• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Jag fick mens idag och om jag får påbörja IVF på den här cykeln börjar jag spruta på fredag.

Men... har de inte stängt under påsken? Om jag räknar lite snabbt borde ÄP och ET infalla då.

• Hjärtefröjd

Fick mens igår, och hoppades kunna starta behnadlingen nu, men tji fick jag.. vi får vänta ännu en månad eftersom de har påskstängt.

Hur som helst har jag pratat med RMC nu och jag ska få bedövning "där nere" när det är dags för ÄP. Så nu känner jag mig lite lugnare och gladare trots allt!

• Hjärtefröjd
    Askungen skrev 2011-04-11 17:39:45 följande:
    Hej på er!

Grattis till alla er som börjar närma er äggplock, spännande!

Var på inskrivningssamtal på rmc för ett tag sen och det blir den korta metoden för min del. Väntar min mens vilken dag som helst nu och undrar bara hur det blir kring påsken, någon som hört något om detta? Borde kanske vara ok att börja spruta snart så länge inte ÄP eller ET infaller under påskhelgen eller?  
    Jag fick inte börja den här månaden eftersom RMC har begränsade öppettider under nästa vecka/över påsk. Men om du får mens om några dagar så borde det nog vara lugnt, då blir ju ÄP efter påsk.
  • Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-04-15 13:03:24 följande:
    Nu är ja snart hemma efter äp, 31 blåsor och 20 ägg blev det. Nu hoppas ja att nåt går att sätta tillbaka på måndag:)
    Härligt med så många ägg! Hur känns det nu, gjorde det mycket ont?
  • Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-04-25 10:53:19 följande:
    nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!
    Om ni ska stanna i Linköping så länge som en vecka måste ni bara besöka Cloettaboden i Gamla Linköping. Massor av smarrig, billig choklad!

Lycka till i morgon!
  • Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-04-25 10:53:19 följande:
    nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!
    Förreste, varför ska ni stanna så länge som sju dagar?
  • Hjärtefröjd
    Englali skrev 2011-04-28 18:21:55 följande:
    Anlijoos: Jag hade helt klart stått över alkoholen!! Barbara pratade om just detta när vi var på infomöte att det kunde vara bra att stå över under spruttiden. Själv dricker jag så lite (ca1-2 glas rött/månad) så jag har faktiskt avstått alkohol helt sedan några veckor innan vi började beh. med nedregleringen. Antingen får du dricka alkoholfri variant, eller skylla på att du äter penicillin eller ngt, annars säga precis som det är. I våran närmaste umgängeskrets har dom vetat om vad vi kämpar med en längre tid så dom vet även om ivf-processen, har varit jätteskönt för vi har fått så mkt stöd och omtanke! Men återigen till alkoholen, det är nog bara ngt du själv kan bestämma vilket som känns mest rätt för dig/er i slutändan.
    Vad konstigt, till oss sa Barbara ingenting om att vi bör avstå från alkohol under sprutperioden. I informationsmaterialet står det bara att man ska undvika träning.

Nu kommer ju inte jag heller dricka några större mängder under sprutperioden, men jag tycker det är konstigt att ingen sa något om det.
  • Hjärtefröjd

Ni som gjort IVF, hur många dagar har ni i genomsnitt sprutat innan det varit dags för ÄP? Och vilka dagar har ni tagit blodprov och gjort VUL? Hur har ni mått under sprutfasen?

Försöker ladda mentalt för IVF-start nu i veckan och fick plötsligt många frågor.

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-04 10:39:32 följande:
    hurra- grattis kajsa84 också såklart! det är fantastiskt att få se när dom sprutar in ägget i livmodern. nu är hönsgården snart full med ruvare!

och Hjärtans fröjd- jag mådde bra under sprutfasen,det jobbiga var första gången man stack sig. och i slutet då man bara ville att det skulle vara över..jag sprutade ungefär 11 dagar med låg dos och fick ta äl-sprutan 12e dagen, äp 14e dagen och et 16e dagen.
    jag var och lämnade blodprov och gjorde vul en gång i veckan(alltså 2ggr blodprov och 2ggr vul totalt) och en extra gång inför påskstängningen så dom kunde dosera rätt.
    Lycka till!,när börjar du?
    Jag börjar i morgon, med 150ie Gonal-F. Jag tyckte det lät som en hög dos, men men, vad vet jag.

Jag kommer att ta blodprov på femte sprutdagen och göra VUL på sjätte.
  • Hjärtefröjd

Jag brukar sticka utan glasspaket och tycker knappt det känns då. Det är bara pregnylsprutan som gjort ont tidigare, men den slipper jag ju nu eftersom jag får Ovitrelle istället.

Svar på tråden rmc linköping - ivf