• lindy01

rmc linköping - ivf

Anlijoos-det är säkert ingen fara, huvudsaken är att du tog sprejen och sprutan.klart det är viktigt att följa anvisningar,men äggen kan inte klockan och att alla skulle bestämma sig för att ta sig loss under de 40 minuter du inte sprejade är inte så troligt. har även läst om tjejer som glömt en sprejning helt,och dom har det gått bra för.
    oroa dig inte,det går säkert bra. huvudsaken är ju att du får i dig dina doser.
    hoppas du får ÄP datum bokat nu. hejja hejja! du fixar detta.

jag ligger kvar på hotellrummet i linköping..känner mig 100% bättre nu. min man har börjat tröttna på att vara här och bara vara servitör, usch vad jag blev ledsen på han igår. han sa ju själv att han skulle serva mig och nu skulle jag bara ta det lugnt,så går HAN och tycker synd om sig själv...jag förklarade för han att han visste ju att detta inte var någon "semester",och ingen av oss vill egentligen vara här, men vi gör det för krabaten,inte för oss. och för att vi VILL vara här och hjälpas åt,när vi går igenom et största som hänt oss. jäkla ego karl!, här har jag kämpat med sprej,sprutor,läkarbesök,smita från jobbet,ljuga för att kunna gå till läkaren,vaggisar,äggplock,kontakt med rmc osv osv så himlans länge och nu är det nääästan över, så går han och klagar på att han har tråkigt.
    han skäms ganska redigt idag för att han var så självisk...
    skulle aldrig förlåta mig om jag skyndade hem till sthlm och det hela gick åt skogen, då ligger jag häldre här och glor på måsarna...

• lindy01

vi bor på hotell ekoxen ( www.ekoxen.se/eng/index.asp ), det ligger närmast sjukhuset av alla hotell, och det kan jag lova att jag uppskattade det efter ÄP och ET.
    jo, jag tror han ångrar sig!, kom just denna sekond hem med en snackskasse(ostbågar,chips,jordnötsringar) ,yakuniku och alkoholfri öl!!!
    hehe jackpot!

• lindy01

anlijoos- jag ville ha möjligheten att lägga mig ned så snart som möjligt efter ET för att bara vila och tänka, kanske inte hade behövt vara i 4 dagar som det nu är, hade kunnat åka hem igår,men jag gör det imorgon bitti eftersom jag redan bokat och betalat här.
    för min del var det inte ÄP som var värst, det var efter ET som jag fick så ont så benen vek sig,jag svettades och mådde illa. det var riktigt kämpigt att ta sig över parken till hotellet, sååå glad att jag slapp släpa mig till stationen och på ett tåg! men jag tror jag reagerade så för att svullnaden på äggstockarna gjort det svårt för mig att göra nr 2. hehe
    för mig var det helt klart värt det,och jag tror min ET reaktion var väldigt ovanlig.men det onda är nästan helt borta idag,så istället för att oroa mig för överstimulering eller nåt sånt oroar jag mig för att det inte funkat...alltid är det något...

• lindy01

anljoos- ja, det är vårat första försök, testdag 12/5 men teatar nog även lite tidigare.

Cathy-tack snälla,min man åker hem idag, ska faktiskt bli lite skönt. man går varandra på nerverna efter att bo i ett litet hotellrum tilsammans i 7 dagar. lite som big brother,förutom att man får disha ut pengar istället för att vinna dom haha!
    har bokat in mig i första klass imorgon, det kan jag ha!
    kram alla, vi har spännande tider framöver!

• lindy01

jag har ett jobb där man kräver sjukintyg efter ett visst antal dagar, dessutom måste man ringa in och sjukanmäla sig varje morgon,och så har jag väldigt nyfikna kollogor som redan kollar undrande på min mage eftersom "jag borde vara näst på tur"... eftersom jag redan ljugit massa för att kunna smita iväg på tester och läkarbesök och vul etc etc känns det mer stressande att behöva hitta på ursäkter för varje sjukanmälning eller frånvaro. (jag får sjuuukt dåligt samvete när jag ger "hitte på" anledningar till mina läkarbesök. ) än att ta semester.
    jag tog semester för att inte behöva ha dåligt samvete och för att kunna slappna av mentalt och fysiskt.
    Det hela är såklart upp till vad som känns bäst för var en,det är klart man kan sjukskriva sig om man vill...

• lindy01

gör som du känner är bäst Anlijoos,vad kul med äggplock i ÖVERMORGON!!!! tjoho, nu är du i slutspurt!

• lindy01

det fanns ett vandrarhem på klostergatan (samma gata som ekoxen),kanske är värt att kolla upp för er som söker övernattning?

• lindy01

åh Englali,det låter ju MYCKET spännande!!! hoppas hoppas!, jag hittade ett gravtest hemma, funderar på att testa.men det kan ju också bringa mer stress om det blir minus...
    jag är ändå lite orolig att jag kanske sumpat min chans.
    när jag gick från rmc frågade jag vilka tider man ska ta progesteronet och dom lät lite som "äsch" ta det bara 3 gånger per dag, morgon middag kväll-typ.
    så nu har jag hittills tagit ca kl 9-10, kl 17-18 något gådant och sedan ce kl 22. jag tänkte ju verkligen morgon middag kväll.
    men sedan kom jag på att det rimligaste var att dom menar "eftermiddag" med "middag.så jag mailade.
    som svar fick jag att man kan diffa några timmar hit och dit men att man ej bör ta vag. nr 2 efter kl 15...
    Varför sa dom inte det då, när man frågar!!!!????? typiskt, nu fick jag en grej till att oroa mig för.
    har ju kört på dessa tider i en 5 dagar nu... men från och med idag kör jag på kl 07, kl15 och22-ungefär.
    jag känner ju ingenting så jag hoppas jag inte sumpat det...

ps. det händer en massa i linköping idag, men inget jag kan se borde boka upp hela stan! Backsipperäkning och biodling för nybörjare kanske drar mer folk än jag tror ;)

www.pagang.info/Default.aspx

Svar på tråden rmc linköping - ivf