• Mumlan74

rmc linköping - ivf

Sjukhuset ringde vid elva-tiden idag. Jag höll på att svimma, dö och fick hjärtklappning galore. Nu är det kört, var det enda jag kunde tänka. Men Annelie lugnade mig nästan på en gång. De undrade bara om vi fått med oss nyckeln till hänglåset igår. Vilket vi hade....

Hon kunde berätta att två ägg blivit befruktade, men att vi inte vet något förrän i morgon.

• Mumlan74

Honken: Jajemen! Ett toppembryo blev det. Det andra hade inte delat sig som det skulle. Så nu ruvar jag. Och önskar mig ett plus i julklapp!

• Mumlan74

Spugnola: Instämmer i skålen! Skål såg ni tv-reportaget om honom på vetenskapens värld?

• Mumlan74

Calimba: grattis till nio ägg! men stackare att vara med om att bedövningen inte tar. hoppas att du får en fin sen julklapp nu!

• Mumlan74

Välkommen tillbaka FruLila! Jag kommer ihåg dig och tycker att det är skönt att du orkat ladda om och är tillbaka. Jag hoppas att vi får följa dig till ett plus den här gången.

• Mumlan74

Calimba: Grattis till ruvarstatus! Ruvartiden kan kännas oerhört lång... Jag är på RD4 och längtar ihjäl mig efter att få veta.

• Mumlan74

Frulila: Jag var jättenervös. Jag fick bara två ägg första gången. Båda blev i o f s befruktade och ett blev ett toppembryo. Men det kändes som att det bara var ett lyckokast. Så den här gången var jag jättenervös att det inte skulle bli några ägg alls. Fick ut tre ägg ur fyra blåsor. Två befruktades och ett blev ett toppembryo.

Ska du byta preparat eller så?

• Mumlan74

uäääh... jag ooooorkar inte med det här!

är på RD5. Känner ingenting alls i brösten. har börjat få morgonillamående, men det känns som omd et lika gärna kan bero på proggisarna. igår hade jag vansinnigt ont i magen! det kändes som om tarmarna dansade tango där inne och jag var helt uppsvullen och gasig (sorry för detaljerna) plus att jag fick som skärande smärta vid två tillfällen.
    min positiva sida tänker att det var embryot som fastnade. min negativa sida tänker att det bara var gaser. det kändes inte alls på samma sätt som förra gången embryot satte sig i livmodern. då stack det till vid ett tillfälle och var inte alls lika skarpt.

fan. jag vill bara veta nu. så att jag antingen kan få bli ledsen och sen bita ihop och fundera på nästa steg. eller få bli lite glad.

• Mumlan74

Vädur 78: Hm. Men vad skulle det bero på? Jag har gjort en behandling på Sophiahemmet i Stockholm tidigare och uppläggen skiljer sig ju inte åt. alls. Jag fick byta preparat när vi började på RMC, från gonal-f till menopur eftersom jag är svårstimulerad. Det hade jag fått göra på SH också om vi hade gjort ett försök till där...

Eftersom medicinerna är de samma och upplägget på behandlingen i princip identiskt så hajjar jag inte riktigt varför det skulle bli bättre kvalitet på äggen om man gick någon annanstans?
    Jag körde långa protokollet på båda klinikerna, bör väl tilläggas.

• Mumlan74

Jag har som sagt gjort ett försök på Sophiahemmet i Stockholm innan vi började på våra landstingsfinansierade dito på RMC i Linköping. Kan bara säga att de var UNDERBARA på Sophiahemmet och väldigt måna om oss som patienter.
    Men det tycker jag faktiskt att de varit på RMC också. Undantaget är Kerstin som är otrevlig på telefon och som gav mig fel uppgifter om medicinering vid ett tillfälle (nu var det ingen ko på isen i slutänden ändå). I övrigt tycker jag att de är precis lika proffsiga som på SH.

Man ska också komma ihåg att Linköping är ett universitetssjukhus som faktiskt bedriver forskning på infertilitet och ivf-behandlingar, vilket gör att de nog har ganska bra koll trots allt.

• Mumlan74

Calimba: Hur mår du under ruvandet?

Spugnola: Tack för lite pepp! Det behövs. Idag, RD6, känner jag mig mer eller mindre som vanligt. Lite pms-ig. Lite tung i magen, men i övrigt ingenting. Hoppet går ner i en svacka igen...

• Mumlan74

Hellu...

Jag ska ringa till RMC idag och berätta hur det gått med gravtest och allt, men jag hittar inte lappen med telefonnumret. Någon här som har?

Svar på tråden rmc linköping - ivf