rmc linköping - ivf
ja jösses ja, vilken värphöna du är!!!
ja jösses ja, vilken värphöna du är!!!
Anlijoos- hur går det för dig,har du börjat spruta?
anlijoos- vad trist att du inte fick börja spruta,men skönt ändå att du mår så pass bra! här känns allt bra, förutom att jag efter att ha varit luuuugn och fin under sprejtiden börjar bli mer och mer irriterad på allt nu, antar att hormonerna väller tillbaka. min stackars man, jag som blev så trevlig av sprejen ;)
sprutorna är inte så läskiga som jag trodde,lite tveksamt att sticka sig första gången, men nu har jag börjat lägga ett paket frysta bär på magen innan jag sticker,det gör jättestor skillnad att frysa magen först!
känns som allt är för lätt, sååå mycket lättare än jag trodde hela den här proceduren, antar at jag haft tur! men jag är rädd att jag glömt något, eller gjort feleftersom jag inte märker mer av hela behandlingen förutom trötthet och "vanlig" pms irritation.
anlijoos- ja jag trodde också jag skulle bli trevligare av sprutorna...men tji fick jag, nu är jag gamla vanliga lättirriterade jag igen.jag har sprutat i 4 dagar nu, på måndag blir det blodprov och på tisdag vul och så kanske jag måste bege mig till L-köping för ytterligare prov och vul,eftersom dom vill se till att dom ger rätt behandling över påsk. det är jag tacksam för, lite orolig för att bli överstimulerad under tiden dom har stängt...dom kunde inte ge något prel datum för plock ännu,eftersom det beror på hur jag svarar på sprutorna, men på tisdag får jag nog veta mer...
ang din fråga om precisa tider...sprutan är så smidig och enkel,tror man lätt kan ha med den i väskan, tror tiderna är ganska viktiga att hålla...
hmmmm nu tror jag att jag kom på anledningen till att jag blev trevlig av sprejen! kom på att min man var borta de första 10 dagarna av sprejandet = ingen att irritera sig på! haha
englali- tummarna hålls stenhårt!!!
lycka till glimra!!!!
pj vad det händer grejjer!! grattis till alla ruvande,och snart ruvande påskkärringar ;) själv var jag på vul idag dom hittade totalt 18 ägg, den största 18mm sedan 14,11 och små, hoppas dom växer i jämn takt över påsken...och på torsdag ska jag infinna mig på rmc kl 8 (får åka 05.40 från stockholm) för extrakoll så jag inte blir överstimulerad över påsk. hoppas på äp tidigt i nästa vecka.
hejja alla oss!!!
hurra englali!!!!
imorse kl 04.10 fick jag stiga upp för att hinna till linköping till kl 8 och nu är äggplocksdatum spikat, äntligen! på tisdag smäller det!!!
tack snälla englali!
ja anlijoos, det går fort när man börjar med sprutorna, tänk att du är på sista etappen, otroligt spännande!
glad påska alla!!!