• Webbredaktör

Diskutera Socialdemokraterna

Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.
  • Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna
  • biologiskaklockan

ni som inte gillar mona rösta på mp då , har ni hört utfrågningen
    så jäkla bra d hon sa
    det hon sa om utförsäkringen och bidragen och allt
    mer Maria och hennes politik i riksdagen!!!
    ni som inte kollat utfrågningen med henne kolla den på svt play

• dirpower

Bekämpa rikedomen? Framgångspolitiken är i andra trådar. Dit ska ni söka er ;)

Se. De mest pålästa politikerna i detta blocket säger aldrig "De fattiga har blivit fattigare" utan de säger "De rika har blivit rikare" . Det är en enorm skillnad i detta. Kom ihåg det. Bygg inte samhället på avundsjuka nu.

• biologiskaklockan

men de fattiga har ju blivit fattigare
    det är ju sant

• biologiskaklockan

en intressant sak till
    när moderaterna får frågor om politiken som har med sjukförsäkringen och det att göra skyller de ifrån sig , ljuger ( som reinfeldt i direktsändningen) el så  svarar de inte alls.
    Jag har mailat moderaterna både på kommunen å riksdagen. Jag har frågat olika partier frågor här också
    men de har inte svarat nånstanns

jag har ställt raka svåra frågor till de andra också men de har alla svarat

så när man ställer en fråga om detta så kan de inte ens svara
    säger ganska mkt

• dirpower

biologiskaklockan: Vi andra kanske kan hjälpa dig med någon av dina hjärtefrågor?

Det ligger ju inte politikernas intresse att nå ut till enstaka individer som du själv. De vill nå ut till många. Hade du sagt att du just nu skriver en artikel i aftonbladet så hade de nog kunnat lägga dyrbar tid på att besvara några av frågorna. 

• biologiskaklockan

jag fick inte ens svar här på familjeliv av de som ska svara

nähä de bryr sig inte om individen

utan bara om de kan få många väljare

de viktiga frågorna har de ju inte ens svarat på i tv

om utförsäkringarna å fallet m läkaren

iaf inte utan säga massa saker som inte stämmer

• biologiskaklockan

var man än skriver så kommer ni  vissa blåa som hänger i  alla trådar  å känns som ni älskar att bråka å trycka ner de rödgrönas politik så trött på det
    tagga ner lite

• dirpower

Pratar man politik så får man vara beredd på att bli besvarad av anhängare från samtliga partier. Annars kan man ju prata om vädret på andra forum. Har man inte en bestämd grund för sina åsikter är det ännu svårare att försvara dem. Då är det skönare att prata om vädret. Frågor ställer man bäst till de man själv tror på. Annat är debatt och då tävlar man om andras röster.

• biologiskaklockan

man kan föra en debatt utan att hoppa på el trycka ned någon

• dirpower
    biologiskaklockan skrev 2010-09-15 16:01:04 följande:
    man kan föra en debatt utan att hoppa på el trycka ned någon
    Säg till om du hittar på ett sådant ställe. Det skulle vara intressant att se partifrågorna på djupet någon gång. Man kommer sällan dit på grund av alla påhopp man måste befria sig från innan man kan gräva djupare i resonemangen. Jag skulle vilja att frågorna togs till sin spets. Precis som i schack så leder ju ett drag till ett annat. Vad slutprodukten blir skulle man vilja titta närmare på. Exempelvis. Vad händer om man börjar bygga ut kärnkraften. Verkligen gå in i detalj på vad som skulle bli bättre och sämre.
Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna