Nelia10 skrev 2011-02-10 21:20:24 följande:
Korta metoden har samma odds som den långa. Tror mest de säger att den långa är bättre bara för att det blir smidgare för dem

Ja när vi var på vårt första läkarbesök i Linköping sa läkaren att oddsen var lika höga med korta och långa behandlingen, i alla fall med våra förutsättningar. Hon sa att det kunde skilja sig åt beroende på diagnos osv. Tror också att de främst vill att folk ska göra långa för att det är lättare för dem att planera då.
Nelia10 skrev 2011-02-10 21:18:26 följande:
TSH på 5,2 är ju ganska högt så vore jag dig skulle jag vänta med behandling tills det har sjunkit. Hormonerna man tar under IVF behandling gör ju att värdet stiger. Det bästa är om man kan få ner TSH till närmare 1 innan start.
Oftast går det ju ner ganska så snabbt med Levaxin, men kan ju också ta några månader.
Chanserna att lyckas är ju mycket större med ett stabilt TSH
Läkarna på RMC har inte så stor koll på detta jag gick hos en specialtist på detta istället.
Lycka till och hoppas du snabbt får ner ditt värde
Håller med om att de inte har vidare bra koll på TSH i Linköping. De har t o m de gamla gränsvärdena - 3,5 - fast de egentligen har ändrats till 2,5. De tycker inte att jag behöver ta nya prover eftersom mitt värde gått ner till 2,7 medan Sophiahemmet, där jag gick förut, tycker att man ska ta nya blodprov var 8-10 vecka, särskilt under hormonbehandling och ännu oftare om man blir gravid, och att värdet bör ligga under 2,5 och gärna betydligt lägre än så. Så det är nog bra om du själv har lite koll på TSH-värdet också, Arona79. Fast jag tror att det kommer gå bra för dig att få ner det!