• Webbredaktör

Diskutera Socialdemokraterna

Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.
  • Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna
  • Anonym (Tänkare)

Fantastiska reaktioner på opinionsbildningen i Sverige.  Man kan fråga vilka som får bilda opinion och hur de får göra det?

• Anonym (Tänkare)
    Alexanderlukas skrev 2025-11-29 20:28:14 följande:

En lä(s)värd artikel om partiet utan skam. Makten ska tas tillbaka, kosta vad det kosta vill. 

Socialdemokraterna, partiet utan skam | Göteborgs-Posten https://share.google/ugxsBOfV8VLONnzSd

Vilket av våra riksdagspartier tror du inte vill åt makten.  Jag kan inte hitta något parti som säger sig vara nöjda med att vara i oposision, kan du?
  • Anonym (Tänkare)

Varför kritiserar inte någon vad som verkligen S kan lastas för?
    Har ni glömt att det var S regeringen under Persson som Kommunaliserade skolan?

Har ni glömt alla S toppar som gått över till Näringslivet och säljer sina tjänster?

Eller hur var det egentligen med Eneroth och antastandet av kvinnor på festerna?

S inblandning i Stegra äventyret inte att förglömma.

• Meddelande borttaget
  • nattuw

Framgånspodden med Jan Emaunel.
    Jag vet inte om socialdemokrater har klartecken från partiet att se på Framgångångspodden så jag lägger in en varning för säkerhets skull.

Framgångspodden "Därför kraschade Sverige - Jan Emanuel":

• Anonym (Tänkare)
    nattuw skrev 2025-12-12 21:16:18 följande:

Framgånspodden med Jan Emaunel.
    Jag vet inte om socialdemokrater har klartecken från partiet att se på Framgångångspodden så jag lägger in en varning för säkerhets skull.

Framgångspodden "Därför kraschade Sverige - Jan Emanuel":

Känner flera Socialdemokrater som håller med honom i det mesta. Att han låter provocerande retar kanske en del men han är på inget sätt nona grata inom S.

Tvärtom drar han många nya medlemmar. 

Det är nog lite som med Juholt, de flesta tycker han har rätt men ingen säger det öppet.

Tror alla partier har sådana personer, som är lite väl frispråkiga i ledningens tycke.

Alla partier måste hela tiden ifrågasätta sin politik annars blir de sena på bollen och tappar i opinionen.

Det är inte så att de som ifrågasätter kastas ut eller överges. De behövs och används av och till av partierna om de verkligen vill komma ut i media.
  • nattuw
    Anonym (Tänkare) skrev 2025-12-13 22:39:51 följande:
    Känner flera Socialdemokrater som håller med honom i det mesta. Att han låter provocerande retar kanske en del men han är på inget sätt nona grata inom S.

Tvärtom drar han många nya medlemmar. 

Det är nog lite som med Juholt, de flesta tycker han har rätt men ingen säger det öppet.

Tror alla partier har sådana personer, som är lite väl frispråkiga i ledningens tycke.

Alla partier måste hela tiden ifrågasätta sin politik annars blir de sena på bollen och tappar i opinionen.

Det är inte så att de som ifrågasätter kastas ut eller överges. De behövs och används av och till av partierna om de verkligen vill komma ut i media.
    Jag har sett en tidigare intervju med Jan Emanuel där han sa att det finns många som håller med honom men få som vågar säga något eftersom det skulle kunna drabba deras möjlighet att försörja sig. Ett problem som Emanuel själv inte har då han är ekonomiskt oberoende.
Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna