• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.

• Hjärtefröjd

Alltså, nu är jag helt förvirrad. Jag ska göra ÄP på tisdag och ta Ovitrelle på söndag klockan 21.

Men ska jag alltså inte ta Golan-F och Orgalutran på söndag? Jag har skrivit att jag ska ta dessa sprutor i morgon, lördag, och sen inte mer, men nu blir jag tveksam...

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-13 22:09:35 följande:
    vilket kasst minne man har! men jag har för mig att man bara tar ovitrelle och inga andra sprutor på äglossningssprutedagen.så du har nog skrivit rätt,
    någon annan som kan styrka detta?
    Jo, det verkar vara så, jag fick det svaret i en annan tråd.
  • Hjärtefröjd

Honken: Det undrar jag med, den gör ju svinont. Och då preparerar jag ändå med emla-plåster två timmar innan. Jag tror det är själva vätskan som gör ont, inte stora nålen.

• Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-05-14 09:38:01 följande:
    Låter ju kanon :)  men hur funkar vårdgaantin i det här läget? Jag vet att det är 3 månader man brukar prata om...  men 3 månader från när? från att utredningen började?
    Tre månader från att er läkare skickat in IVF-remissen. Men du behöver inte vänta tre månader innan du kontaktar Vårdgarantikansliet, det gjorde jag bara någon vecka efter att remissen skickats.
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-14 09:05:44 följande:
    Hjärtans föjd: inte många dagar kvar till äggplock nu
    Ganska snart faktiskt!

Men än så länge känner jag inte av något alls i magen/äggstockarna, gjorde du det?
  • Hjärtefröjd

Anlijoos: Stackare, hoppas du mår bättre snart och att plusset finns kvar, trots att läkarna inte såg något idag. Kram!!

• Hjärtefröjd

Nu har jag tagit ÄL-sprutan och på tisdag är det dags för ÄP på RMC i Linköping. Efter mycket tjat är jag blivit lovad lokalbedövning i underlivet utöver morfin. Sköterskan har dock flera gånger påpekat att bedövningssprutorna (man tar en på varje sida) i sig gör lika ont som ÄP, hon tycker alltså inte jag ska ta det.

Är det någon annan som fått lovalbedövning och hur upplevde du i så fall smärtan av bedövningssprutorna ? Har du fått morfin innan bedövningssprutorna för att minska smärtan?

Svar på tråden rmc linköping - ivf