• strumpa

rmc linköping - ivf

FRULILA skrev 2010-10-11 18:52:24 följande:
    Vi håller tummar och tårDrömmer
    Jag håller också tummarna :).

Inget ÄP i sikte än för min del, var på vul och blodprov idag och alt såg väl bra ut förutom att äggblåsorna måste växa mer. Hade nått på 15 mm och många runt 11 och några mellan 6-9. Slemhinnan var nu på 14 mm, vilket tydligen var väldigt bra :). De vill träffa mig igen på onsdag för nytt vul och blodprov, ÄP kanske blir på måndag.
    Brukar ha Karin men idag fick jag ha Elisabeth, var skeptiskt i början men hon var ju jättebra! Tycker bättre om henne, hon kunde förklara mer och så.

Snart dags för min andra Orgalutran-spruta och f_n vad ont den gjorde igår...wish me luck ikväll med den ;( 
  • strumpa

Idag var jag på vul och blodprov och allt såg bra ut, jag hade många äggblåsor med lite varierande storlek, de flesta var mellan 14-17 tror jag... Äntligen har jag fått tid för ÄP och det blir på måndag den 18:e, som jag längtar. Jag mår illa och har asont i brösten...så jag hoppas det går över snart, men det blir väl bara värre under ruvningen sen :). 
    Jag ska sänka min dos av Puregon från 150 till 125 ikväll och sen bara ta 75 i två dagr till, på lördag är det dags för Otrivellen och på söndag ingen spruta! 
    Idag träffade jag Karin och Annelie, och jag blev jättebra bemött, tummen upp för de! Vi ska nu fundera på om vi kan tänka oss 1 eller 2 embryon om vi skulle få frågan om det skulle vara så att äggen inte var av så bra kvalité. 

Hoppas det går bra för alla ni andra! 

• strumpa

Listan behöver uppdateras :) Kom igen nu Linköpingstjejer! Hjärta

Väntrum{#emotions_dlg.flower}

Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strumpa
    strössel skrev 2010-10-16 11:06:03 följande:
    Har varit inlagd på sjukhus i natt , väldigt högt blodvärde och vätska i buken. Min läkare trodde att det berodde på en graviditet blev skickade till sjukhuset. Där togs massor av prover och blodprovet visade ingen graviditet. Men dom ville jag skulle testa om en vecka men jag undrar varför , visar det inget grav i v 4 så är ju risken väldigt liten att det skulle bli ett plus. Så nu får vi satsa på ett nytt försök ett frysförsök och hoppas det går bättre. Ska ringa Linköping och fråga om jag ska sluta med progesteronet så jag börjar blöda så vi kan börja snart igen.

Nu går man runt och är ledsen och undrar om man har gjort nåt fel , eftersom jag fått plus på varje ivf jag har gjort . Lycka till alla andra !
    Vad tråkigt Strössel! Skickar styrkekramar. Men det kanske inte är helt kört än??!!
  • strumpa

En liten fråga bara...kanylen till morfinet man får under ÄP vart sitter den?? Är det i armvecket eller ovanpå handen typ??
    Jag har tagit min sista spruta nu, yeay!! 

• strumpa

Till mig sa de att om man får till frysen tar de dessa om man behöver ett nytt försök och då räknas det som 1 försök. (Lite dåligt kan jag tycka).

Nu...en fråga till...Får man ha på sig bh eller nån t-shirt eller så under sjukhusskjortan under ÄP??? Hoppas verkligen det...;( 

• strumpa

Idag har jag gjort mitt ÄP, 16 ägg blev det. Tyckte inte det gjorde så fasligt ont men hade ju ställt in mig på det värsta. Däremot efter fick jag jätteont och grät massor, fick smärtstillande tablett så det gick över lite. Har ju fortfarande ont såklart men det hör väl till eftersom de har varit därinne och stuckit massor. Tillbakasättning blir på onsdag kl: 13 om allt går som det ska.

• strumpa
    mg79 skrev 2010-10-19 15:21:44 följande:
    Nä känner ingenting, inte mer än olika drömmar på nätterna om testresultat och mycket annat konstigt. Ska bli skönt att kunna testa i morgonbitti och få ett svar... så kanske nätterna blir lugnare. Dagarna rullar på som vanligt med jobba och massa annat, så då hinner jag inte fundera så mycket.
    Åh jag håller tummarna, har en känsla av att det kommer gå bra för dig :)
  • strumpa
    mg79 skrev 2010-10-20 04:51:16 följande:

Testade nyss, mer negativt än så kan det inte bli... Rynkar på näsan

Hade visserligen mycket rester efter gårdagens vaggis kvar i urinen, men jag tror inte det spelar någon roll..
    Trist..

Neej, vad tråkigt mg, blir så ledsen för din skull ;(
Svar på tråden rmc linköping - ivf