rmc linköping - ivf
Jag har också dessa äckelpiller. Spelar nog ingen roll vilken läkare man har.
Jag har också dessa äckelpiller. Spelar nog ingen roll vilken läkare man har.
Jag kör med bindor. Det funkar bra. Men kladdigt värre!
Av 14 ska det väl bli av! Du behöver nog inte oroa dig om det. Spännande! Är det din första gång?
Grattis Minime!
Jag kommer förhoppningsvis börja nu i September med ny behandling. Men den här gången i Falun. Men jag har tidigare gått i Linköping tre gånger plus tre FET.
Det blir ju privat efter ett fullt och ett FET i Linköping i vilket fall. Vi går nu på Karolinakliniken som är privat och i Falun för ägghanteringen. Hur många försök har ni gjort?
Vad gjorde de för behandling i Athen Hjärtefröjd?
Vad ska allt det där göra för dig? Och vad har de kommit fram till är fel?
Hmm... Hur fungerar en sån utredning/behandling och vad kostar det. Aten är en bit bort..
Ungefär samma som ett IVF alltså. Hur gör du med medicineringen sen? Får ni åka tillbaka ner?
Kanske kan vara värt att kolla på. Men vet du varför de inte gör det i Sverige?
Vi får fundera på saken.
FET sist var typ 11000 har jag för mig.
Bäst att kontakta dem så går du veta säkert. Men att betala för helförsöket verkar orimligt tycker jag.
Vad märkligt. Är säker på att vi betalade över 10000. Men det kanske var avgift för läkarbesök i det också eller nåt. 8590 är ju bättre.
Det stod i de första pappren man fick att man kunde få samtalshjälp (eller vad det nu kallas), men sen nämndes inget om det mer. Däremot borde det gå att säga till att man vill ha det och bli hänvisad dit. Själv har jag pratat med en kurator i Norrköping som jag fick hjälp av från gyn där när jag var inne en gång där på grund av problem. Det har hjälpt mig mycket.
Det brukar de ha. Tror det är ca 2v stängt över jul minst. Kolla på hemsidan, det kanske står där.
I Östergötland får man två försök. Man börjar med ett fullt försök som räknas som nummer ett. Går man sedan till FET räknas det som nummer två. Får man inte till FET får man ett nytt fullt försök. I andra landsting är reglerna andra. Tex tror jag att i Stockholm får man tre fulla försök samt alla FET gratis. Så det är väldigt stora skillnader i landet.
De vill nästan alltid köra långa metoden för då går det att planera bättre för kliniken.
Nedrud, om du har blivit gravid (om än med dålig utgång) borde det fungera med IVF för dig. Kanske första eller inte, men någon gång framöver. Men det är en nervös process. Hoppas du får komma dit snabbt.