• silhuett

Få bort röklukt?

Finns det nått knep för att få bort röklukt från inredningen i en bil?

• Svar på tråden Få bort röklukt?
  • bimmer

Pröva med att ställa en skål med ättika i bilen över natten, fungerar i vanliga rum så det borde ju funka i bilen också

• silhuett

Tack för tipset! Hur mycket ättika tror du det behövs?
    Ingen risk att det luktar illa av ättika istället?

• clara02

jag har jobbat på en recondfirma, när vi fick in bilar med röklukt som skulle saneras så torkade vi jätte noga allt i bilen, fönstren är jätte noga, va de väldigt inpyrt fick vi lov att klädseltvätta allt tyg i bilen då även innetaket.
    men klädseltvätt tycker ja nog inte du ska göra själv om du inte kan, de kan bli väldigt fula fläckar om man gör fel.
    om ja vore du skulle jag börja med å städa bilen jätte noga torka allt flera gånger fast de ser rent ut, vi tog bara vandligt diskmedel å disktrasa å till fönstren tog vi spolarvätska som är väldigt fettlösande..
    lycka till

• bimmer

Har för mig att vi hällde upp ungefär en dl ättika till ett hotelrum och visst luktade det lite ättika men det försvinner rätt snart efter man tagit bort skålen

• Henax

När vi köpte vår förra bil hos Volvo så krävde vi att de skulle skicka den på rekonditionering innan vi hämtade ut den! Den luktade sååå förskräckligt illa! När man öppnade bakluckan t.o.m. så stank det!
    I det fallet tror jag inte det hade räckt med ättika men kan ju vara värt ett försök iaf, liiite billigare än att lämna in bilen!

Lycka till!

• Inger

En gång fick jag in en okastrerad hankatt i bilen, han sprayade passagerarsätet ! Det gick inte att vistas i bilen. Lämnade in bilen på saneringsfirma där de freonbehandlade den. De sa att de även gör det åt bilfirmor när de skall sälja rökinpyrda bilar. Det kan vara ett alternativ. Kostade ca 600-700 kronor. Kattägaren fick betala

• silhuett

Det är inte så kraftig röklukt i bilen, mest att det är lite i "bakgrunden" om ni förstår. Ska testa med ättika och se om det fungerar

• Zenobia

dte finns nånn doft sak som man sätter i cigarett tändaren som får bort röklukt

Svar på tråden Få bort röklukt?