Inlägg från: John D |Visa alla inlägg
  • John D

Diskutera Socialdemokraterna

Kastar in en rätt öppen fråga för att få igång lite diskussion.

Ponera att jag inte vet någonting om dom olika partierna, och förklara sedan varför jag ska rösta på Socialdemokraterna?

Givetvis är det väldigt hypotetiskt då jag är väl insatt i politiken, men jag är nyfiken på vad folk ser som sossarnas främsta fördelar. :)

• John D
    Jes P skrev 2010-09-03 18:26:26 följande:
    Kommer bara på varför du Inte ska rösta på Socialdemokraterna ... Mona Sahlin vet inte skillnaden på ditt och mitt .. hon betalar inte gärna barnomsorg eller parkeringsböter vilket i övrigt är en hel del sådana, med andra ord är hon inte laglydig i sitt trafikbeteende. Hon anlitar gärna svart arbetskraft för städning ... och inte minst ... som småföretagare är hon totalt misslyckad och då måste man fråga sej hur hon ska kunna driva det största företaget av alla i Sverige, Sverige AB där du och jag är aktieägare ...
    Nu låter du som en äkta socialdemokrat, även om det säkert inte var meningen. :)
    Sossarna strategi dom senaste valen har verkligen varit "rösta inte på dom, för då...".
    Istället för att försöka få fram varför någon ska rösta på S, envisas dom med att hela tiden dra fram varför man inte ska rösta på någon annan. Dom verkar inte ha några egna viljor eller agendor, så istället klankar man ner på alla andra för att på så vis vinna röster.
    Det verkar inte fungera något vidare. :)
  • John D
    bengan skrev 2010-09-08 20:04:15 följande:
    Om man röstar på moderaterna så röstar man för ett sämre samhälle och i deras värld får man inte va sjuk eller handikappad eller arbetslös
    och så blir dom rika rikare och dom fattiga fattigare heldre mona sahlin  än idioten fredrik som vill rusta ner välfärden och försämra för dom sjuka och handikappade och arbetslösa det är bara titta på dom 4 åren som dom har suttit .
    Sluta klaga på mona titta bara på hur lyckad politik fredrik har fört haha vilket skämt och alla hans ministrar han utsåg som inte hade rent mjöl i påsen

HEJA MONA
    Man får vara sjuk, handikappad och arbetslös. Du är felinformerad om du tror annat.
    Om du med din spydiga retorik försöker hänvisa till dom ändringar som gjorts i bla sjukförsäkringen under Alliansens styre så är det ett resultat av en utredning beställd av Göran Perssons regering, alltså sossarna. Innan utredningen blev klar byttes regeringen ut och Allliansen fick ta smällen av att införa ändringarna.

Flera av Alliansens ministrar fick avgå när det framkom att dom inte betalat TV-licensen.
    Även Mona Sahlin undvek i flera år att betala TV-licens, men hon sitter kvar som statsministerkandidat hos dom rödgröna.
    Vilken sida vill du rösta på?
  • John D

Så du tror inte jag bor i verkligheten? Att jag är en del av samhället? Att jag inte kan tänka själv?
    Jag VET hur det fungerar, men det ändrar inte det faktum att jag inte delar din åsikt.

Jag vet hur det fungerar, troligtvis bättre än dom flesta då jag spenderat mycket tid på att sätta mig in i hur samhället fungerar. Jag röstar inte på alliansen för att det blir bättre för mig, jag röstar på alliansen eftersom jag just nu anser att deras politik är den som är bäst lämpad för Sverige som land just nu.
    Jag har rätt info, och jag går inte på vad dom säger. Jag går på vad som verkligen händer i samhället jag bor i, verkligheten som du påstår att jag inte ser.
    Om jag har fel, så rätta mig. Visa vilka punkter av det jag säger som inte stämmer.

Du tycker det är jättefel att du inte får vara sjukskriven längre, och baserat på det så lägger du din röst. Det måste väl ändå sägas vara mer egoistiskt än att lägga sin röst baserat på vad man anser är bäst för hela landet?

Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna