• Honken

rmc linköping - ivf

Hej hopp!
    Börjar med att säga grattis till lindy01 och er andra som blivit gravida. Och grattis till er som kommit en bit på väg! Skrattande

Jag har skrivit en del tidgare i tråden. Nu har jag bara tjuvläst lite!Flört
    Är på g med IVF nr 2, korta metoden. Äter Provera för att få mens men den vill inte riktigt komma.. Börjar nu bli lite orolig över att RMC ska hinna stänga för sommaren innan min kropp gör som jag vill! Är det någon som vet när man senast åste börja med sprutorna för att hinna med ett försök innan sommaren?

• Honken

Hjärtans Fröjd: Då håller vi tummarna på att mensen vill komma innan den 4/6! Och ännu hårdare tummar för att det inte är fullt då!! Jag har ju lixom redan börjat min behandlig eftersom jag har ätit provera.Tycker att jag borde finnas med i beräkningen. Men jag har lixom inte turen på min sida just nu så vi får väl se...
    Tack för snabbt svar!

• Honken

Och där kom den! :) Spännade!
    Längtar så för att sätta igång igen!

• Honken

Hur var det nu, börjar man spruta på dag 2 eller på dag 3?
    Idag kom som sagt mensen, så blir det sprutstart på måndag eller tisdag?

• Honken

Det blir sprutstart imorgon, dvs på dag 3!
    Carol meddelade att de har helt fullt först men jag sa då att jag ätit Provera för att få igång mensen, då sa hon att hon får väl klämma in mig med skohorn(?).
    Ska göra vul och ta blodprov på fredag MEN nu ringer läkaren från Oktavia kliniken (bor i Stockholm och gör kollerna där) och meddelar att hon är minnsan ledig på fredag så jag måste ringa till RMC och säga att jag ska börja spruta på dag 5 i cykeln istället. Kan ju bara gissa vad svaret från RMC blir..
    IVF=Väntan!

• Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 19:15:40 följande:
    Men vad fasiken, jag behöver förmodligen göra VUL på fredag. Det går ju inte om hon är ledig. På torsdag har de dessutom stängt, så då kan jag inte ta blodprov.
    Tycker inte att det är helt ok! Våra behandlingar kan ju inte hänga på en person!
    Galet!
    Varför har de stängt på torsdag då?
  • Honken

Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 19:23:29 följande:

Planeringsdag tydligen. Har RMC någon annan samarbetsklinik i Sthlm?
    På riktigt! Det kan ju inte stämma, vi är väl hur många som helst som går hos henne! Dom kan ju inte bara "stänga" när vi är mitt uppe i våra behandlingar!
    Någon som vet om RMC samarbetar med någon annan i Stocholm? Om inte så uppdaterar jag imorogn när jag pratat med dem!
    Galet som sagt...
  • Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 14:27:42 följande:
    Nu har jag pratat med RMC och ja.. jag får åka till Södertälje för blodprov och VUL på torsdag. Jag ska fortsätta med 150 ie Gonal-F och även börja med orgalutran ikväll. Gör den hemskt ont?

Jag gissar på att det blir ÄP på typ måndag. För de gör väl inte ÄP på lördagar i Linköping?
    Nu har jag pratat både med RMC och med Oktaviakliniken.
    RMC samarbetar bara med Oktaviakliniken i Stockholm. Lena på Oktaviakliniken känner "Gunnar" på Oxbackskliniken väldigt bra och när hon inte är på plats så ber hon Oxbackskliniken ta hennes patienter och tvärt om. Gunnar är dock ledig varje fredag..
    Så för min del bär det av till Linköping på fredag för vul och blodprov. Surt, ja men vad gör man inte för en liten bäbis!:)

Tror inte de gör ÄP på lördagar, men däremot gör de ET på lördagar.

Nu ska jag fixa till min första spruta! Som jag har längtat! :)
  • Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 21:34:16 följande:
    Uj, då ska inte jag klaga som bara behöver ta mig till Södertälje.

Lycka till med sprutan! Själv ska jag ta första Orgalutranen nu....
    Gjorde den ont?!
  • Honken

Hjärtans fröjd: ÄP på tisdag! Spännande! Skönt att höra att allt flöt på smidigt igår! Alltid lite nojjigt att åka till nya ställen när man fixar med det här..

Lindy01: GRATTIS!!!

MiaMorot: Samma som Hjärtats fröjd. Dom ringde efter 1.5-2 veckor efter jag kontaktade vårdgarantin, fick komma veckan efter och fick börja på nästa mens.
    Men nu vet jag inte hur köerna ser ut på RMC.. Fick nästan inte köra igång min IVF nr 2 den här gången pga de har så mycket just nu..
    Håller tummarna för dig!

Själv har jag varit på roadtrip idag! :) Tur och retur, med 10 min stopp där i mellan! Är hemma nu.
    Måste säga att Elisabeth är fantastisk!

Svar på tråden rmc linköping - ivf