• strössel

rmc linköping - ivf

FRULILA skrev 2010-10-22 18:52:03 följande:
    Nu kan jag säga att det nog ändå är mensblödning. Jag tog också ett gravtest och det var "Inte gravid" så....
    Klart är sjukt ledsen men jag är ju inte helt förvånad då vi försökt så länge så det är ju inget nytt. Jag är ledsen och besviken men inte så att jag gråtit ännu. Klart jag sörjer mycket det som inte blev men det får fan inte ta överhand känner jag. Måste tänka framåt. Men klart jag är sjukt ledsen och besviken att detta inte var vårt hopp med att få hjälp och kanske ändå få vår drömbebisGråter SkrikandesSkrikandesSkrikandes. Jag tänker inte ge upp -vi ska lyckas någon gång. Men detta försök blöder bortGråter
    Ledsen för din skull fick oxå minus och en överstimulering och vätska i buken i stället. Jag blev oxå ledsen eftersom jag fått plus på mina andra ivf jag gjort men fått missfall. Men dom andra gjordes på Cvl den bästa kliniken i norden. Men du ska se att vi kommer lyckas en dag det måste vi göra !
  • strössel
    mg79 skrev 2010-10-24 08:42:12 följande:

Nytt test idag, fortfarande negativt. Inte så förvånande kanske... Dock ingen blödning ännu, och det är förvånande...

Livet suger just nu.. Rynkar på näsan

Mg tar du progesteron fortfarande ? Jag fick inte min blödning förrens 3 dagar efter jag hade slutat med progesteronen.
  • strössel

Jag tror inte att din vikt skulle ha påverkat så du fått minus. Visst kan det påverka till viss del men inte i alla fall. Jag har gjort två ivf på cvl fick två + men missfall och då vägde jag 14 kg mer och nu fick jag minus på RMC. Oftast är det att det är nåt fel på ägget.

• strössel
    Himlan77 skrev 2010-11-12 21:47:57 följande:

Tack för kramar, Karli. Lycka till imorron

Ja, Hjärtans fröjd, man har bara två försök i Linköping, och nej, inga FET ingår, om jag fattat saken rätt... Ingen aning om hur det blir för er, iom att Stockholm och Linköping inte har samma antal försök. Du får fråga nästa gång du ringer eller kommer till rmc. Får jag fråga varför du ska göra IVF i Linköping istället för Stockholm? Har ni flyttat eller är det något annat? Bara nyfiken, och frågar man inget får man inget veta

Jag har gjort en ivf i Linköping fick minus nu ska jag göra ett FET i början i dec. Får du ägg till frysen så tar de dom äggen vid nästa försök. Får man inga till frysen får man göra ett färskförsök igen. Så sa dom iallafall till oss när vi ringde och sa att vi fick minus på test dagen !
  • strössel
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Ivf 2 FET i början av dec.
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mmiaa: IVF nr 3 (ET nr 2) start januari 2011
    Hjärtans fröjd: första läkarbesök 24/11
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...

HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Himlan77: Spraystart 28/10, sprutstart 18/11, blodprov 23/11 VUL 24/11

Äggplock{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    Spugnola: IVF 1. TD 18/11.
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11 TD 27/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10 positivt.
  • strössel
    Himlan77 skrev 2010-11-14 22:59:38 följande:
    Vi har två försök och enbart två försök fick vi veta... Blir det ägg till frysen, så tar de av dem vid nästa försök, men sen är det stopp, fick vi höra... Varför är det olika tro? Nästa gång jag pratar med någon på rmc så ska jag fråga...
    Skrattande Vi har skrivit samma sak ett färskförsök och sen om man får till frysen tar de dom. Får man inget till frysen eller om dom inte klarar upptiningen så får man ett nytt färskförsök. Men efter två om det misslyckas så får man betala för sina frysta ägg tror ett kostade 8000 kr.
  • strössel
    Spugnola skrev 2010-11-17 14:56:16 följande:
    jag tjyvtestade idag på 2 tester idag (TD imorrn egentligen...)
    det visade

Plus
    helt sjukt.
    nu ska jag hålla tummarna i 9 mån till...
    Grattis Skrattande
  • strössel

Joinar er lite, var i Linköping igår och gjorde ett FET nr 1. Har TD 11/2

• strössel

Gjorde ett FET den 28/1 på RMC smygtestat på ruvardag 9 & 10 och fick ett plus TD nu på fredag 11/2 !

• strössel
    emsm skrev 2011-02-07 12:17:17 följande:
    Så du vågade testa innan?? Är såååå sugen själv men är på tok för feg så jag får snällt (men oootroligt otåligt) vänta  till tors jag...
    Jag fick jätteont i magen i går grät och trodde jag skulle få mens. Så jag tänkte det spelar ju ingen roll om jag smygtestar så kom strecken redan direkt när kisset gick förbi fönstret.

Har du gjort ett färskförsök ? Då kanske äl sprutan kan ge ett felaktigt resultat. Jag gjorde ju ett ostimulerat utan några sprutor medicin.
  • strössel
    FRU LILA skrev 2011-02-07 12:23:40 följande:

Måste gratta dig Strössel i denna tråd också. Stort grattis, så roligt.

Haha tack Fru Lila kul att vi går på samma klinik !
  • strössel

Håller tummarna vi har ett ägg kvar i frysen !

• strössel

Glimra: Jag har gått på Maya kliniken har du varit där ? Dom är helt underbara där, fast det är kötid om man inte har varit där innan vet inte om det är ändrat nu. Men vi stod i kö till att få komma till Maya kliniken i ca 7 månader sen till slut så fick vi ivf genom Linköping från det läkaren skickade in tog det ca 3 månader !

• strössel

Glimra: Jag gjorde ivf med mitt ex på Carl von linne i Uppsala köpte 3-pack då ringde jag till den vanliga gynavdelningen och dom hjälpte mig med ultraljud och då betalade jag bara 300 kr per besök och sen fick jag frikort. Då gick jag till läkaren som hade gjort utredningen på oss.

Svar på tråden rmc linköping - ivf