• anmaelli

rmc linköping - ivf

lindy01 skrev 2011-04-30 15:36:46 följande:
    vi bor på hotell ekoxen ( www.ekoxen.se/eng/index.asp?mainID=50 ), det ligger närmast sjukhuset av alla hotell, och det kan jag lova att jag uppskattade det efter ÄP och ET.
    jo, jag tror han ångrar sig!, kom just denna sekond hem med en snackskasse(ostbågar,chips,jordnötsringar) ,yakuniku och alkoholfri öl!!!
    hehe jackpot!
    Tack för tipset! Ska kolla upp det!

Så även efter ET kände du att du var glad att stanna? Jag hade nog tänkt åka hem då, för att ta det lugnt hemma istället... men pallar man inte sitta i en bil alltså? Förstår såklart att det är väldigt individuellt. Vi har 2 h bilresa hem.

Lyx med ostbågar, chips och jordsnötsringar etc. Då har ni haft en mysig valborg iaf :)
  • anmaelli
    pållan: Tack för ditt svar! Vad härligt att du blev gravid :) Var det första försöket? Hur gammal är du eller var du när du blev gravid? Hur gjorde du efter ÄP? Åkte hem eller stannade på hotell? Har katt så det är lite svårt med att stanna på hotell för då ska vi ordna kattvakt och behöva en förklaring till varför... funderar på att ta ledigt mellan bara så man kan vila upp sig hemma.

lindy01: Ja, alltid är det något att oroa sig för! Jag har iofs varit rätt cool hela behandlingen, men nu börjar jag bli orolig och nervös. Känns inte roligt att veta att man troligen får vänta hela sommaren om det inte lyckas heller
    När har du testdag? Var det ditt första försök? (minnet är det sådär med....)
  • anmaelli
    pållan: Vad härligt att det gick så bra! Hoppas också att jag ska älska RMC i Linköping om några veckor :)
    Jag kommer nog åka hem då som sagt, så slipper jag strulet här hemma som i sig kan göra mig stressad...  men hur gjorde du efter äggplock? Var du lika pigg då? Jobbade du mellan ÄP och ET?
    Tack för lycka-till-önskningarna!

lindy01: Du har så rätt, det är verkligen spännande tider. 1:a-klass gör du rätt i att åka! Skönt att slippa all stress som är i 2:a-klass.

Kram till dig också!
  • anmaelli
    pållan: TACK! Nu har jag full koll :)

Jag förväntar mig att få göra ÄP på onsdag och ET på fredag, men imorgon vet jag förhoppningsvis mer! Jag kommer nog sova på hotell natten till ÄP då. Jag tänker vara ledig mellan ÄP och ET och sen har jag helgen att vila upp mig på efter ET. Borde funka då tycker jag! :)
  • anmaelli
    pållan & lindy01: Tack för allt peppande!! :) Kram!

Bamboocha: Men hur gör man om man inte vill berätta på jobbet? Hade gärna sjukskrivit mig och sluppit ta semester, men det känns omöjligt. Grattis till att vara gravid och i v.25!! Härligt att höra positiva historier!
  • anmaelli

Beklagar G l i m r a vad jobbigt styrkekram! Jag kommer som lindy01 ta semester för att undvika frågor. Jag skulle fått läkarbesök, mediciner osv gratis också genom jobbet, men har valt att inte nyttja det av samma anledning. Dumt kanske, men min bedömning är att det är värt det.

• anmaelli
    Inte ett hotellrum ledigt i hela Linköping... får bli att gå upp mitt i natten på onsdag då ÄP är då :( Så typiskt! Hade hoppats på att få vara någorlunda utvilad.

Grattis Englali! Vad härligt!!!

Kajsa84: Grattis till så fint resultat, men låter som du hade det jobbigt där efter ÄP. Jag är inte så orolig av mig, men jag börjar bli lite nervös... men mest förväntansfull.

Ja du Lindy01, nu är det verkligen SNART! Nu ska det bara ta sig också!
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-05-02 19:56:43 följande:
    Anlijos: har ni kollat ekoxen?! Min man jobbar mkt i Lkpg, bor alltid på Scandic city men när det varit fullt har nästan alltid ekoxen funkat.
    Ja, det är fullt där också :( Vet inte om det är någon happening där nu i veckan? Känns konstigt att ALLT ska vara fullt. Suck! Får ringa runt lite imorgon och hoppas att någon har avbokat....
  • anmaelli

Tack, vad gulligt av dig Englali :) Hälsa mannen och tacka!!

Ttyvärr är Mjölby åt heeeelt fel håll :(
    Funderar på att bo i Norrköping annars...  men med tanke på hur tidigt man ska vara på plats så hade det ju helt klart varit skönt att bo så nära som möjligt.

Jag ska göra som du säger, ringa runt och sätta upp oss på avbokningslistor.

Förresten, ska snart ta otrivelle-sprutan, och jag blev osäker, men visst ska man väl ta HELA sprutan?

Svar på tråden rmc linköping - ivf