• pållan

rmc linköping - ivf

emsm: de erbjöd mig inte, jag frågade om det gick bra och de sa ja. Ibland är det bra att vara lite påstridig  

Jag är lite öm och fortfarande rejält svullen efter ÄP, men tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Kanske för att jag hade varit jätteorolig innan... Isättningen är jag inte alls orolig för - bara för att det inte ska bli något då... Nu ska jag försöka distrahera mig på nåt sätt. Hur mår du emsm? Har du börjat känna av några symptom? 

• pållan

emsm: Tänk att symptom som annars skulle verkar jättejobbiga låter fantastiska när det gäller en graviditet! Men jag hoppas ändå att det snart lugnar ner sig

Erica b: ja det har gått bra, vi ska görs ET imorgon som planerat. Får veta först då hur många ägg som blivit befruktade, hur kvaliteten är osv. Så spännande att jag snart är en ruvare  

• pållan

Nu ruvar jag, hurra! Vi har nyss kommit hem från ET. Alla 9 äggen blev befruktade, jag fick tillbaka ett fint fyrcelligt embryo och två fyrcelliga ligger i frysen och väntar. Av nio ägg var alltså 3 av riktigt bra kvalitet. De känns jättebra! Nu ska vi bara försöka stå ut med denna väntan. Vi har testdag 3/3 men riktigt så länge kommer jag nog inte kunna hålla mig.

Barbara gjorde vårt ET, jag tyckte att hon var vänlig och profssig och inte verkade stressad.Hon gjorde ÄP också och jag tyckte att hon var bra då med.  Hon är ju inte precis typen som småpratar, men det tror jag har mera med hennes personlighet än med hennes kompetens att göra. Alla sköterskorna har varit rara och informativa. Vi hade läst en del kritik mot RMC här på familjeliv, men är glatt överraskade och tycker att vi har fått bra vård. Lokalerna är inte så snygga, men så är det ju alltid på landstingssjukhus. Jämfört med Huddinge sjukhus är ju RMC rena idyllen. Däremot tycker jag att det är dåligt när de väljer behandlingsmetod utifrån andra kriterier än patientens bästa. Om den korta metoden verkar vara den bästa behandlingen för en patient tycker jag att man borde få den. Om de är överbelastade borde de ta emot färre patienter. 

Arona79: grattis till spraystarten!

Cathy: vad tråkigt att ditt TSH-värde har gått upp. Vad ligger det på nu? Vilken tur att du tog ett nytt prov!  

lindy01: Vad roligt att ni har fått en läkartid! 4:e mars är ju snart! Vi träffade också Elisabeth på vårt första besök och tyckte att hon var tydig och trevlig. Lycka till! 

• pållan

Hjärtans fröjd och lindy01: tack! Jag är så glad! Ska passa på att njuta av glädjen innan jag börjar nedräkningen till testdag

• pållan
    Erica b skrev 2011-02-16 20:32:50 följande:
    oj det låter ju perfekt! Grattis!!!

Nu måste ja ha hjälp, har ja fattat o skrivit upp rätt nu?
    Ikväll ska ja ta ägglossningsspruta pregnyl 10000 enheter. Men imorgon är det inget nässpray va?? Bara 1-2 panodil? stämmer detta? ja har ÄP fredag

Help!
    Tack! 

Ja man blir lite virrig av hormonerna - och av spänningen Jag höll på att glömma min ägglossningsspruta av ren nervositet. Kul att det är dags för ägglossningssprutan nu! Och det stämmer bra att du bara ska ta pregnyl ikväll, och imorgon bara 2 panodil innan du går och lägger dig. Håller tummarna för massa fina ägg på ÄP!  
  • pållan

Tack Arona79 och Fru Lila! 

Fru Lila, grattis till spraystarten! Och jajamen - snart är det din tur att plussa! 

• pållan

Erica b: grattis till ÄP och vad roligt att det blev så många ägg! Skönt att det gick bra trots misstaget. Ha en riktigt skön helg nu och lycka till på måndag! 

• pållan
    Erica b skrev 2011-02-21 19:40:41 följande:
    tack det ska ja Tungan ute
    Bra

Själv är jag ganska dålig på att ruva lugnt, så jag försöker sätta ett rimligt mål - som jag klarar av att hålla - och bestämma vilken dag jag får fusktesta. För jag kommer inte kunna hålla mig till ruvardag 14! Kom fram till att ruvardag 10 låter rimligt, det är på lördag men då är vi bortresta tillsammans med några vänner så jag måste nog testa redan på dag 9  Jag vet att jag är hopplös, men helt ärligt känns det bättre än att låta bli. Jag är nog något av ett kontrollfreak. Var t ex tvungen att kolla om ovitrellen hade gått ur kroppen idag, men det hade den inte, det blev ett ganska svagt men tydligt plus. Då vet jag i alla fall att ovitrellen sitter i 9 dagar efter att jag tagit den, det kan ju vara intressant att veta ur nån slagst kvasiforskningssynpunkt  
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-21 20:08:37 följande:
    Hihi, själv tar jag ju pregnyl efter ÄL... så jag kan ju verkligen inte testa före nästa fredag. Sjuuukt störigt!
    Det låter på sätt och vis ganska praktiskt, ska kanske be om pregnyl om jag behövde göra om det här - om inte annat skulle jag spara in en slant på gravtesten  
Svar på tråden rmc linköping - ivf