• bebisdrömmar

rmc linköping - ivf

Ljusgläntan skrev 2012-02-12 11:51:14 följande:
    Är det 21 dagar fram till TD?

20. Har TD 1 mars. :/
  • bebisdrömmar

Förra gången (2011) hade jag TD efter 14 dagar, men denna gången fick jag 20 dagar. Vi har skrivit på angående återföring av 2 ägg, men fick bara tillbaka 1 ägg av "toppkvalitet". Undrar om alla som de använder är av s.k toppkvalitet? Nån som vet?

• bebisdrömmar

Jag vet att jag stressar kring det här, men jag känner verkligen ingenting! Är det kört då? Det är ju bara ruvardag 2. Kände igår ett starkt stick/hugg i nedre delen av magen, men förrutom det känner jag INGET! Men det är väl alldeles för tidigt va?

• bebisdrömmar
    Cathy skrev 2012-02-13 10:50:00 följande:
    bebisdrömmar; har du fått tillbaka ett tvådagars? Embryot måste först bli en blastocyst (femdagars) och kan därefter fästa. Ett embryo sägs fästa ca en vecka efter ÄP. Ruva lugnt  kram

Tack för svaret! Jag fick tillbaka ett 2-dagars, så då förstår jag att det är alldeles för tidigt än. Måste försöka lugna ner mig nu! :)
  • bebisdrömmar
    annahojn skrev 2012-02-15 13:11:58 följande:
    Hej, jag hoppar in här. Genomför mitt första IVF på RMC i Linköping. Hade äggplock igår och återföring imorgon. Spännande, hur har det gått för er andra?

Lycka till! :)
  • bebisdrömmar

Hur går det för er? Mina symtom kommer och går. Endast ömma bröst har varit ett bestående symtom. Hugg och molvärk i magen, mest på kvällarna, men hoppet är litet. Är låg och pessimistisk! Långt kvar till TD också! Diarré i 2 dagar...varför liksom?? Inte ätit nåt konstigt. Brösten har blivit ådriga, men det blir de väl av vaggisarna? Är ju trots allt vara RD 6 idag....behövde bara skriva av mig lite... Hoppas ni andra mår bättre än jag!

• bebisdrömmar
    FineS skrev 2012-02-18 13:02:32 följande:
    Första IVF misslyckat.. Fick mens i natt och negativt på stickan. Fan. 

Åh nej! Så tråkigt! :( Bara att bryta ihop och gå vidare, men jag vet hur tungt det är! Styrkekramar
  • bebisdrömmar
    Ljusgläntan skrev 2012-02-18 20:21:51 följande:
    Bebisdrömmar - jag känner typ samma som du men är bara på rd3.. Är nog vaggisarna symptom tyvärr..

Känns lite bättre idag. Har intalat mig själv att det är kört, går lättare att uthärda väntan då. Vet att man ska tänka positivt, men efter två glädjebesked som slutade med missfall är det svårt! Som att ramla rakt ner i ett bottenlöst hål! :( Ett litet ljus av hopp finns kvar och tänd varje gång det hugger till i magen. Håller tummarna för er andra!
  • bebisdrömmar

Vet att jag tidigare har skrivit att jag kände ett starkt hugg i nedre delen av magen, men det var inget mot vad jag kände idag (rd 8) Ett hugg i vänster sida ( på äggstocksnivå typ) så jag trodde jag föll av stolen. Ilade och monads ca en minut efter pga hugget var så kraftigt. Vad händer? Kram till er andra!

Svar på tråden rmc linköping - ivf