• Zessan84

Tipsa mig om en bra handdammsugare! Vilken har DU?

Jag har länge funderat på en handdammsugare, men ännu inte kommit tillskott att titta runt. Ni här har ju säkert en massa bra tips att ge så vilken ska jag köpa? Flört

• Svar på tråden Tipsa mig om en bra handdammsugare! Vilken har DU?
  • flixflax

Köp inte Ergorapido! Fast det kanske inte räknas som handdamsugare? Det är i alla fall helt kass. Om du goolar tror jag du kan hitta en test på alla sorter.

• Klaraah

Konsigt att den fått bäst i test av råd och rön i år. Hur ska man våga lita på tester. Såg en annan tråd på familjeliv där några inte gillade sin Electrolux. Är det så att handdammsugare generellt inte är så bra, eller finns det någon som är bra??? Har kollat in bosch och black and decker också. Någon med erfarenhet?

• flixflax
    Klaraah skrev 2010-09-23 19:04:56 följande:
    Konsigt att den fått bäst i test av råd och rön i år. Hur ska man våga lita på tester. Såg en annan tråd på familjeliv där några inte gillade sin Electrolux. Är det så att handdammsugare generellt inte är så bra, eller finns det någon som är bra??? Har kollat in bosch och black and decker också. Någon med erfarenhet?
    det är verkligen helt oduglig!! Jag känner flera som har och alla säger samma. Jag hade satsar på en riktigt handdammsugare en liten. För det är mest det man behöver ändå. Ska man ha en stor tar man ju ändå fram den andra. Jag har för mig att jag hört att black n decker är bra.
  • Shelti

jag gillar min ergorapido. Men det förståss, den går inte att använda på kladdiga grejor och så måste man nog rengöra en gång i veckan ca. Jag använder min till sånt som "klottar" med veden (bark o sånt), skräp som kommer in med skorna, damm (som hittas lite nu och då) och såklart smulor o torkade matrester. Och självklart hundhår.

• flixflax
    Shelti skrev 2010-09-23 19:15:39 följande:
    jag gillar min ergorapido. Men det förståss, den går inte att använda på kladdiga grejor och så måste man nog rengöra en gång i veckan ca. Jag använder min till sånt som "klottar" med veden (bark o sånt), skräp som kommer in med skorna, damm (som hittas lite nu och då) och såklart smulor o torkade matrester. Och självklart hundhår.
    Jag dammsuger aldrig ngt kladdigt, inte ens med den stora dammsugaren. Men jag tycker mest den bara sprätter runt allt och oftast kommer det ut skräp i stället. Tänkte den skulle vara bra just vid öppna spisen och så men tyvärr inte alls. Jag kanske fått ett måndags ex?
Svar på tråden Tipsa mig om en bra handdammsugare! Vilken har DU?