• Hjärtefröjd
    Karli skrev 2011-03-02 12:04:27 följande:

Förresten,när ni alla (ni som har) varit på ÄP,vilken veckodag har ni gjort det?

Vi hade torsdag och insättning lördag sist.

Men jag var på RMC en tisdag för ett tag sen och tog brt en cysta och då va de andra par som gjorde ÄP.

Gör dom ÄP alla dagar tro?

Jag har nämligen bara hört torsdag-lördag från andra jag känner,kanske bara slumpen.

Till mig sa de att de inte gör ÄP eller ET på helgen. Stämmer det inte?
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-03-02 18:44:08 följande:
    TB1: Vi fick inget brev med bekräftelse, utan de ringde från RMC och sa att de fått vår remiss och erbjöd oss en tid för första läkarsamtal. De ringde bara några dagar efter att remissen kommit in till dem, det som tog tid för oss var att remissen skulle gå via HS. 
    Så var det för oss också, de ringde någon vecka efter remissen hamnat hos dem.
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-03-02 19:52:20 följande:
    hoppas de gör lika dant till oss :) fick ni en tid nära inpå då eller?
    bebisdrömmar skrev 2011-03-02 19:28:02 följande:
    Pållan: Åh!!! Grattis! Vad roligt för er! Njut nu i fulla drag!  Baby
    Tack också för upplysningen om TSH. Jag vet att man ska kolla värderna så snart man blir gravid, men att man ska kolla när man gör hormonbehandlingar visste jag inte. Tack för det!

Jag mailade RMC igår och fick svar idag att vår remiss kom in 14 feb. Blev först lite irriterad på att det har tagit 2 veckor för läkaren att få iväg den, men kom sedan på att den har gått via sjukhuset också, så då tar det ju naturligtvis lite längre tid. Vi fick inte någon tid än för samtal, men nu vet jag i alla fall att bollen är i rullning. Hoppas såå att jag ska hinna göra en försök innan sommaren!
    Ja, typ veckan efter. Sen var vi tvungna att ställa in det mötet på grund av snöstorm, men då fick vi en ny tid veckan därpå.
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-03-02 20:32:30 följande:
    va bra :) Hur är dem på RMC? är de bra läkare, trevliga? :)
    Läkaren vi träffade, Barbara, var trevlig och gav utrymme för frågor och önskemål.

Sjuksystern jag mejlat med (minns inte namnet) har inte varit lika trevlig, men jag hoppas det beror på att hon har många mejl/samtal att besvara varje dag, snarare än att hon är otrevlig.
  • Hjärtefröjd

Suck, idag på BIM+8 kom mensen efter vår fjärde insemination. Nu går vi nog vidare med IVF, trots att jag är fullständigt skräckslagen inför äggplockningen...

• Hjärtefröjd

Förresten, är det någon som sprutat med Gonal-F som vet om man behöver en sprutpenna utöver ampullerna (som med Puregon), eller om sprutan följer med i paketet?

På mitt närmaste apotek har de som vanligt noll koll.

Svar på tråden rmc linköping - ivf