rmc linköping - ivf
För oss gick det väldigt bra vid IVF:en 2010 och vi fick 9 st till frysen! Men det är rätt ovanligt och får man något till frysen ska man vara glad. Lycka till alla som kämpar nu!
För oss gick det väldigt bra vid IVF:en 2010 och vi fick 9 st till frysen! Men det är rätt ovanligt och får man något till frysen ska man vara glad. Lycka till alla som kämpar nu!
Hur går det för er som är kvar? Är det någon som är under behandling nu eller väntar alla?
Själv väntar jag på mens för att sen få göra vårt 2:a FET i slutet av april.
Ja det blir nära :) jag tror detta FET blir i v.17.
Gjorde IVF 2010 och fick en underbar son :). Nu försöker vi få till ett syskon.
På vårt första FET blev jag gravid med enäggstvillingar som båda dog i vecka 12 ;(. Opererades i slutet av januari. Så nu är det FET nr2 som är aktuellt. Vi har 8 ägg kvar i frysen så det känns bra.
Hur går det för dig LindaF? Fick du göra något FET?
Men då!! Låter inget vidare ;( och ni som hade så många ;( håller tummarna för att detta går vägen! Kram
Hur går det för dig NoA22? Själv väntar jag på mens men är orolig för att den inte kommer dyka upp i rätt tid då jag är säker på att jag inte haft någon äl...men jag vet inte. Det är så jobbigt med all väntan.
Vet faktiskt inte om man får mens om man inte haft äl, nått jag har fått för mig bara...jag väntar mens nästa vecka. Men det vore ju bra om jag fick äl sen efter det iom att vi ska försöka då.
Hoppas du hittar din äl :)
Yes! Mensen kom på utsatt tid. På måndag blir det ul-kontroll och sen ska jag börja med äl-stickor på torsdag nästa vecka. Än så länge har jag hoppet kvar och troligtvis blir det insättning om två veckor :).
Åh vad spännande! Håller tummarna! Jag sa själv att jag ville göra en check inför nästa FET så man kan se om man har bra förutsättningar och att allt ser ok ut, slemhinnan och allt.
Det låter ju jättebra! Håller tummarna nu :). Konstigt det där med livmodern :/, men det är nog inget att oroa sig för.
Kram
Allt såg bra ut igår på ul inför FET (troligtvis ) nästa vecka. Nu gäller det bara att hitta äl.
När fick du testdag NoA22? Är det efter 14 dagar? Kram
Ja FET räknas som ett försök. Man får två gratis försök till 1 barn. Syskon kostar alltid.
Lycka till när ni väl sätter igång!
26/4! Det blir ju nästa vecka :) åh vad spännande! Men förstår att väntan känns lång ändå. Du får planera in lite roliga saker i veckan så att dagarna går lite fortare.
Kram
Det beror nog på vilket "problem" man har. Har man regelbunden mens och äl får man nästan säkert köra korta metoden. De föredrar säkert den långa metoden då de lättare kan planera, justera och lägga sina egna scheman på ett enklare sätt.
Okej, dåligt av dem tycker jag.
Utslag på äl-stickan idag :). Nu blir det FET på fredag kl 13. Förhoppningsvis är jag ruvare i helgen :).
Hur går det NoA22? Börjat känna något än? :) kram
Oj!! Förlåt! ;( min mobil hade inte uppdaterat så jag såg inte att du hade skrivit ett inlägg :(. Jag är ledsen för din skull.
Idag var jag på RMC och fick ett fint ägg tillbaka :), så nu är jag ruvare! :) De var tvungna att tina upp 3 ägg då de första två inte var av så bra kvalitet. Det ägget jag sen fick tillbaka var lika fint som innan frysningen :). Nu har vi 5 st kvar i frysen, så himla skönt att det finns att ta av.
Tjuvtestade inatt med ett cb digitalt och det kom upp ett fint "Gravid" i displayen. Jag hade haft det lite på känn. Hoppas nu att pricken vill stanna kvar och att det blir ett syskon nu vid årsskiftet. På fredag är min officiella testdag så då ska jag ringa RMC och få tid för ett ul, blir säkert runt vecka 7.