• lindy01

rmc linköping - ivf

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! Torsdag är ju i övermorgon så det stämmer säkert, hurra hurra hurra hurra!!!
    jag testade med testet jag hittade hemma,klart minus,men jag förväntade mig inget annat eftersom jag är på ruvardag 5 bara. jag vet åtminstone att ägglossningssprutan gått ur kroppen,ifall plusset skulle dyka upp senare.

fira nu englali,nu blir ni äntligen mamma och pappa!

• lindy01

hurra- grattis kajsa84 också såklart! det är fantastiskt att få se när dom sprutar in ägget i livmodern. nu är hönsgården snart full med ruvare!

och Hjärtans fröjd- jag mådde bra under sprutfasen,det jobbiga var första gången man stack sig. och i slutet då man bara ville att det skulle vara över..jag sprutade ungefär 11 dagar med låg dos och fick ta äl-sprutan 12e dagen, äp 14e dagen och et 16e dagen.
    jag var och lämnade blodprov och gjorde vul en gång i veckan(alltså 2ggr blodprov och 2ggr vul totalt) och en extra gång inför påskstängningen så dom kunde dosera rätt.
    Lycka till!,när börjar du?

• lindy01

det låter som en normal dos tycker jag,jag hade 112,5 förutom de sista 2 dagarna då jag hade 75,men dom höll det ju lågt så jag inte skulle bli överstimulerad medans dom hade påskstängt...jag fick ut 8 ägg, tror jag hade fått ut fler om dosen varit högre,men det är ju så individuellt, och det är ju kvaliten som räknas till sist.
    om du lägger ett paket glass eller något annat djupfryst på magen där du ska sticka i typ en minut innan du sticker så känns det inte alls, du kommer bli snopen hur lätt det är!

• lindy01

bra skörd anlijoos! tyckte du att det gjorde ont? nu är det bara det roliga kvar!..sedan kommer väntan...

• lindy01

ja jag tror att det var samma dag man började (hur fort glömmer man igentligen!?).
    för in den så långt du kan,kan vara svårt att få in den långt när man är så svullen. jag mailade rmc i förrgår ang det där med att ligga ned och dom sa att om man inte kan ligga ned går det bra att sitta i 30 min, och om man inte kan sitta i 30 min kan man ta den i analen. mysigt va?

• lindy01

Anlijoos- jag mår bra, tack som frågar! det onda är helt väck och jag känner mig precis som vanligt. skönt att vara hemma i stockholm igen,jag blev ganska deppig efter ET eftersom jag konstigt nog plötsligt fick så ont påväg från sjukhuset.trodde något var fel. men nu har jag fått upp hoppet igen och tror faktiskt det kan vara min tur nu.jag hoppas verkligen på det och sålänge jag inte blir motbevisad så tänker jag tro det.
    stor kram, bra jobbat,hoppas du får många topp ägg!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf