• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

pållan skrev 2011-02-15 09:29:45 följande:
    emsm: De ringer bara och berättar om det INTE blivit nån befruktning. Men de sa att om jag själv ringer dem på förmiddagen så får jag veta då, så det kommer jag göra, det känns bättre än att gå på nålar hela dagen och undra
    Håller tummar och tår för många befruktade ägg!!!!
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-02-16 13:06:34 följande:
    Jag har läst om många här FL som inte varit riktigt nöjda med RMC. Av en eller annan anledning. Vi var på infomöte för en vecka sedan och tyckte att Elisabeth var bra och var inte alls stressad. Det jag inte tyckte om att vi inte hade ngn diskussion om metod utan de hade redan valt lång för mig. Verkar ha många patienter just nu och vill att alla kör lång. Men RMC är nog väl medveten om kritiken de fått här på FL, det hörde jag på Elisabeth...
    Konstigt att alla "måste" köra lång nu, när vi var där i december fick vi välja, och Barbara tycke att korta metoden (som vi valde) var ett bra val. På samma sätt tror jag även Pållan fick välja.
  • Hjärtefröjd

Vi träffade Barbara på RMC och blev positivt överraskade. Lokalerna är ju inte särskilt trevliga (om man jämför med den privata sjukvården), men vi fick bra information och Barbara var sympatisk och kändes engagerad.

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-02-16 19:23:29 följande:
    Nu ruvar jag, hurra! Vi har nyss kommit hem från ET. Alla 9 äggen blev befruktade, jag fick tillbaka ett fint fyrcelligt embryo och två fyrcelliga ligger i frysen och väntar. Av nio ägg var alltså 3 av riktigt bra kvalitet. De känns jättebra! Nu ska vi bara försöka stå ut med denna väntan. Vi har testdag 3/3 men riktigt så länge kommer jag nog inte kunna hålla mig.
    Hurra, vilket fint äggresultat!
  • Hjärtefröjd
    Erica b skrev 2011-02-21 18:45:58 följande:
    Tjip allesammans!
    ET för mej idag så nu har ja som Dr Barbara sa ett "jätte jätte jätte-fint embryo" i min livmoder.
    3 till frysen, kunde inte bli bättre, högt över vår förväntan!
    Kram på alla kämpare!Hjärta
    Härligt... ruva på nu!
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-02-21 19:54:35 följande:
    Bra

Själv är jag ganska dålig på att ruva lugnt, så jag försöker sätta ett rimligt mål - som jag klarar av att hålla - och bestämma vilken dag jag får fusktesta. För jag kommer inte kunna hålla mig till ruvardag 14! Kom fram till att ruvardag 10 låter rimligt, det är på lördag men då är vi bortresta tillsammans med några vänner så jag måste nog testa redan på dag 9  Jag vet att jag är hopplös, men helt ärligt känns det bättre än att låta bli. Jag är nog något av ett kontrollfreak. Var t ex tvungen att kolla om ovitrellen hade gått ur kroppen idag, men det hade den inte, det blev ett ganska svagt men tydligt plus. Då vet jag i alla fall att ovitrellen sitter i 9 dagar efter att jag tagit den, det kan ju vara intressant att veta ur nån slagst kvasiforskningssynpunkt  
    Hihi, själv tar jag ju pregnyl efter ÄL... så jag kan ju verkligen inte testa före nästa fredag. Sjuuukt störigt!
  • Hjärtefröjd

Cathy: När man sprutar HCG skapas naturligt progesteron, så på så vis har det samma funktion som progesteronvagiatorer.

Jag fick välja och tyckte tre sprutor verkade smidigare än dagliga vagiatoter. Men... pregnylsprutan gör rätt ont, de andra sprutorna har ju inte känts alls.

Svar på tråden rmc linköping - ivf