• strumpa

rmc linköping - ivf

Nu är jag äntligen ruvare. Av mina 16 ägg blev 13 befruktade, 1 till mig och 9!!  till frysen :) Vi är hur glada som helst. Själva insättningen gjorde däremot väldigt ont på mig då min livmoder typ pekade uppåt!! Så de fick mecka massa med den :/ så jag är lite öm nu. Men det känns mysigt att ha den lilla pricken i magen och hoppas den trivs också :)

• strumpa

Uppdaterar mig här också :)
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-21 20:04:38 följande:
    Nu börjar det komma blödningGråterSkrikandes{#emotions_dlg.djavulsk}
    Fy vad tråkigt ;( Lider med dig, kram
  • strumpa

Hår går det Hanna03, har du tjuvtestat :) Jag är på RD8 idag och det kliar i mina fingrar med, jag vill veta nu!!!

• strumpa

Jag har tjuvtestat och det visade  Plus. Är på ruvdag 10 idag och har testdag på onsdag 3/11. Har lite svårt att ta in detta Glad, ska åka och köpa ett CB digitalt sen också.

• strumpa

Jag flyttar ner mig på listan nu :)

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10
    HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.

• strumpa

Grattis Piggelin!

Jag gjorde den korta metoden, fick också känslan av att de föredrog den långa (de har ju mer kontroll på när man får blödning osv då). Men jag tror att det beror på vad man har för "problem". Jag har blockerade äggstockar men allt annat är ok så det kanske var därför jag fick välja den korta...och det gick ju bra med den ;)

• strumpa
    pållan skrev 2010-11-06 12:59:03 följande:
    strumpa: vad skönt att höra! Vi är oförklarligt barnlösa - allt ser bra ut i teorin men det blir ingen graviditet - så kanske vi också kan vi få prova korta metoden. Hoppas! Så fantastiskt roligt att du blev gravid på första försöket! Hur mår du, har du börjat känna av graviditeten ännu?
    Hoppas ni får prova den korta, då är det ju inte lika mkt hormoner man proppar i sig. Jag känner mig lite trött och så och har som molande värk i magen, men vad jag förstår är det helt normalt :) Ska göra ul den 2/12 och få se den lilla bönan :)
  • strumpa
    pållan skrev 2010-11-06 16:53:35 följande:
    strumpa: vilken dag i cykeln fick du börja med sprutorna? Så kan jag räkna lite för mig själv
    jag fick börja på dag 3
  • strumpa

Jag måste bara säga till alla er nya som är på väg in i tuff och förväntansfull resa som förhoppningsvis kommer ge bra resultat. Lyssna inte för mkt på vad andra skriver utan skaffa er en egen uppfattning. Jag hade innan jag började på RMC i Linköping läst mkt dåligt som Vädur hade skrivit i en annan tråd just om Linköping så jag hade väl det tyvärr lite i bakhuvudet och kom dit med taggarna utåt. Så fel man kan ha!  De var hur vänliga och trevliga som helst, jag gillar alla sköterskor och läkare där. Och telefontiden tycker jag är super, man blir oftast uppringd inom en halvtimme. 
    Alla är individuella och har sitt "eget" problem varför man inte själv lyckas få en liten bebis. Vissa har det tuffare och får genomgå fler behandlingar, men jag tycker verkligen inte man ska skylla på en klinik på att det är dålig kvalite då man själv står för  förutsättningarna för kvaliten på både ägg och spermier.

Läste i Corren förra veckan att RMC i Linköping faktiskt har bäst resultat i landet och att de är väldigt profesionella och ett stort plus i kanten på att de även stöttar Stockholm län. 

Man behöver inte söka sig privat för att lyckas, det kanske bara är en extra behandling man behöver. Får en känsla av att vissa hyllar privata kliniker för att rättfärdiga att de själva gick den vägen och betalade mycket pengar.

Lycka till alla därute, jag vet vad ni går igenom och ni blir bara starkare och starkare! 

Svar på tråden rmc linköping - ivf