Anonym skrev 2010-07-22 20:37:28 följande:
Sist jag testade fick jag utslag en söndag men strecken var svaga såg jag när jag drog ur stickan ur hylsan men glada gubben kom upp iaf. På tisdag och onsdag var strecken lika starka som strecket som alltid är där och sen blev det svagare igen men gav utslag ändå till lördag - så 7 dagar i sträck. Inte kan väl ägget ha släppt redan på måndag säger vi och LH varit så högt att det gav utslag ända till nästa lördag? Borde inte äl ha varit när testet var som starkast, dvs i mitten av veckan?
Är det ens säkert att något ägg släpper alls om det ger utslag så länge? Har jag tjall med äl kanske? Jag hade inga som helst symptom förutom äl-flytningarna på lördag och söndag och att jag gick upp i vikt som jag alltid gör runt äl.
Hittade denna info på cb:s sida.
Vanliga ägglossningstest som används i hemmet, visar de två mest fertila dagarna under din menscykel. Detta görs genom att reagera på en ökning av luteinserande hormon (LH), som initierar ägglossningen. Clearblue advanced fertilitetsmonitor spårar, till skillnad från vanliga ägglossningstest, två hormon, och visar därmed upp till sex (6) fertila dagar! På så sätt upplyser Clearblue advanced fertilitetsmonitor 1 till 5 fler dagar med hög fertilitet, jämfört med vanliga ägglossningstest. Notera att eftersom spermier kan överleva flera dagar i din kropp, kan samlag under samtliga av dessa dagar leda till en graviditet. Analyserar cykeldata över tid Monitorn sparar information på nuvarande plus de 6 senaste cyklerna. Kalender Visar testdagar, status på fertilitet, resultat från graviditetstest, samlag, menstruationsinformation. Cykelsummering Visas i graf-format: status på fertilitet, samlag på hög/peak-dagar, cykellängd och cykeldagar för peak. Clearblue ADVANCED Fertilitetsmonitor - Identifierar ditt hela fertilitetsmönster normalt upp till 6 fertila dagar - Den enda metod som påvisar ökning av både LH och östrogen - Ger dig personlig information om din individuella fertilitetscykel - Har en enkel touch screen för bättre användarupplevelse - Testar även för graviditet - 100% naturlig och icke-invasiv - Passar kvinnor med regelbunden och oregelbunden cykel
Kanske detta är svaret på din fråga? :)