• FineS

rmc linköping - ivf

minime85 skrev 2012-04-18 16:37:09 följande:
    Fine S - känner inte av sprayen överhuvudtaget! Är glad samtidigt som jag oroar mig för att den inte nedreglerar mig :/ ska på blodprov nästa torsdag (26/4).. Ska bli spännande!!!
    Vad skönt att du inte känner något! 
    Jag tror det är helt normalt att känna båda! Har du fått någon blödning? Håller tummarna for dig på torsdag!:) 
  • FineS
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-24 15:02:31 följande:
    Brukar de inte ringa samma dag som man gör VUL? Det tror jag de alltid gjort i vårt fall. Dock ringer de ofta sent på eftermiddagen, vilket jag tycker är lite stressande.
    Jo, just det.. Fast jag har bara kommit till nedregleringen, gjorde blodprov och vul i går, så tar det nog en dag att skicka svaret på blodprovet. Läkaren vid octaviakliniken var säker på att jag var nedreglerad och tyckte jag var redo för sprutor redan i kväll. Fast det är ju inte hon som bestämmer det tyvärr.. 
    Får väl helt enkelt vänta med sprutstart tills i morgon, en dag från eller till spelar väl ingen roll, fast lite less blir man ju av all väntan! 
  • FineS

Well, nu ringde dom faktiskt! Nu va det inte direkt ett glädjebesked dom kom med, men glad att dom ringde iaf... Jag får inte börja spruta förens 2:e maj!! Så himla less!! Tydligen har octaviakliniken och oxbackskliniken stängt nästa vecka, så inget att göra åt..

• FineS
    minime85 skrev 2012-04-24 17:46:13 följande:
    Fick blödningen i fredags och den slutade helt idag. Har fått lite biverkningar nu sista dagarna, t.ex. vallningar och huvudvärk, men det känns ok..

Är dubbelt nyfiken inför torsdag. Ska såklart undersöka om jag är nedreglerad, men jag ska även få provsvaret på mitt amh-prov :) Håller tummarna för två positiva besked!
    Jo, man står ut med biverkningarna , det måste man bara.. Men man hoppas ju att det blir något bra av det till slut. Jag är bara så trött på sprayn just nu.. hade ju räknat med att få börja med sprutorna idag. Man är rätt van vid att vänta vid det här läget, men sådana här grejer som att klinikerna är stängda borde dom ju vetat tidigare eller?!, så hade man varit lite mentalt förbered iaf.
  • FineS
    minime85 skrev 2012-04-24 18:21:02 följande:
    Man får försöka tänka hellre en extra vecka än två! ;) Känner på mig att jag också kommer behöva spraya några dagar extra, men just nu känns det som det kvittar! :P Är så likgiltig med sprayen, allt känns bara... ok...
    Joda, precis... Jag försöker tänka så att då hinner jag med två extra akupunkturbehandlingar före..så kanske det var menat så. 
    Men du är nästan helt säkert nedreglerat, jag kände heller inget första gången eller den här gången nu i början, man kan vara nedreglerad ändå. Blödningen är ju ett bra tecken iaf;)
  • FineS

Grattis hjärtefröjd, med båda insättning, frysis och husköp!! Mycket stort på en dag!:)

Minime grattis med amh-värdet! Lyllos dig som får börja spruta!;) Håller tummarna nu! 

• FineS

Grattis lillflickan!! Bara att hålla tummarna!

minime: hade du så många äggblåsor utan att du tagit sprutor? Hur stora var dom? 

• FineS
    minime85 skrev 2012-05-06 21:30:47 följande:
    Äntligen, nu är alla mediciner i kroppen och nu kan vi bara be till högre makter att allt ska gå bra! Ska bli härligt att slippa tänka på spray- och spruttider imorgon! Glad
    Ååå, vad skönt!! Nu håller vi tummarna!
  • FineS

Jag har börjat spruta nu, blodprov i morgon och VUL på tisdag. Är himla nyfiken på hur det ser ut med blåsor!!!

• FineS

Lite rädd för att dom inte vuxit tillräckligt, känner nada precis som sist gången. Men imorgon får jag ju veta hur som helst. 150 ie kör jag med, inte hög dos direkt. 

Svar på tråden rmc linköping - ivf