• g l i m r a

rmc linköping - ivf

Anlijoos: ja mycket spännande. Det beror ju på om vi får köra långa eller korta metoden. Hörde nånstans att om man hade lätt för överstimulering så kör man hellre korta. Jag vill ju komma igång så fort som möjligt så korta hade ju varit underbart men den som lever får se:) har du nån aning?

• g l i m r a

Anlijoos: tänkte när jag ätit pergo. Ja har regelbunden mens fast ibland 1-7 dagars spottings och det är lite jobbigt. Hoppas ändå på korta metoden nu:)

• g l i m r a

Anlijoos: nej ja vet inte heller hur ja ska göra med jobbet. Har ett vik just nu fast en annan fast tjänst i botten men vill inte att chefen ska veta nåt för ja vill så gärna ha fast tjänst här under året. Det är knepigt detta. Kan det inte bli mars NU!!

• g l i m r a

Pållan: vad var det som gjorde att du fick köra korta metoden?

• g l i m r a

Hej alla.. Väntar fortfarande på första besöket 9/3 känns som en evighet dit:( nån som kan berätta vad som händer första gången?

• g l i m r a

Men då är allt klappat och klart för en IVF när vi kommer dit? Det är mer planering om metod och sen sätter man igång direkt eller? Ja har inte gjort VUL sen sensommaren så det får jag kanske göra igen då.
    Cathy: du sätter igång på denna cykeln nu då lr nästa beroende på vilken dag du är på? Jag har räknat ut att ja kommer va på cd 15-17 ungefär så då borde ja väl kunna starta direkt?
    Hoppas som ni säger att det går fort nu.. Har ju bara väntat drygt tre år så 4 veckor borde bli en baggis,ha

• g l i m r a

Cathy: nej va e de du säger.. Vill inte vänta mer:( men lika bra o förbereda sig då så man slipper bli jätte besviken.. Hatar denna väntan så himla mycket. Imorgon är det 4 veckor till första besöket..

• g l i m r a

Cathy: jag kommer väl få göra det då:( jag som hoppades på att börja korta metoden direkt kanske får vänta en månad och köra långa,suck
    Tänkte på det du skrev med lågt progesteron som visade som spottings, har du fått hjälp med detta? Jag lider ju av en veckas spottings innan mensen sätter igång och detta gör mig lätt deprimerad..

• g l i m r a

Anlijoos: det är imorgon du ska dit va? Lycka till nu, har haft jätte problem med att skicka brev via FL:( hoppas du får komma igång snart. Skriv här så fort du varit där för här kollar jag flera ggr per dag. Kram

• g l i m r a

Anlijoos: håller tummar och tår att det kommer gå bra.. Har läst mig till att många får köra långa metoden nu och inte alla som får börja direkt så bättre att man är förberedd ändå för besviken blir man så lätt just nu. Håller på att bli tokig tror jag:(

Svar på tråden rmc linköping - ivf