• Honken

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 12:42:13 följande:
    Honken: Då hoppas jag vi får henne på tisdag!

Gick det bra idag? Hittades några ägglådor?
    Haha, två ägglodor(!) med ca 9-10 äggblåsor i varje! Hon tyckte det såg bra ut. Fortsätter med 150 enh Menopur och ska ta första Orgalutranen på sön.
    Nytt vul på tisdag. Gissar på ÄP på fredag eller måndagen där efter.

Elisabeth gjorde ÄP på mig sist, underbar mäniska som sagt!

Anlijos: Vi hoppas på att illamåendet är ett positivt tecken!!!
  • Honken

En fråga, varför gör Orgalutranen ondare än de andra sprutorna? Större nål?

Önskar er alla en super lördag med massor av sol!

• Honken

anlijoos: Håller alla tummar och tår för dig! Dubbelt upp! Fick du två ägg insatta?

Hjärtans Fröjd: Det kommer gå bra imorgon! Hoppas att de hittar många ägg i dina ägglådor!Flört

Själv tog jag första Orgalutranen igår. Gick bara bra. Va lite orolig att den skulle göra superont men icke.
    Ska på mitt 2:a vul imorogn!

• Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-17 09:39:07 följande:
    Nu har jag plockat ägg med lokalbedövning och det kändes nästan inte alls.

Resultatet blev lite mer än ett tjog, nämligen sexton ägg.
    Skönt att det gick bra! Och många ägg blev det oxå! Nu håller vi tummarna att alla delar sig fint!
    Åkte ni ner på morgonkvisten eller sov ni där natten innan?

Var på vul idag. Det såg bra ut. Ska åka till Oxbackskliniken imorgon för nytt vul och blodprov. Dom analuserar tydligen blodprovet direkt där. Linköping behöver det för att avgöra om det blir ÄP på fredag eller måndag.
    Jisses vad fort det går med korta metoden!

En fråga till er som åker från Stockholm ner till Linköping. Hur gör ni med de blå lapparna som ni får med er, reseersättning? Var skickar man dom? Och hur mycket får man?
  • Honken

Tack hjärtans fröjd! Blir ju faktiskt lite pengar som man får tillbaka! :)

• Honken

TB1: Vi har oxå fått lapparna i efterhand. Testa och maila!

Hjärtans fröjd: Gick ET:t bra idag?

Idag åkte jag ner till Södertälje för vul, sen till Huddinge sjh för att blodprov. Kändes som man åkte runt halva Stockholm..
    ÄP på måndag! Skönt!!!

Tjejer, hur gör ni med träningen under sprutperioden? Kom just hem efter en springrunda, vet inte om jag är öm i äggstockarna eller om jag bara inbillar mig..

• Honken

Hjärtans Fröjd: Då håller jag tummarn för morgondagen istället! ;)

• Honken

Hjärtans fröjd: Härligt med 4 ägg till syskon sen! :)

Anlijoos: Hoppas verkligen att du kryar på dig snart! Det ända vi vill är att bli gravida och så blir det så här?! Livet är bra orättvist...
    Vi hoppas på ett stort och fint plus imorgon som kompenserar upp allt! Skrattande

• Honken

Hemma igen. ÄP gick bara bra, det gjorde inta alls så ont. Nu känner jag mig dock lite mörbultad och trött..
    Karin Gunnarsdotter och systrarna var fantastiska! All kred till dem!
    Av 14 äggblåser hittade de bara 5 ägg.. Är nu sjukt orolig över att inget ska befruktas..
    Sist fick vi ut 7 ägg och endast ett blev av toppkvalité, resten slängdes..
    Nu håller vi tummaran att det går vägen!

• Honken

Cathy: Av 14 äggblåser blev det som sagt endast 5 ägg, Anledning till det låga antalet kunde bero på att det bara var en månad sen jag gjorde proceduren sist. Att kroppen inte hinner återhämta sig tillräckligt.. Jag som snarare trodde att det var tvärt om, att kroppen då viste vad det handlade om.
    Hur det går med de 5 äggen återstår att se. De positiv i allt var att mannens riddare såg bättre ut denna gång! Kanske blir vanlig IVF! :)
    Uppdaterar sen.

