• bebisdrömmar

rmc linköping - ivf

FineS: om det blir aktuellt för mig (hoppas inte!) får jag nog göra det hos den privata gynekolog jag går hos här hemma då (?) Räknas även missfall vid spontangraviditet? Har fått en MA och ett MF tidigare. MA efter spontangraviditet.

• bebisdrömmar

Konstig dag idag! Hade testdag och testade + även idag ( har tjuvtestat innan). Ringde om besked till RMC som frågade hur jag mådde och jag berättade om min högersidiga molvärk och värken i ländryggen. Fick en remiss till gyn för att utesluta utomkvedshavandeskap! Har inte ens tänkt tanken! Har ju fullt upp att oroa mig föf allt annat! Vul:et visade en graviditet i livmodern och ingen annan stans och läkaren gav lugnande besked. Phu! Nu är det bara att ta dag för dag och försöka att inte oroa sig för mkt! :)

• bebisdrömmar

Fråga: Hur gjorde ni med progesteronet? Jag skulle sluta vid testdagen, då var de jag hade fått utskrivet slut. Läser om att många får fortsätta minst 2 veckor till och en del ända till vecka 12. Hur gjorde ni?

• bebisdrömmar

Emsie: Jag hade ömma bröst och molvärk i magen och lite värk i ländryggen. Kändes också som mensen skulle komma när som helst och det gör det fortfarande! Springer på toa hela tiden och kollar! Varje dag utan blödning är en gåva! :) Lycka till!

• bebisdrömmar

Dag 26...denna dagen kom blödningen förra gången...känns jobbigt. Vill bara att denna dag ska gå snabbt och att det som finns där inne vill stanna denna gången!

• bebisdrömmar

Mörlin: Tack! Dina ord värmet! Önskar jag kunde svara på dina frågor, men jag minns faktiskt inte. Vår första remiss gick ju iväg 2010. Men väntan är olidlig! Liksom väntan på bebis/missfall är föfmig nu! IVF är bara en oändlig väntan...väntan på remiss, väntan på mens, väntan på att börja spraya, väntan på att börja spruta, väntan på att sluta med hormoner, väntan på äggplock, väntan på tillbakaläggning, väntan på testdag och väntan på att sluta med progesteron! Därefter om allt går bra är väntan 9 månader ocb om det inte går bra börjar hela karusellen av väntan om igen! Suck! Förlåt att jag är så negativ, men det känns som vi intf har gjort annag än att vänta i flera flera år nu! Lycka till Mörlin, får för mig att vi väntade ca 3 månader efter att remissen var skickad, men jag är intf 100. Vårdgarantin är väl på 90 dagar ( om den nu gäller vid ivf???)

• bebisdrömmar

Man får först komma på ett samtal där de berättar hur det går till osv. Sedan får man börja med nässpray på 5:e mens dagen. Då sprayar man i båda näsborrarna 2-3 ggr/dag beroende på vilken ordination du får. Man går hos gyn och kollar så att man är ordentligt nedreglerar och när man är det så får man börja spruta 1 gång/dag. Därefter kollar man igen med vul hur äggblåsorna växer till. Under den tiden är det ett evigh spring hos gyn, känns som ens andra hem ;). När blåsorna är tillräckligt stora fåg manåka till rmc och göra äggplock, vänta några dagar och åka tillbaka och lägga tillbaka om befruktning har skett. Sen får man ta progesteron vagitorier fram till testdag. Thats it! Men det är långt i från så enkelt som det låter, i alla fall inte psykiskt! En närs vän till mig har pco och har gjort ivf. Hon har tre barn idag!

• bebisdrömmar

Får ursäkta att jag inte skriver med stuckesindelning, men det verkar inte funka när jag skriver på telefonen :/

• bebisdrömmar

Stort lycka till önskar jag dig! På något sätt klarar man det och vi gör ju alla detta för ett gemensamt mål, att bli mamma! Om det händer är det ju värt all möda i världen! :)

• bebisdrömmar

Lycka till Hjärtefröjd! För vår del knallar dagarna på. Ingen blödning än! Varje toabesök är fortfarande en pina. Åh, vad jag önskar att jag kunde glädjas över att vara gravid!

• bebisdrömmar

Vilken läkare hade ni på rmc? Första gången hade jag Barbara och andra gången Elisabeth. Den sistnämda var helt underbar! Gillade verkligen henne! Vad har ni andra för erfarenheter av läkarna?

• bebisdrömmar
    LillaRäven skrev 2012-03-16 06:15:31 följande:
    Om man +:ar på TD hur lång tid är det då till UL och blodprov?

Jag fick tid för vul i vecka 9, men jag tror att det är ganska sent. Har hört att det är vanligt med vul i vecka 7, men jag är inte säker!
  • bebisdrömmar

Jag gillade både Barbara och Elisabeth, men med Elisabeth kändes allt så mycket bättre. Kanske för att hon är mer social och har ett mer omhändertagande sätt. Önskar jag får henne om jag behöver upprepa behandlingen nån mer gång!

• bebisdrömmar

Ojdå! Har nog haft otrolig tur då, för vi har aldrig upplevt något strul från Linköping. För oss var det min gyn som segade och ville vänta och testa Pergotime tusen gånger fast det inte hjälpte ett dugg! Blev skönt näg vi äntligen kom till Linköping och det gick undan lite! Det är jobbigt att behöva vänta och känna att tiden rinner iväg.

Svar på tråden rmc linköping - ivf