rmc linköping - ivf
ja anlijoos, det går fort när man börjar med sprutorna, tänk att du är på sista etappen, otroligt spännande!
glad påska alla!!!
Lycka till på tisdag nu! Så spännande :) Det är ju VERKLIGEN snart!
Åh vad spännande lindy01!! Hur kändes det och hur mår du nu? Vad duktig du är som ska ta det så lugnt! Jag funderar på att stanna mellan dagen innan ÄP och till efter åtminstone, men då är det det där med när man har katt och ska fixa kattvakt... vad ska vi hitta på för lögn då? Jobbigt.
Jag ska för övrigt på VUL imorgon för att se hur det ser ut. Känner fortfarande ingenting av sprutorna. Magen känns inte svullen (inte mer än vanligt iaf) och det enda jag ev skulle kunna härleda till sprutorna är att jag känner mig lite rapig, eller som att jag vill rapa men inte kan. Någon som känner igen det?
Spännande med så många ruvare i tråden nu :)
IH! Härlig känsla lindy01 :) då "smäller" det för dig imorgon?
Hur känns det i magen nu och hur mår du?
För min egen del var jag på VUL idag. Det såg bra ut. hade ca 15 äggblåsor, den största var 10 mm. Verkade som det var helt normalt. Nu ska jag fortsätta spruta med samma dos (125 IE puregon) och göra nytt VUL på måndag. Blir troligen ÄP i slutet på nästa vecka skulle jag tippa. Ojoj!
En annan sak, har ni fått information om vd som gäller med alkohol nu under sputtiden? Jag har inga som helst tankar på att dricka mängder, men baa för att slippa spekulationer och frågor skulle jag vilja dricka lite nu till helgen då vi ska på ett litet galej... hur hade ni resonerat?
Okej, tack för era svar :)
Jag känner egentligen inte att jag behöver eller vill dricka, men jag vill heller inte att det ska börja spekuleras. Det är inte mina närmaste vänner så att berätta är heller inget alternativ. Jag dricker heller inga mängder så har inte haft anledning att fundera på det innan.
Jag skrev ett mail för att fråga... vill inte chansa. Man vill ju känna att man har gjort allt för att få det att funka liksom! Men jag tycker inte att ett glas rött eller två borde göra något! Jag ska berätta sen vad jag får för svar :)
God förmiddag! allihop
Jag drack ingenting igår, bara fuktade läpparna lite för att låtsas... sen fick sambon byta glas med mig emellanåt
Det funkade! Tror jag iaf...
Däremot så blev det hektiskt med sprayande och sprutande... var ute och hade ingenstans att ta vägen med sprutan så blev superstressad, och fick åka hem. Tog sprutan 30 min senare än vanligt, men glömde nässprayen och kom på den 10 min efter, alltså 40 min senare än vanligt, så nu är jag nojig att det ska strulat till det. Vad jag förstod så tar man den för att inte få ägglossning, kan det verkligen vara så att jag får ägglossning nu? Åhhh, så irriterande!!!
RMC:s svar på mina funderingar kring alkohol och exakta tider med sprayande och sprutande var att nässprayen ska man ta så exakt som möjligt (+/- 10 min), och att man skulle ta injektionerna ungefär samma klockslag varje kväll.
Alkohol ska man vara restriktiv med kring ÄP och ET för att få så bra äggkvalitet som möjligt.
Jag hatar ord som UNGEFÄR och RESTRIKTIV, det kan man ju tolka helt olika från person till person....
Imorgon blir det blodprov och på måndag blir det VUL och så får jag reda på hur det ser ut. Börjar bli nervös nu. Så rädd att vi kommer misslyckas innan vi ens kommit till ÄP och ET.
Tack för länken Cathy!
Ha en mysig lördag tjejer!
Tack lindy01 för ditt positiva peppande, jag hoppas du har rätt i att det inte spelade någon roll!
Det sticker och har sig i livmodern nu, känner någon igen sig? Hur ont ska man ha för att det ska vara risk för överstimulering? Känner mig annars inte särskilt svullen om magen vilket är skönt.
Jag förstår att du blev ledsen på din man! Vad är det att vara uttråkad efter allt vi får gå igenom? Hoppas han inser att han gjort bort sig och ångrar sig ordentligt. Det kommer säkert gå bra för er!
Vilket hotell bor ni på? Dags för oss att börja titta lite på det. Vi kommer nog åka upp dagen innan och åka hem ET-dagen... min förhoppning är ju att det blir nu onsdag och fredag så jag sedan har helgen på mig att vila.