• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Vi hade i princip bestämt oss för att gå vidare från insemination till ivf, men ikväll har jag mått piss och bara gråtit över tanken på äggplockningen...

Jag är otroligt smärtkänslig och svarar dåligt på både lugnande och smärtstillande, men ändå tycker RMC inte att jag har "skäl nog" att  få narkos under äggplockningen (trots att jag vet att möjligheten finns). Just nu känns det som att jag inte orkar gå vidare med ivf alls.

Är det någon annan som blivit sövd under äggplockningen? Och hur fick ni i så fall igenom detta?

• Hjärtefröjd

Vi har bestämt att inte gå vidare med IVF just nu.. trist, men så får det bli. Kanske känns det bättre en annan månad, jag vet inte.

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-03-08 11:08:06 följande:
    Hjärtans fröjd: va tråkigt, tycker det är hemskt att man inte ska få den hjälp man behöver. Ni hade behövt en narkos men icke.. Bedrövligt, hoppas ni kommer igen snart..
    Mmm, just nu känns allt som skit.. ska just mejla RMC och säga att vi inte kommer påbörja behandlingen som planerat.

Hoppas ert möte i morgon går bra!
  • Hjärtefröjd

Tack för alla uppmuntrande inlägg, jag mår lite bättre nu på eftermiddagen. Vi kommer att avvakta någon månad hur som helst. Och det känns helt rätt just nu.

Pållan: Du får passa på att äta en kolhydratstinn semla idag. Eller kanske två.

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-03-11 10:48:26 följande:
    Hej alla Linköpings-kämpar! 

Jag ligger hemma och återhämtar mig efter vinterkräksjukan, kommer precis hinna bli smittfri innan jag ska kliva på planet till Thailand.  Nu väntar två veckor på en solig strand, det ska bli vansinnigt skönt. När vi kommer hem är det dags för första ultraljudet. Lycka till alla, jag ser fram emot att läsa om alla plus och andra framsteg som ni kommer ha gjort när jag kommer hem
    Ha en härlig semester!!!
  • Hjärtefröjd

Och en fråga till, är det någon som fått lokalbedövning i underlivet/bäckenbotten inför ÄP på RMC?

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-04-06 15:40:36 följande:
    Jag frågade om man fick det men de gav inte det utan lugnande o sen antar ja att det är morfin man får i armen?? Nån som vet säkert?
    Men suck, det erbjuder alla andra kliniker jag har varit i kontakt med, men de är å andra sidan privata och aningen mer kund/patientfokuserade.
Svar på tråden rmc linköping - ivf