rmc linköping - ivf
MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.
MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.
Honken: Då hoppas jag vi får henne på tisdag!
Gick det bra idag? Hittades några ägglådor?
Ehh, jag hoppas de inte hittade några ägglådor, men kanske ett tjog äggblåsor!
Alltså, nu är jag helt förvirrad. Jag ska göra ÄP på tisdag och ta Ovitrelle på söndag klockan 21.
Men ska jag alltså inte ta Golan-F och Orgalutran på söndag? Jag har skrivit att jag ska ta dessa sprutor i morgon, lördag, och sen inte mer, men nu blir jag tveksam...
Honken: Det undrar jag med, den gör ju svinont. Och då preparerar jag ändå med emla-plåster två timmar innan. Jag tror det är själva vätskan som gör ont, inte stora nålen.
Anlijoos: Stackare, hoppas du mår bättre snart och att plusset finns kvar, trots att läkarna inte såg något idag. Kram!!
Nu har jag tagit ÄL-sprutan och på tisdag är det dags för ÄP på RMC i Linköping. Efter mycket tjat är jag blivit lovad lokalbedövning i underlivet utöver morfin. Sköterskan har dock flera gånger påpekat att bedövningssprutorna (man tar en på varje sida) i sig gör lika ont som ÄP, hon tycker alltså inte jag ska ta det.
Är det någon annan som fått lovalbedövning och hur upplevde du i så fall smärtan av bedövningssprutorna ? Har du fått morfin innan bedövningssprutorna för att minska smärtan?