• lindy01

rmc linköping - ivf

anlijoos- ja jag känner likadant, jag tror också på att lyckas, just för att jag alltid, när allt känns för bra för att vara sant brukar få någon motgång under tiden till mål, och nu har allt bara flytit på,allt har gått över förväntan och varit enkelt. det känns som detta var mitt rätta val och därför tar jag det med lugn. det är nog viktigt att ha en positiv inställning och se hela behandlingen som lösningen,snarare än ett nödvändigt ont...

men såklart, det finns en stor chans att det inte lyckas,men eftersom "felet" inte ligger hos mig och jag har haft framförhållning och tagit ledigt efterråt för att ta det lugnt osv. tycker jag att vi har alla förutsättningar. åh nu är det bara 2 dagar kvaaar!!!!!!

• lindy01

nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!

• lindy01

hjärtats fröjd-ja choklad!!! vi ska absolut dit!
    vi stannar 7 dagar eftersom vi ville vaa här några dagar innan och samla oss,därför kom vi hit söndagen, och sedan känns det jobbigt att åka hem efter äggplocket då man förmodligen kommer ha ont, när min syster gjorde ivf i n.y sa dom till henne att vila i 3 dagar efterråt (liggandes på vänster sida eftersom blodcirkulationen skulle bli bättre då) så för att ha största chans att lyckas stannar vi ,eller åtminstone jag, i 3 dagar efter ET för att vila (kanske inte på vänster sida),men ändå, jagvill inte stressa tillbaka till stockholm. och eftersom jag har ett väldigt fysiskt arbete har jag även tagit semester till den 8e. nu ska här tas lugnt!!!

• lindy01

8 ägg blev det, känns som en ganska skral skörd?men det går nog bra,nu är det bara den låååånga väntan. hittills har jag ätit godis i hotellsängen och tagit en nap...mannen är nu ute och köper pizza.

• lindy01

anlijoos- vad kul att det går frammåt!!! jag kände inte heller av sprutorna riktigt, hade en bajsnödig känsla hela tiden, men idag har jag fattat att det var äggstockarna som nu är stora som knytnävar...det känns nu, och jag är ledsen,men mitt plock var inte så skönt direkt,men det beror ju på hur blåsorna ligger osv, tydligen var några av mina blåsor väldigt nära blodkärl...det behöver ju absolut inte betyda att det gör ont för dig...men som sagt, äggstockarna ömmar nu och jag känner av dom när jag  går, kom lite blod på pappret nu också,men det sa dom var normalt efterråt-jag vet ju åtminstone att det inte betyder något farligt, eftersom alla mia potentiella blastocyster nu ligger och gottar sig på sjukhuset 2 kvarter bort ;)

jag tycker vi blev fint omhändertagna, jag gillar alla sköterskor. elisabeth gjorde vårat plock och det kändes jätteskönt för jag har fått en fin  "connection" med henne. vi var sist in och det var 4 andra par där, några verkade som dom varit där tidigare. vi fick fina instruktioner hela vägen så jag är jättenöjd.gav dom fint omdöme också på enkäten dom ville ha besvarad.

håller alla tummar för er nu, allihop!
    hoppas telefonen håller tyst imorgon, egentligen vill jag stänga av den, men det räknas ju inte riktigt då...

• lindy01

ltcka til anlijoos, hoppas du får äggplocksdatum nu!!
    jagkommer på mig själv med att sitta och stirra på telefonen...hoppas den inte ringer...är det någon som inte fått ägg befruktade här? när ringde dom då?,alltså runt vilken tid?.
    runt kl 17 har jag beslutat mig för att jag kan pusta ut, kom igen klockan,ticka på!!!

• lindy01

jahopp, 7 av mina 8 ägg blev befruktade och 4 av dom i toppkvalite!!! hurra! ett till mig,3 i frysen.
    jag mådde bra efter ET,dte onda från äp hade nästan gått bort,men så fort jag hade lämnat sjukhuset krampade det i hela buken, jag kunde känna hur det började lite (som efter ÄP) men sedan blev det så mycket att jag började svettas och inte kunde gå...så nu ligger jag här i hotellsängen och fortfarande har jag ont...hoppas det går över.
    har haft så svårt att göra nr 2 eftersom äggstockarna trycker på ändtarmen och gör ont,kanske är därför? ingen aning.
    har någon annan haft det såhär?

• lindy01

tack englali, skönt att jag inte är ensam... känner mig något bättre nu, det är nog bara vila som gäller. lycka till med ruvandet!

Svar på tråden rmc linköping - ivf