• Englali

rmc linköping - ivf

Hemma från äggplock. Av ett 20-tal blåsor fick vi 14 fina ägg. Om allt går som det ska under själva befruktningen så blir det ET på torsdag 13.00, hoppas ju på att få börja ruva i påsk Annars gick äp sådär. Fantastiskt sköterska octh Elisabeth som plockade var toppen. Däremot blev jag dålig under själv plocket. Reagerade inte så bra på morfinet så jag började kräkas, blev helt kallsvettig, pulsen gick ner till 48 och jag blev ganska bort tydligen. Lite läskigt för jag kommer inte ihåg så mkt av just det här. Fick ngn medicin för att häva morfinets effekt och sen blev det vila med dropp och observation några timmar innan det var dags för hemfärd. Så nu ligger jag hemma i soffan och ska försöka sova lite. Känner inte spec. mkt i magen, lite lätt molvärk, mest bara så otroligt trött!!

• Englali

Ylva 75: Skönt det går åt rätt håll, fortsätt vila och ta hand om dig. Själv har jag varit hemma idag, har ont i magen, öm och sen känns den väldigt svullen/uppblåst/spänd. Är ju alltid lite orolig att det ska vara ngt som är knas men det är väl inte så konstigt med allt som hänt/händer i magen att det känns såhär. I morgon klockan 13.00 är det dags för ET för oss. Telefonen har varit tyst idag så vi hoppas på ett guldägg som ska sättas tillbaka av våra 14 som vi fick ut vid ÄP.

• Englali

Jag är numera ruvare av ett guldägg!! Av våra 14 ägg blev 11 befruktade. 5 klassas som toppembryon, så 1 till mig och 4 till frysen. Testdag 5/5. Lycka

• Englali

Lindy01: Tack och grattis till äp-datum, hoppas vi på många fina ägg! Anlijoos:Skönt att du kommit igång med sprutorna, ännu ett steg närmare målet. Efter att jag börjat spruta upplevde jag att tiden gick väldigt fort fram till äp, hoppas du får samma känsla Ruvardag 1 då idag, eller hur räknar man? Jag har forf. galet ont sen äp...

• Englali

Glimra: Hur har det gått?? Det kan ju kommalite blödningar under ruvartiden utan att det behöver vara negativt. Själv är jag på rd3 (tror jag, för et-dagen räknas väl som dag 0 ellerhur räknar man?!) Idag känns äntligen magen liiite bättre, den är dock fortf. svullen, känner mig uppblåst som en ballong!

• Englali
    lindy01 skrev 2011-04-25 14:41:39 följande:
     hjärtats fröjd-ja choklad!!! vi ska absolut dit!
    vi stannar 7 dagar eftersom vi ville vaa här några dagar innan och samla oss,därför kom vi hit söndagen, och sedan känns det jobbigt att åka hem efter äggplocket då man förmodligen kommer ha ont, när min syster gjorde ivf i n.y sa dom till henne att vila i 3 dagar efterråt (liggandes på vänster sida eftersom blodcirkulationen skulle bli bättre då) så för att ha största chans att lyckas stannar vi ,eller åtminstone jag, i 3 dagar efter ET för att vila (kanske inte på vänster sida),men ändå, jagvill inte stressa tillbaka till stockholm. och eftersom jag har ett väldigt fysiskt arbete har jag även tagit semester till den 8e. nu ska här tas lugnt!!!
    Lycka till med ÄP nu, och bra att du ska ta det lugnt. Det har jag också gjort sen äp (en vecka sedan i morgon).

Jag är fortf. ganska svullen om magen, men det har gått ner lite idag tycker jag... skönt! Är så fruktansvärt rädd för det här med överstimulering. Pratade med Barbara om detta när jag var på ET och hon lugnade mig med att man kan vara ordentligt svullen/magen känns hård ett bra tag efter ÄP/ET, Alla mina värden var ju bra och det fanns inget som pekar på att jag skulle bli ÖS men ändå, jag är orolig. Är iofs en lite lätt hypokondrisk person som är mkt lätt att trissa igång. Skulle egentligen ha totalförbud på alla sådana här sidor
  • Englali

Lindy 01: Grattis till ET och pyrena i frysen Jag känner igen mig i det du skriver, jag hade svårt att gå på toa över huvud taget, det krampade o värkte varje gång jag skulle kissa. Hade ju riktigt ont efter äp, det höll i sig under et och flera dagar där efter, jag kunde knappt gå och inga byxor passade för jag var så svullen. Men det blir bättre, nu är det en vecka sedan et, jag är på rd 7 och kommer i mina jeans igen

• Englali

Anlijoos: Jag hade helt klart stått över alkoholen!! Barbara pratade om just detta när vi var på infomöte att det kunde vara bra att stå över under spruttiden. Själv dricker jag så lite (ca1-2 glas rött/månad) så jag har faktiskt avstått alkohol helt sedan några veckor innan vi började beh. med nedregleringen. Antingen får du dricka alkoholfri variant, eller skylla på att du äter penicillin eller ngt, annars säga precis som det är. I våran närmaste umgängeskrets har dom vetat om vad vi kämpar med en längre tid så dom vet även om ivf-processen, har varit jätteskönt för vi har fått så mkt stöd och omtanke! Men återigen till alkoholen, det är nog bara ngt du själv kan bestämma vilket som känns mest rätt för dig/er i slutändan.

• Englali

Hon sa det när jag frågade., då pekade hon lite diskret med pennan över dom dagarna som jag var beräknad att spruta och sa ngt i stil med "Här under dessa dagar kan du ju undvika det om du vill" så det tog jag som att hon tyckre det var bra om jag avstod. Usch det låter som jag konsumerar massor, så är inte fallet utan frågan dök bara upp under infomötet när vi gick igenom pappret med alla frågor man fått svara på. Där va en med alkoholkonsumtion och då frågade jag. Det är väl ändå i slutändan helt upp till var och en men alkohol är ju inte direkt känt som ngt som förbättrar chanserna. Men en gång som i Anlijoos fall kan ju säkert inte skada.

• Englali

Glimra: Nej vad tråkigt!!! Jag vet faktiskt inte hur man ska göra med vaggisarna. Stor kram till dig!

Svar på tråden rmc linköping - ivf