Förra gången vet jag inte hur många äggblåser dom sög ut men det blev bara(?!) 7 ägg. 1 ägg av toppkvalité, 2 halvdana, 2 med hårt skal och 2 omogna.
    ICSI på alla 3.
    Ska fråga lite mer specifikt där här gången och inte bara nöja mig med ett svar att de har hårt skal, ledsen lixom..

Men det räcker ju faktiskt med 1 ägg för 1 barn!!

• Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-24 10:45:14 följande:
    Håller tummarna! Kommer du att ringa och höra efter om befruktning idag, eller väntar du till ET i morgon?
    Nej, jag ringer inte idag. Vågar inte.. Och nu är det väl försent? Telefontiden stänger väl kl 11?
    Gör det nog i morgon innan vi åker ner till Linköping från Stockholm.
    Vi ska vara där kl 13, känns skönt. Man slipper gå upp så tidigt!

Hur mår du nu Hjärtans Fröjd? Vilken RD är du inne på?
  • Honken

Cathy: Här får man fråga hur mycket man vill! :) RMC borde ha kvar uppgifterna, fråga nästa gång du är i kontakt med dem! Kör du igång efter sommaren igen?
    Jag har PCO (är därför lite förvånad över så få ägg..) och mannen har dåliga simmare. Ingen bra kombo helt enkelt!
    Men spermierna såg bättre ut denna gång! Han har ätit folsyra, zink och Mitt val man.. Men vad vet jag?!

Hjärtans Fröjd: RD 5, tiden går sakta.. Vi håller tummarna för dig oxå!

• Honken

Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!

• Honken
    Cathy skrev 2011-05-26 15:01:49 följande:
    Håller tummarna för dina två små!!!
    Du som vet, räknas även 2 som toppkvalité?
    Japp, 1:or och 2:or är toppkvalité ägg. :)

Hjärtansfröjd: Ge inte upp än!!!! Vi får 14 dagar av en anledning, vissa kliniker säger ju 3 veckor! Jag tor på dig! Håller tummarna!

Själv ruvar jag på.. RD 3 idag. Det spänner i brösten (ont som f-n!) och drar i magen, men det är nog proggisarna bara. Trött och ont i huvuvdet. Gissar att det är den tidigare kaffekonsumtionen som nu sätter sina spår.. Var tvungen att dricka en halvkopp igår..
    Annars mår jag bra! :)
    Idag är det dax för 30 års fest för sambon! En nykter sådan för mig men det är det värt! :)
  • Honken

Hjärtans fröjd: Kram till dig! Men du har TD imorgon va?
    OM det är negativt får du som sagt trösta dig med rosé och galna nätter under sommaren!

Själv ruvar jag på, RD 6. Sa till mig själv innan att jag inte skulle gå på proggis biverkningarna.. Går så där..
    Ont i brösten och molvärk hela tiden. Sist försvann all symtom på RD 8. Nu håller jag tummarna att den stannar kvar..
    Vill så gärna..

• Honken

Jag ruvar på, RD 9. Molvärk hela tiden, spända bröst och grymt trött. Det känns anorlunda den här gången.. Som sagt så försvann all symtom RD 8 förra gången. Blir jag lurad igen eller kan det vara något där inne?!
    TD den 8/6, tänkte testa på måndag, RD 11.
    Håller tummarna!

• Honken

Hej alla!
    Tesdade idag, RD 11,  och fick ett starkt och fint plus! :)
    Är så glad! Har aldrig sett ett plus förr! Nu håller vi tummarna på att det går  bra hela vägen ut!
    Mina symtomer är molvärk, mer på den högra sidan, spända bröst, men framför allt TRÖTTHET! Tröttheten är inte som vanlig trötthet, jag känner mig helt utslagen! 

• Honken

Hjärtans fröjd: Håller fortfarande tummarna för dig!

RMC gör ET/FET på lördagar, jag gjorde själv ett ET den 12/3 (lördag) i år.

Svar på tråden rmc linköping - ivf