• FRU  LILA

rmc linköping - ivf

Honken: Då skiljer det några veckor för oss. Jag har sprayat sedan 17/2 och kommer börja med sprutor nu på tisdag 8/3. Det är bra med ägg du harGlad. Vilket försök är du på?

• FRU  LILA

Hjartans fröjd: Neej så tråkigt för er. Jag hoppas det ska gå bra med äggplock för personalen tar bra hand om en och som sagt får du smärtlindring. Men det är ju inte en walk in the park men jag tror det ska gå bra.
    Har ni fått plan för start av IVF? Hoppas ni får komma igång snart då.

• FRU  LILA

Jag sprutar med Gonal-F och det är spruta i paketet med en kork med nålen på som du trycker dit på udden. Sen tar du bort två skydd från nåludden. Ny nål varje dag. Sen kör du bara in nålen i magvalken.Förstår du har jag menar? Försöker förklara bra...

• FRU  LILA

Hjärtans fröjd: Känner verkligen för dig. Svårt också för oss andra att säga våra erfarenheter om äggplock men man är ju sig själv närmast och vet sina egna begränsningar. Synd att det är så att man inte kan få mer råd, hjälp eller vad som. Att alla kör på samma sätt rakt av. Förstår dig helt om du är jätte ledsen. Tycker så synd om dig. Det är ju så tufft som det är med behadnlingar och barnlöshet. Stor tröstkram!!

Börjar själv med sprutorna ikväll. Skönt att komma närmre nu. Hoppas på äggplock om 1-2 veckor. Inget jag ser fram imot direkt men...

• FRU  LILA

Tack snälla ni för pepp. Tror att det gick bra med sprutorna förra gången. Men nu är jag lite ledsen och tycker synd om mig själv som ska behöva gå igenom detta. Blir mer påtagligt med sprutorna. Tycker man har rätt att tycka synd om sig själv ibland. Men om en stund är jag på banan igen.
     Nu har jag grinat till "en unge i minuten" på webben. Såg ni förlossningsserien igår? Det blev tårar.

• FRU  LILA
    Honken skrev 2011-03-08 21:12:27 följande:
    Fru lila och Hjärtansfröjd: Det kommer att gå bra! Tänk på att allt jobbigt/svårt har nåt gott med sig! Och i erat fall blir det bebis! Ni klarar det!

Själv har jag fått ÄP datum nu! På torsdag bär det av till Linköping. Elisabeth är det som ska plocka äggen.
    Insättningen blir (förhoppningsvis) på lördag. Så nu vet vi aif att Linköping har öppet för ET på lördagar!
    Klart allt är värt det. Men ÄP förra gången gick väl ok men gjorde väldigt ont på några äggblåsor som var svåra att sticka hål på. Det gjorde ont efteråt efteråt och jag hade ont i några dagar. ÄP är något jag får ta men ...Behandlingen går bra med sprutor och så men igår var en tycka synd om mig dag. Nu känns det bättre. Men just vid spruttillfället känner jag bara åh att man ska behöva gå igenom detta. Kommer säkert i kväll också.
  • FRU  LILA

Ja här stöttar vi verkligen varandra och det är skönt.

Honken: Ja oftast går det ändå väldigt bra. Men vid sprutorna vet jag sedan förra gången att det blir lite jobbigt. Men de går bra att ta själv i alla fall.
    Ja det är väl skönt och åka någon dag innan och vila lite mer. Lycka till med äggplock nu.

Arona79: Skönt att komma vidare som sagt. Lycka till!!

JO1984: Välkommen till tråden. Har du börjat behandlingen eller är det start snart? Jag fick 2 ägg tillbaka och det är som sagt då inte kvaliteten är bra i förhållande till antal ägg. Fick av 25 ett toppägg och två lite sämre. 9 befruktades totalt men ingen var bra nog att klara frysen.

• FRU  LILA

Arona79: Förstår dig precis och jag får ofta samma tankar och reagerar likadant som du. Hoppas att när vi väl lyckas att vi kommer uppskatta det mer och det tror jag att vi gör. Tror vi kommer se det på ett helt annat sätt. Men kommentarerna blir ibland för mycket. ta hand om varandra, kram!!!

• FRU  LILA

Honken, så bra att ÄP gick bra. Då blir det Melodifestivalsfinal som ruvareHjärta. En bra lördagSolig
    MG79: Ja, häller med dig, det hjälper ju inte ens egen situation men ledsen blir man allt.

Jag har faktiskt en mycket bättre dag idag. Skönt att få deppa lite och sen komma tillbaka starkare. En skön morgon när jag kröp ner hos mannen som låg kvar och vi kramades. Trist när han börjar senare och får ligga kvar men då får man göra sig klar tidigare och hinna lite gos.
    Promenad till jobbet i behaglig temperatur, solen i ansiktet, så skönt. Sitter nu på jobbet med kaffekoppen (en av mina två om dagen) och har solen genom fönstret. Blir en härlig dag vá tjejer? Sen blir det ju fredagsmys också.

Känner inte så mycket av sprutorna mer än att magen är svullen. Känns lite lite på höger sida men inget nämnvärt. Är ju också bara sprutdag 4 idag så...

FREDAG FREDAG FREDAG!!!!!

• FRU  LILA

Ja verklingen, ha en skönt semester.

Svar på tråden rmc linköping - ivf