• mg79

rmc linköping - ivf

lärkan80 skrev 2010-10-21 19:17:31 följande:
    Hej!

Fick börja spruta igår! Har en fråga dock som jag hoppas nån kan svara på!! Är det någon mer som haft vansinneshuvudvärk i slutet av spraytiden? Det känns som om huvudet ska gå sönder.. Hoppas attd et lugnar sig nu när jag är igång med sprutorna!

Lycka till mg79 och Frulila!! Håller tummarna här också!
    Japp, huvudvärk hade jag nästan varje dag medan jag sprayade. Fast det blev bättre med sprutorna, och sen var dunderförkyld samtidigt. Var lite svårt att veta vilket symtom som berodde på vad, spray eller förkylning, allt gick i ett... Glad

Tack för tummhållningen!
  • mg79

FRULILA: F-n vad trist...
    Har du ngt grav.test hemma?? Du kan ju testa i morgonbitti, det kan ju vara falskt alarm.. hoppas på det iaf!
    KRAAAM

• mg79
    FRULILA skrev 2010-10-22 07:43:01 följande:
    Igår var det rött på pappret men idag på morgonen har det inte kommit mer. Hoppet finns fortfarandeDrömmer. Fortsättning följer....
    Hoppas hoppas hoppas på att det inte blir mer rött och bara ett stort plus på söndag! Håller tummar och tår för er !
  • mg79

lärkan80: Sorry, kan nte hjälpa dig där. Det enda jag kände av var min jädrans förkylning och huvudvärken då jag sprayade och sprutade.

• mg79

Nytt test idag, fortfarande negativt. Inte så förvånande kanske... Dock ingen blödning ännu, och det är förvånande...

Livet suger just nu.. Rynkar på näsan

• mg79

Tar bort mig från listan...

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• mg79

Japp, tar de sista proggisarna idag. Får se om blödning kommer igång i morgon. Inter för att jag längtar direkt. Hade gärna varit utan den med...

• mg79

Pratat med RMC idag. Mensen är igång... de undrade hur vi ville gå vidare. Jag frågade rakt ut om min vikt kan påverka resultatet, och hon (kommer inte ihåg vem) sa att så var fallet, speciellt eftersom de inte hittat något fel på oss. Jag har nu ett BMI på 29, och om jag kunde komma ner till 24 vore det bra.

Men det innebär att 15 kg måste bort...Obestämd

Ingen nyhet, men hur f-n ska man göra?? Jag har taskig karaktär och jättesvårt att följa dieter. Nu gäller det att komma igång med träning. Har faktiskt saknat träningsverk de senaste åren sedan jag slutade med lagsport. Gäller bara att hitta något man trivs med.. Nu finns iaf motivationen! (Har redan kört 20 min på crosstrainern här hemma ikväll ! )

Någon som har bra tips på träning (inte Friskis & Svettis - funkar inte för min hjärna att gympa i grupp).

• mg79

Jo jag antar det, min sambo tror inte på viktgrejen...

men ska jag ändra mitt liv så är det nu när jag har motivationen och ett mål, så jag ska iaf försöka...

• mg79
    Frulila1 skrev 2011-01-10 17:47:00 följande:
    Åh vad jobbigt detta är och bestämma sig för när man ska starta. Först var vi inställda på våren och sen i december ville jag starta så fort som möjligt och sen inne på start i vår igen. Sen när jag läser om er andra vill jag starta NU igen. Men jag har bestämt mig att vänta några månader i alla fall. Så får det bli. Som det var tänkt från början. Jag tänker på detta varje dag och tankarna ändras nästan varje dag. Men det får bli att vänta och ha vardag nu ett tag. Vardag med bebistänk och ivf-tänk varje dag.
    Kan skriva under på det med... skitjobbigt att bestämma sig..vet att det bara är ett samtal iväg så får jag börja, men jag är så JÄKLA RÄDD för ännu ett misslyckande så jag väntar ett tag till..

Har bestämt mig för att inte tänka på det varje dag, och det går ganska bra faktiskt. Blir påmind om barnlösheten varje dag, men tänker inte på IVF varje dag - konstigt ?

Svar på tråden rmc linköping - ivf