de var lite för få, 7 milj istället för 10 milj (tror jag det var?). Men sist så var de ännu färre och även endel slöa... så det var positivt och han blev glad ;) Verkade inte ens självklart att det är ICSI vi kommer att köra, utan det beror på hur spermieprovet blir när det väl gäller!

Vi ska köra långa metoden, det verkade som jag kunde få ha åsikter om det, men jag vill göra det som de tror mest på och hon sa att det var störst odds med den långa, så då vill jag inte chansa på korta även om jag säkerligen skulle må bättre genom den behandlingen.

Jag skulle ringa första mensdagen för att komma igång :) Vilket borde bli den 20 februari ungefär!! Iha. Hoppas du kommer igång snart också så vi kan följas åt!!
  • anmaelli

Hejsan allihop!
    Vi träffade Barbara, och vi var nöjda och tyckte hon lyssnade och tog sig tid för alla våra funderingar och undringar.

Jag tror på henne när hon säger att det är större odds med långa, men om det gäller för oss eller generellt vet jag inte!

Det kan ju vara som så att det är enklare för dem att planera med den långa metoden, men då betyder det ju att det också är enklare för oss som patienter att planera, vilket jag uppskattar mycket för jag är en kontroll och planeringsmänniska ut i fingerspetsarna. Mitt jobb kommer inte heller tillåta mig att vara borta hipp som happ då jag reser mycket i jobbet och behöver kunna planera. Jag tror det kommer nog bli bra det här... även om det säkert blir tufft på många sätt :)

Vi ska börja spraya på dag 21 så det blir ju inte förrän runt 13 mars (om nu mensen behagar dyka upp när jag tänkt att den ska det), men det kommer kännas som vi är igång såfort mensen börjar för då blir första samtalet till kliniken...

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-11 08:40:10 följande:
    Anlijoos: ja kommer vara på dag 16 när ja åker upp måste jag vänta till nästa cykel då tror du?
    Jag tycker att du borde kunna få det, men det verkar som Cathy har fått annan information?

Jag tycker du ska ringa innan och kolla med dem om det och att du önskar det, då är det nog större chans att ni får det! Då kan de förbereda för att visa dig sprutorna och så... vi ska nu få den informationen från vår lokala gynekolog, eftersom hon tyckte det hade blivit för lång stund dit.

Vet du vilken läkare du ska träffa?
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-02-12 20:38:04 följande:
    Hejsan! Är ny här och ska snart påbörja vårt första ivf-försök. Vi var på infomöte i torsdags den 10/2. För våran del gick det snabbt, remissen landade hos rmc 13/1 och vi blev kallade 10/2 på en extrainsatt tid stod det i kallelsen. Toppen, så skönt att slippa en lång väntan! Känns som att vänta är det enda man gör på utredningar, prover och liknande. Vi träffades Barabara och fick ett mkt bra intryck. Hon var lugn, ingav trygghet, proffsig och förklarade allt mkt bra. Vi ska köra den lång metoden och jag har beräknad mens runt den 21-22/2 så det dröjer inte så länge till spraystart. Är mkt förväntansfull och så glada att vi är igång!! Vi har försökt få barn i 3 år, men det hittas inga "fel" på ngn av oss, dock har jag en ganska oregelbunden cykel. Jag är 27 år gammal och min man 30 år. Verkar som att det är några stycken här inne som ligger ungefär på samma ställe som oss i behandlingen.
    Då kanske vi träffades i väntrummet Var också hos Barbara och fick samma intryck som du. Härligt! Vi kommer också ligga rätt lika i tid då jag har beräknad mens däromkring 21 - 22... Lycka till!!
  • anmaelli
    Ylva75 skrev 2011-02-12 11:41:38 följande:
    Hej på er!
     Är ny på detta forum. Var på rmc första gången förra fredagen den 4/2. Fickträffa Barbarav var planerat att fräffa  Karin men hon hade tappat rösten. Remissen skickades ibörjan av december så ganska snabbt gick det ialla fall.
     Fick information om den långa cykeln, och får starta igång i nästa menscykel. Är spännande och jobbigt sammtidigt. Har beränad mens till runt den 23 feb.
    Ja der är där vi står just nu.  Verkar ju som att anlijoos och vi ligger i ungefär samma fas.

Lycka till pållan på måndag!!!
    Ja, då ligger vi rätt lika i tid :) Spännande och roligt att vi är flera som sätter igång snart!!! Så förväntansfull! Lycka till!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-12 20:49:09 följande:
    Anlijoos: ja det kanske man kan ringa och kolla, är rädd för att de ska tycka att man är en pina som tjatar.. Känns surt att behöva vänta en månad bara för att de väntar en cykel. Hur känns det för dig nu? Vilken info hade Cathy fått?
    Nejdå, de är ju där för dig... det är DU som är kund och man måste stå på sig för att få veta! Så kom igen. Det kommer kännas bättre när det är gjort och får du ett nej så vet du i alla fall och kan utgå ifrån det.

Det känns bara bra för mig, jag tänker faktiskt inte så mycket på det, men är mycket förväntansfull & lite pirrig!!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-22 10:40:09 följande:
    Erica b: håller tummarna för dig:)

En fråga, är man galen om man vill förbereda RMC att man är på cd 15-16 när man kommer dit och skulle vilja börja direkt? Ska dit nu den 9/3
    As I told you before, klart du inte är galen!! :)

Fråga skadar inte! Du kan inte mer än få ett nej, men då vet du iaf och kan ställa in dig på det. Maila dem, det brukar kännas lättare.
Svar på tråden rmc linköping - ivf