• Englali

rmc linköping - ivf

Tack Glimra! Ja vi får hoppas det går bra för oss i morgon. Det som är så jobbigt om vi får bryta en månad är ju att vi väl inte hinner med innan sommaruppehållet?! Åh vad allt ska vara jobbigt med alla grejer runt hela ivf-processen, räcker det bara inte med att inte kan bli gravida på egentligen hand?! Kommer ha så svårt att somna ikväll, så nervös för samtalet i morgon och att dom ska tycka att vi är helt korkade!

• Englali

Tack Glimra!! Nej, vad jobbigt att de inte har växt mer Vad är nästa steg nu då för eran del? Jag har varit i kontakt med rmc nu på morgonen och dom trodde inte der skulle vara ngn större fara. Fick även akut vul-tid hos min gyn ny på morgonen för att mäta blåsorna. Hade 14 blåsor totalt där 4 mätte över 10mm.... ver inte riktigt vad der betyder men han så att det såg helt ok ut. Nu skulle detta faxas till rmc och så ska dom ringa mig i em och säga hur vi ska fortsätta. Har även tagit blodprov i dag och skickar iväg. Fick ordinerat att vara hemma och vila idag också så så fick der bli, bäst att lyda

• Englali

Glimra: Åh jag håller tummarna för att det inte behöver avbrytas. RMC ringde mig nu precis och så att vul såg bra ut med fina blåsor och att jag ska fortsätta spruta 112,5 (rätt dos denna gången ) ikväll, tis och ons. Nytt blodprov på onsdag och nytt vul på torsdag. Nu blir det några dagars väntan igen... Du får uppdatera om hur det går för er när RMC hört av sig. Kram på dig!!

• Englali

Glimra: Underbart!! Det här går bra ska du se! Ylva 75: Spännande, det är ju äp snart då. Hur många dagar har du sprutat? Jag hoppas det blir äp för min del i början på nästa vecka! Lindy01: Lycka till på vul i morgon, det blir nog sprutstart för din del också snart!

• Englali

Ylva75: Jag känner en del tycker jag, det oroar mig lite... hur mkt ska/kan man känna egentligen? Efter vul igår känner jag mer och mer i magen, känns som när man verkligen känner av en ägglossning. Lite molande värk till och från, samt lite lätt illamåeende ibland. Hur har du känt?! Jag har också fått Ovitrelle utskriven som äl-spruta, tog även den i samband med pergotime. Glimra: Då håller vi tummarna för att det blir ett bra samtal från RMC i morgon. Hur har du det, känner du av sprutorna ngt?

• Englali

Glimra: Nej fy vad tråkigt!! Usch jag är rädd för att jag är på väg åt samma håll. Jag känner också av magen lite men mår mest illa Men det blir äp iaf?!

• Englali

Glimra: Vad glad jag blir!!! Nej lyssna inte på läkaren. Detta ger mig lite hopp, kanske går vägen för mig också. I morgon är det dags för vul igen och sen ringer RMC på em, jag hoppas på en äp tid då!! Ylva: Lycka till i morgon! Jag vill också ruva i påsk, hoppas på det! Lindy01: Grattis till sprutstart! Skönt att dom är så noggranna med extrakoll vid påskledigheten.

• Englali

Ylva: Så skönt att det gick så bra idag och många fina ägg. Inte så kul med blodtrycket, du gör rätt i att kolla det på vc så kan ni säkert ordna till det. Glimra: Lycka till i morgon, håller tummarna för många fina ägg. Idag var jag på vul och det såg "alla tiders" ut som min gyn uttryckte sig I em ringde RMC och på tisdag är det dags för äp för min del med ett förhoppningsvis et på torsdagen. Spännande!!! Så på måndag kväll åker vi till Lkpg, vi har dryga 20 mil så det känns skönt med en hotellnatt och kunna ta det lite lugnt på tisdagsmorgonen.

• Englali

Grattis Glimra till alla fina ägg! Hoppas jag/vi lyckas få ut ett gäng när det är dags för ÄP för oss på tisdag. Jag börjar bli lite nervös :-/ Lycka till på ET imorgon Ylva!! Håller tummarna för ett toppembryo!

• Englali

Ikväll är det dags för äl-sprutan (Ovitrelle) vid 21.00 och i morgon em åker vi till Lkpg. Blir en hotellnatt och sedan äp på tisdag morgon. Håll tummarna för oss nu att det blir fina ägg!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf