• FineS

rmc linköping - ivf

Kör ni privata försök? Har hört mycket bra om Falun..

• FineS
    Lillflickan skrev 2012-08-20 22:31:43 följande:
    Det blir ju privat efter ett fullt och ett FET i Linköping i vilket fall. Vi går nu på Karolinakliniken som är privat och i Falun för ägghanteringen. Hur många försök har ni gjort?
    Tråkigt att ni inte lyckats i Linköping. Du får gärna berätta hur det går i Falun och vad du tycker. Vi har också funderat om vi ska göra privatförsök där uppe. Vi har gjort 2 IVF, första FET nu i höst om dom överlever upptiningen (har två stycken i frysen). 
  • FineS
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-20 22:43:14 följande:
    Vi gjorde sex IVF-försök (tre ET och tre FET) i Linköping under 2011/2012 utan att lyckas. Allt såg perfekt ut varje gång, och läkarna i Linköping menade att våra misslyckanden och tidiga missfall berodde på att embryona slutade dela sig efter återförandet.

Vi trodde inte riktigt på det och valde istället att åka till Aten för att genomgå en immunologisk utredning och behandling för att ta reda på om det kunde vara mitt immunförsvar som hindrade embryona från att fästa. 

Två veckor efter påbörjad behandling i Aten blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 12.

GRATTIS, vad ni är värda det!!

Själv funderade jag om det var immunologin som störde till det för oss också, men efter vi påbörjat IVF så visar det sig att "skalet" på äggen är för hårda så sist gång blev det bättre resultat med icsi, och då undrar jag om det är så att min äggkvalite är kass bara...
  • FineS

Jag vet inte om jag har rätt, men tycker mig komma ihåg att man rekommenderar långa metoden till tjejer med endometrios?! Men jag är inte säker;)

• FineS

Någon annan här inne som börjar tappa hoppet helt, eller är det bara jag?! Känns som det här med IVF var/är lönlöst..

• FineS

Grattis till er!!!:) 

Vi har inte än hunnit med sex stycken, men har så långt gjort 3 med bra förutsättning. Otur säger läkarna, jag tror inte på otur...

Jag har också misstänkt immunologiska problem, men har inte vågat ta steget riktigt.. Tycker ni är modiga!

• FineS

Lycka till nu strumpa! Det behövs någon som kan förbättra statistiken lite;)

• FineS

Tack Aapple!

4:e IVF bekräftat misslyckad idag, kör ny rond till våren. Hoppas på mirakel här hemma också! 

• FineS

Nej, jag fattar inte..många konstiga uttalanden man varit med om genom denna process.. Får man fråga vad ert "fel" var?

• FineS

Titt så fel dom hade;)
    På oss hittar dom inga fel.. Vid sista IVF blev några befruktat med vanlig IVF och några med ICSI, det dom sa då var att skalet på äggen var för hårda så att dom fick hjälpa sperman lite på vägen. Då är det ju inte konstigt att det inte tar sig den naturliga vägen sas.

Svar på tråden rmc linköping - ivf