rmc linköping - ivf
Trist att det gick så första gången men ibland behövs ju en gång som en testkörning eftersom man inte vet vilket metod eller läkemedel som passar just den enskilda bäst. Jag gjorde själv det korta protokollet och då har de inte lika lätt att styra över ÄP-dagar osv. Men jag ville bara att man ska tänka på att gå in med öppna ögon och skaffa sin egen uppfattning, det man läser här inne får man ta med en nypa salt och läsa väldigt kritiskt.
Vill bara tillägga att på mig plockade de ut 16 ägg varav 13 befruktades, 1 till mig och 9 till frysen, var visst nästan rekord där
Hej!
Jag hoppar in här efter ett uppehåll på två år! Jag gjorde min första IVF oktober 2010 med lyckat resultat och igår var vi tillbaka på RMC i Linköping för insättning ett upptinat embryo. Hoppas på samma tur även denna gång! Jag fick testdag den 4/12 men jag kommer nog tjuvtesta några dagar innan.
Vad jag vet så kostar alltid syskon, här i Linköping 8590:- så vi väntar på den härliga fakturan.
I fredags trodde jag det var kört när jag fick en blödning. Ringde RMC och sa att jag hade fått mens och frågade när man kunde påbörja ett nytt fösök. Man var tvungen att hoppa över en månad sa dom, men att jag fortfarande skulle testa på tisdag som är min "testdag".
Helt plötsligt försvann blödningen och idag har jag plussat!!! Lite svagt men helt klart ett +. Ska testa med ett digitalt test på tisdag och ringa igen.
Här blev det visst dubbel lycka â¤. Fick ju tillbaka 1 ägg i november och för en vecka sen fick vi reda på att det är enäggstvillingar :)
Har förlorat mina tvillingar ;(. På kub-ul visade det sig att hjärtana hade slutat slå i v12, jag var då i v13. Hemskt ;(. Allt såg så bra ut på ul i vecka 10, de små hjärtana pickade och de sprattlade. Opererades/skrapades i torsdags ;(. Det var två hemska dagar innan op att veta att man bar på döda foster i magen. Men nu är allt borta och vi försöker blicka framåt.
Ska göra ett nytt FET när vi orkar, får och kan.
Cillah, jag har också stopp i äggledarna. Vad jag har förstått är det ett "bra" fel om allt annat funkar. Vi lyckades på vårt första IVF-försök som resulterade i en liten som :). Nu är vi igång med FET-försök men har precis fått ma. När vi är redo så försöker vi igen.
Hoppas det går bra för er â¤
Pratade med Elisabeth från RMC i fredags. På mens nr 2 gör vi ett nytt FET. Tur att vi har 8 st kvar i frysen! Det borde bli i april, längtar med skräckblandad förtjusning att få göra om detta...