Varför vägrar grannmannen att hälsa på mig??!!
Mannen som bor i huset bredvid oss vägrar helt sonika att hälsa på mig när vi möts på gatan eller liknande. Jag säger alltid hej, har vid vissa tillfällen nästan försökt provocera fram ett hej tillbaka, genom att hälsa och se honom i ögonen men han viker bort med blicken och tittar ner i marken när han går förbi...
Hans fru är jättetrevlig, vi brukar prata när vi ses och deras barn hälsar alltid.
Han hälsar däremot på min man varenda gång de ses.
Har det något med religiion att göra? Vet inte vilket ursprung de har, men de är alltså inte svenskar.
Har varit med om detta förr med en annan granne när vi bodde på ett annat område, då hälsade grannkillen ALLTID på min man med ett "tjena mannen" och ett handskak medan jag var totalignorerad trots att jag sa hej. Han var inte heller svensk.
För min del känns det väldigt olustigt och nästan elakt. Inte för att jag kanske borde bry mig, men jag känner mig nästan kränkt av att han inte vill hälsa tillbaka, tycker det är hemskt otrevligt.
Även om det ahr med religion eller seder att göra så tycker jag ändå att det är väldigt otrevligt!