• Cathy

rmc linköping - ivf

pållan; ja, jag får köra den korta iaf. Det känns skönt. Det känns pirrigt, att äntligen få sätta igång. På onsdag ska jag på VUL, hoppas på många fina äggblåsor. Låter som att allt är ok, om du är mer illamående idag Glad. Skönt!!
    Arona79; stackars dig! Jag förstår att du blev ledsen!! Jag har många väninnor som haft svårt att bli med barn och därför har jag haft turen att inte få sådana där dumma kommentarer. Men nu ett tag har jag varit så känslig  för magar jag ser på stan att jag börjar nästan gråta. Ser bara magar överallt och kan inte förstå att jag fortfarande inte själv är gravid efter flera års väntan..
    Nu får vi bara kämpa på och hoppas att vi också snart ska få visa en gravidmage!!! Glad Styrkekramar! 

• Cathy

Honken: skönt att höra att ÄP gick bra! Håller tummarna för befruktningen!

• Cathy

pållan; Ha en riktigt riktigt härlig semester i Thailand! Skönt att du hann bli smittfri och hoppas att du snart känner dig bättre. Vi fortsätter att kämpa här hemma Glad KRAM!

• Cathy

glimra; men vad var det för en negativ läkare du var hos?? USCH! Jag blir så arg! Byt läkare!!!
    Kom på - har det tagits TSH prov på dig? Jag kände mig helt matt i slutet av hösten, håravfall, trög mage osv osv. Tog TSH prov hos husläkaren, värdet hade stigit och fick levaxin. Hade kört två omgångar med puregon innan som antagligen gjort att värdet var för högt. Högt TSH kan nämligen orsaka infertilitet..

Honken; ruva lugnt! Håller tummarna för plus!
    Du skrev ngt om ngn rese ersättning? Kan man få det om man åker till lkp från stockholm?

Erica b; nej nej nej!!! Stackars dig!!! Jättejätte ledsen för din skull! Stor styrkekram!

Idag är jag på sprutdag 4, VUL på onsdag.

• Cathy

Honken; låter skönt med en kopp kaffe! Glad

glimra; det lönar sig att vara på sin vakt när man kör hormoner, då kan TSH värdet stiga. Jag hade bara 3,27 som högst men mådde ganska så dåligt och krävde att få levaxin.

FRU LILA; en av mina bästa väninnor har PCO och blev gravid med ivf. Så även om du skulle ha det så har du alla chanser!

Nu ska vi tänka positivt, eller hur tjejer!! Hoppas på många plus nu i vår!

KRAM

• Cathy

glimra; nej RMC kommer nog inte att kolla ditt TSH under behandlingrna. Om du inte har/haft högt TSH behöver du inte oroa dig men har du över 2 så skulle jag vara på min vakt, speciellt när man blivit gravid ska man ha under 2...

FRU LILA; det kommer nog att gå bra! Skönt att RMC ringde så du vet hur de blir de närmsta dagarna.

• Cathy

Erica b; typiskt RMC!!! Jag kan precis tänka mig att de sagt så där! Har fått liknande idiotiska kommentarer! Stackars dig! Det positiva är att antalet spermier stigit. Toppen!
    Jag tror RMC följer sina scheman och är en klinik som har svårt att göra annorlunda val..därför är jag inte förvånad att du inte får extra progesteron..men jag trodde faktiskt att vissa kan få (med ökad missfallsrisk) extra progesteron upp till 3 månader (inte på RMC dock..).
    Styrkekramar!

• Cathy
    Erica b skrev 2011-03-14 17:43:29 följande:
    Cathy- tack, ja lite typiskt känns det ja är så jävla trött på att känna mej besvärlig! jotack de har liiite svårt att göra annorlunda val...ja måste visst få 3!!! missfall innan ja kan tjata mer...usch
    Kramkram
    Jag kände mig också först besvärlig men insåg sedan att de finns ju där för mig och jag har rätt till ivf och en viss nivå av vård. Vi måste bara stå på oss!! Go girl! Tjata du bara! Glad KRAM
  • Cathy
    FRU LILA skrev 2011-04-14 18:53:36 följande:

Ni är några som gör eller precis gjort äggplock. Stort lycka till!!

Hej! Hur har det gått ör dig? KRAM
  • Cathy
    g l i m r a skrev 2011-04-15 13:03:24 följande:
    Nu är ja snart hemma efter äp, 31 blåsor och 20 ägg blev det. Nu hoppas ja att nåt går att sätta tillbaka på måndag:)
    Åh va många ägg! GRATTIS! Gick ÄP bra? Hoppas på att många ska befruktas tills på måndag! KRAM
Svar på tråden rmc linköping - ivf