rmc linköping - ivf
Ska själv göra ÄP inom en snar framtid, om ca 4-5 veckor sisådär (börjar spraya 12/4), känns skönt att din upplevelse är så positiv! ;) Hoppas ET går lika bra!
Skämt åsido, hoppas det går bättre nästa gång! Jag har fått Prengyl (ÄL-spruta) utskrivet, men den är tydligen slut hos tillverkaren.. Nån som skulle hämtat ut den som fått veta när den kommer in till apoteken igen? Det är dock ingen fara på taket, dröjer ju 4-5 veckor innan jag behöver använda den ändå..
Vilka är vi som är mitt uppe i behandling just nu? Själv är jag på spraydag 3 och mår som vanligt förutom att jag sover extremt oroligt, vaknar var och varannan timme 
Hjärtefröjd - Tråkigt att du mår dåligt av Menopuren. Håller tummarna för att du slipper den så snart som möjligt! :)
Gonal-f som jag ska börja spruta med (förhoppningsvis den 26e) har jag aldrig använt så det ska bli spännande att se hur kroppen reagerar på den. Pregnyl (eller Ovitrelle om pregnylen inte hinner komma in i butik) har jag ju tagit ett par gånger tidigare och den har väl i princip bara gjort mig tjock(are)
Är ganska tunn annars men då får jag en fin kalaskula 
Hjärtefröjd - Blir det ÄP för dig nu i veckan då?
Lillflickan - Är det ditt första ivf? Kul att vara en så bra bit på vägen! :)
Ni som kör/kört långa protokollet, hur länge sprutade ni? Individuellt jag vet, men vill bara ha lite referenser 
Lillflickan - Förstår precis! Den känslan bär jag med mig dygnet runt nu för tiden
Håller tummarna för att det är er tur nu!
Det är vårt första ivf men vi har gjort två kurer med pergotime + pregnyl innan. Jag har troligtvis ingen ÄL trots att äggblåsorna växer sig stora och fina :( Har känt från första mötet med RMC att ivf skulle bli "vårt" sätt att äntligen bli gravida och nu är vi här.. Är livrädd för att inte lyckas men samtidigt så otroligt förväntansfull att jag bli knäpp snart
Men jag försöker vara realistisk, det är mycket som kan gå fel på vägen.. Ser nu fram emot den 26e när jag förhoppningsvis blivit tillräckligt nedreglerad för att få börja spruta!