rmc linköping - ivf
Bamboocha: Jag började på 600 men vet inte om det gäller alla.
Bamboocha: Jag började på 600 men vet inte om det gäller alla.
Spugnola; Nehedu inte fasen glömmer jag den dan haha ![]()
Nej inga ägg till frysen. 9 blev befruktade och de som sattes in var enligt dom ett riktigt guldkorn. Dom andra var lite sådär "halvbra". Vi hade två som hade satts in om detta guldkorn inte funnits men dom var inte så bra att de kunde frysas. Så blir det inget nu så är det bara att börja om igen,känns ju inte jättekul men jag har varit väldigt förskonad. Tröttare än vanligt men det är nog allt
Däremot nu när man tar prog. så har jag haft lite humörsvängningar och känner själv att ja går omkring och retar mej på de mesta haha,får bita mej i tungan ibland.
Erika b: Välkommen tillbaka!
Under alla dessa år man själv velat bli gravid har för mej varit en berg o dalbana. Jag har varje gång någon berättat ärligt känt glädje MEN i vissa fall även avundsjuka och tyckt att livet är piss och orättvist!
Jag har en syster som blir gravid av att kolla på ett par kallingar (hon har 3 barn) Jag har många gånger undrat vad som gjort att just jag blivit drabbad av detta
Alla runtomkring oss vet om vår situation. Vi har haft ganska många bebisar sista året runtomkring oss. Min allra närmsta vän har bett mej säga ifrån om det blir för mycket bebisprat! Vilket jag inte behövt göra för jag tycker bara det är mysigt
Alla är ju olika,jag njuter av alla runtomkring och passar på att låna och snuffsa bebbe när jag får chansen.
Du verkar ha de väldigt jobbigt,kan du inte prata med din vän? Om hon är en riktig kompis så förstår hon. Kan även förstå henne att hon backar om du inte ens svarat. Hon vet ju säkert inte heller hur hon ska tackla denna situation. Min bästa vän sa med svansen mellan benen till mej att hon var gravid,tyckte de kändes dumt och var rädd att jag skulle bli så ledsen. Men jag vill inte förstöra hennes lycka att bli mamma med min bitterhet att jag uppenbarligen har problem med det.
Hoppas du kan lösa det med din vän
Kram!
Bamboocha; På mej sved den till lite bara och visst,nålen var ju aningen grövre än de tidigare
Nu vet jag ju inte om vi hade samma sorts spruta.
De närmar sej med stormsteg för dej oxå,all lycka till!!
Testat negativt idag
Ringer på måndag till RMC och ser hur vi går vidare.
Känner att det är inte mycket att vänta på.
Jag har ju mått toppen genom hela resan så jag gör lätt om det igen.
Men just nu är de jobbigt,usch vilken besvikelse.
Tack! De kom några tårar när mina föräldrar fick veta,då blev de känsligt
Annars känns jag på nåt skumt sätt nästan lite "avstängd" eller hur jag nu ska förklara.
Men de kommer nog en dag då de brister och jag gråter floder. Tilläggas bör att jag i vanliga fall är VÄLDIGT känslig. Gråter över allt från bröllop till Lyxfällan
Jag vilar över jul o nyår och kör försök nr 2 i januari när dom öppnar igen
Känns ganska ok.
All lycka till er andra nu,jag håller tummar o tår 
För oss tog det c:a 2-3 veckor efter att remissen skickats och då var den ju ändå på "mellanlandning" i vårt egna landsting först! Blev lite smått ställd när den kom i brevlådan för jag hade lagt de lite åt sidan och tänkt att de kommer ta låååång tid ![]()
Men som ni skriver har dom ju haft stängt så de rullar säkert på nu efter öppning ![]()
Karli: Jag hoppas så innerligt att du har rätt, med balandade känslor är ju detta såklart. men ja vill ju komma igår nu så fort som möjligt även fast ja inte är sugen på all smärta det kommer medföra..=(
Hoppar in här igen,inte varit inne på ett bra tag men några av er känner jag igen
Orkar inte plöja hela tråden men grattis til alla er de har gått bra för och ni andra;kämpa på!!
Jag är i slutet (snart) av mitt andra IVF efter ett misslyckat.
Sprutdag 6 idag och har varit på UV idag och väntar nu på att RMC ska rina för vidare instruktioner ![]()
Hej igen Karli. Får se vad de säger om fortsättningen då. JAg ska VUL imorgon och hoppas på sprutor i slutet av denna vecka eller till början av nästa vecka. Är också på försök 2 nu. Hoppas det blir plus för oss båda då
Förresten,när ni alla (ni som har) varit på ÄP,vilken veckodag har ni gjort det?
Vi hade torsdag och insättning lördag sist.
Men jag var på RMC en tisdag för ett tag sen och tog brt en cysta och då va de andra par som gjorde ÄP.
Gör dom ÄP alla dagar tro?
Jag har nämligen bara hört torsdag-lördag från andra jag känner,kanske bara slumpen.
Det stämmer inte att dom inte gör ET på helgen för de gjorde vi
Och jag har även andra kompisar som gjort just torsdag -lördag.
Konstigt om dom sagt så till er?
Erica GRATTIS!