• MiaMorot

rmc linköping - ivf

hmm okej.. det är ju lite olika bud, som med allt annat  :)  men jag köpte hem sockerdricka, och det får väl bli min frukost imorn :)

• MiaMorot

åh lokalbedövning alltså!  Det ska jag verkligen be om nästa gång!  För jag trodde oxå jag skulle dö sist. Jag krossar hellre några kotor i ryggen igen, än gör ÄP igen om det ska göra lika ont som sist  :P

*skriver upp lokalbedövning i minnet* 

• MiaMorot
    bebisdrömmar skrev 2012-02-12 22:05:41 följande:
    Förra gången (2011) hade jag TD efter 14 dagar, men denna gången fick jag 20 dagar. Vi har skrivit på angående återföring av 2 ägg, men fick bara tillbaka 1 ägg av "toppkvalitet". Undrar om alla som de använder är av s.k toppkvalitet? Nån som vet?
    Det kan vara både och.. Det är inte alltid man får fram något av "toppkvalitét"  och då får man det som blir, om det inte är allt för dåligt. De sätter aldrig in något som de själva inte tror kan gå vägen. Men de som blir frysta är alltid av toppkvalitét vid frystillfället.
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-13 18:27:50 följande:
    MiaMorot: Var resultatet bättre eller sämre än tidigare gånger? Jag menar vid ET och eventuella till frysen? Vårt resultat var ju skitdåligt den här gången jämfört med förra.

Det var första gången för oss. Men slutresultatet blev ett toppembryo till mig och inga till frysen. Men det kan man ju inte säga om det berodde på äggen eller spermierna...
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-14 11:53:46 följande:
    MiaMorot: Fick du öka sprutdosen mot slutet för att få fram fler äggblåsor?

Nej jag körde samma dos hela tiden..
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-23 14:27:26 följande:
    Det är meningslöst att ringa före TD, de skriver det inte som lyckat eller misslyckat före TD.

Jag ringde rmc i måndags, en hel vecka innan min testdag, och berättade att det blivit plus, och hon skrev ner det och bokade in mig för ultraljud. Så visst kan man ringa om positiva besked innan TD. Men kan tänka mig att det är annorlunde när det är negativt. För då finns ju fortfarande hopp, även om mensen kommit.
  • MiaMorot
    bebisdrömmar skrev 2012-03-16 06:19:36 följande:
    Jag fick tid för vul i vecka 9, men jag tror att det är ganska sent. Har hört att det är vanligt med vul i vecka 7, men jag är inte säker!
    jag har oxå tid för vul i v9. Och jag har fått för mig att man får redan i vecka 7 om man satt in två ägg...
  • MiaMorot
    minime85 skrev 2012-03-24 23:32:12 följande:
    Ni som varit på infomöte för ivf - Fick ni då tider för behandlingsstart? Hur länge fick ni vänta med att börja medicinera?

Jag hade tur och behövde bara vänta ett par veckor på behandlingsstart..  jag skulle köra långa metoden som börjar på dag 21, och jag fick börja i den cykel som jag var i då eftersom cykeldag 21 inte hade infallit vid infomötet... men det är nog olika beroedne på belastningen just då.
  • MiaMorot
    LillaRäven skrev 2012-03-26 13:12:43 följande:
    Jag menade 6+0 eller?

6+0 borde det vara då eftersom man bara räknar till 6 och sen börjar om på 0 :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf