• Anonym (Julia)

Jag har varit otrogen flera gånger och min kille stannar ändå kvar med mig

Hejsan

Jag har ett stort problem just nu... BEHÖVER VERKLIGEN ER HJÄLP!!

Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år och vi har bott tillsammans i 3 år.. vi har haft väldigt mycket upp och ner men vi har alltid hållt ihop trots alla problem...så på något sätt har vi otroligt starka band...vi har liksom växt ihop på något sätt...
    Vi har bra sexliv men ibland så känns det som det bara är sex och ingen kärlek...saknar det romantiska, han är inte romantisk..långt ifrån.. men han har andra egenskaper som jag gillar..

Nåja! Innan vi blev tillsammans så dejtade jag en kille 5 år äldre, från Stockholm... Jag har aldrig varit så kär i en kille i hela mitt liv! Det var verkligen KÄRLEK, vi var som Romeo och Julia.. fast på riktigt! Vi hade lika starka känslor för varandra.. men avståndet gjorde DÅ att vi inte kunde börja bli tillsammans... vi var aldrig ihop...

Sedan träffade jag min nuvarande kille... Men jag har ändå hållt kontakt med han från Stockholm, låt oss kalla honom för Antonio, för han är italienare.. Skitfin och bra kille som jag aldrig kunnat släppa... Men jag blev ju sedan förälskad i killen jag har nu.. Ibland har det känts som jag varit kär i både min kille å han från Stockholm..

Han har varit i min stad flera gånger via jobbet, vi har alltid träffats och det har alltid slutat med het kärleksfull passionerat sex...som i en dramafilm typ..

När jag berättat det för min kille vad jag gjort så har han blivit vansinnig eftersom jag tidigare berättat för honom om denna killen från Sthlm att vi dejtat tidigare innan vi blev ihopa å att jag vatt jättekär i honom...  Men det har alltid slutat med att min kille stannat med mig...
     Min kille tillät mig för 3 år sedan att åka upp till Antonio för att JAG ville veta vem av dom som egentligen är rätt för mig... för båda har känt rätt, men på olika sätt,,,
    När jag kom hem från Sthlm frågade min kille om vi hade haft sex, jag sa - ja..det blev ju så med tanke på alla känslorna för honom...
    Min kille stannade kvar hos mig återligen igen... Ingen annan kille hade gjort det..

Jag vet inte ens hur han har orkat!!!!! ???... Ibland undrar jag om han varit otrogen själv... men han har alltid sagt NEJ JAG HAR ALDRIG VARIT OTROGEN..IAF INTE IRL...
    han har bara sexchattat med brudar på nätet, för jag har tidigare läst massa loggar som gjort att jag mindre kunnat slappna av med min kille... han säger att han aldrig skulle kunna göra något i verkligheten...bara att det kan va eggande å sexprata på nätet...

Men han säger att jag är bästa sexigaste tjejen och att han verkligen älskar mig..inte kan va utan mig...

Ibland när jag suger av min kille å säger du har så fin kuk...så säger han " Men inte lika fin som Antonios... eller Antonio e bättre..." och så suckar han efteråt...

Jag är attraherad av båda två! FORTFARANDE samma problem sedan flera år under förhållandet... och Antonio väntar på mig, han säger att jag kan flytta in hos honom... Men min kille är livrädd att förlora mig... Jag har starka känslor för båda och jag vet fortfarande inte vem jag vill dela livet med... Jag har ju haft massa år med killen nu... nyfiken på hur det är att vara med Antonio....

Vad ska jag göra??!?!! Vill inte såra någon av dom!

• Svar på tråden Jag har varit otrogen flera gånger och min kille stannar ändå kvar med mig
  • rlevitte

Det helt uppenbara vore att välja båda.  Ett öppet förhållande av något slags, kanske rentav polyamoröst?

Mvh,
    Richard 

• Nyfiken gul

min ärliga spontana tanke är att du egentligen ska hitta en kille nr 3 som har BÅDAS egenskaper.

bäst för dig själv är att du gör slut med båda och att du verkligen funderar på vad du vill ha och varför.  Du kanske helt enkelt skulle behöva bo för dig själv ett tag och landa i din egen verklighet utan att hänga upp ditt liv på någon man.

att hatta fram och tillbaka mellan båda killarna kommer inte ge dig någon sinnesro och det kommer definitivt inte att vara någon vardag med nån av dom i det läget.  För så fort du är med någon av dom kommer du alltid undra hur det skulle vara med den andra.

Du måste på nåt sätt göra bokslut och sätta punkt och jag undrar egentligen vad du är rädd för i det läget?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

`du vill inte såra någon av dom säger du, men varför sårar du dig själv hela tiden? är du inte värd bättre ?

Vad händer den dagen någon vill ha ett barn med dig? Hur ska du göra då? Eller om du helt enkelt blir oplanerat gravid med nån av dom?

• Anonym (Julia)

Det går inte att bestämma nästan...
    Ibland tänker jag som så för mig själv, för att kanske kunna göra det lättare för mig...
    Om jag står på en balkong på 4 våningen och ska hoppa ner, och min kille står där nere och är beredd att fånga mig och killen från Sthlm likadant.. vem hade jag hoppat till?! Jag kan faktiskt inte bestämma mig!

Jag har något speciellt med killen i sthlm, något jag bara inte kan sätta fingret på... är nog mest nyfiken på att vara och bo med honom....

Min kille gillar inte gå ut och festa, dansa... men det gör han från Sthlm.. han är 3 år äldre än min kille..
    Min kille är väldigt driven, har fast jobb, engagerad, han städar , tvättar osv..duktig kille...
    Han från Sthlm e mer en riktig typisk man som låter mer kvinnan göra det... vet inte exakt där för jag har ju inte bott med honom...

Min kille är inte romantisk för 5 öre... men han bjuder mig på allt, restaurang, bio osv.. har alltid gjort...
    Killen från Sthlm är jätteromantisk men kan också bli vild, han är väl mer 50/50 när man ska gå på bio..
    En gång bjöd han mig på restaurang men då va det hans  jobb som betalade notan...

• hurskadetgå

Det hela låter rätt omoget och jag tror inte du är redo att ha en fast relation med endast en partner. Är du inte polyamorös/vill ha ett öppet förhållande eller vill inte killarna det så kommer det sannolikt braka någonstanns förr eller senare oavsett.. det löser sig alltså med tiden hur det blir.

Mitt råd är:
    Fatta inga beslut innan du vet vad du vill. Men att stanna med någon som man egentligen inte vet om man vill ha och försöka ha en monogam relation trots att man inte fixar det  (nu är du ju uppenbart otrogen mentalt och fysiskt) - det är självbedrägeri, brist på självrespekt och även extremt oromantiskt, oschysst, moraliskt fel etc.. ja, jag tror du hajar. För dum är du väl inte men kanske ung eller?

Att hitta en tredje kille just nu är väl knappast läge. Först måste du klara ut denna röra. Men om jag får gissa så tror jag nog att det blir en tredje kille till slut, kanske en fjärde och femte också.. dvs. du har nog inte hittat ditt livs kärlek än!

Önskar dig lycka till på vägen!

• Anonym

Låter som att du är rädd för att vara ensam så du på något sätt alltid måste ha en backup-plan.

tror du att du aldrig mer ska få någon kille om du släpper båda två?

I så fall behöver du mogna lite i dig själv och lär dig att ditt liv inte avgörs hurvida du har en kille eller ej.

• Anonym (Julia)

Äsch, här får man ju inga vettiga förslag... Bara blir nedklankad så det var ju inte så hoppfullt....
    Jag är 23 år för den som ville veta..

Följer mitt hjärta... man ska ta det varsamt sålänge man har starka känslor, dom brukar inte ha fel...

magkänslan

• Anonym (Julia)

och spela smart

• rlevitte
    Anonym (Julia) skrev 2010-07-22 18:47:26 följande:
    Bara blir nedklankad
    Eh, näe?

Mvh,
    Richard
  • Rockabilly

Men herregud, va håller ni på med?? Den ena knullar på andra o den andra sexchattar med andra! Det kallar inte jag för ett förhållande! Din kille har väl så låg självkänsla så han inte vågar släppa dig, men för göta petter GÖR SLUT!
    Trodde att det var en 15åring som skrev, men såg att du var 23. 23!!
    Att bli utsatt för otrohet är hemskt, lämna killen.

• Anonym (Julia)

Inte av dig.... Men dom andra verkar ju lite smått gone...

• Claris

Fy fan vilken taskig människa du är!
    Lämna han istället för att göra han såå illa..han hittar snart ngn bättre,som älskar han för den han är:)

Han måste ha väldigt låg självkänsla som står ut med dig!

• Nyfiken gul
    Anonym (Julia) skrev 2010-07-22 19:18:32 följande:
    Inte av dig.... Men dom andra verkar ju lite smått gone...
     men om du tycker att du gör rätt, vad är då problemet?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (en till)

din historia låter som min låter nestan som ja har skrivit det hela fast boda bor i stan o är svenskar osv.......

• hurskadetgå

Oj, förlåt. Hoppas jag inte tog i för mycket

Det låter jättebra att du följer ditt hjärta, magkänslan!!!

Om du var din vän, vad skulle du själv råda dig? Kan det bli bättre med din kille? Komihåg att du är den du är och han likaså, ett vanligt misstag är att man försöker ändra på varandra - praktiskt omöjligt! Vill du ha en förändring måste du börja med dig själv, men det är också svårt och i vissa fall omöjligt - beror på vad det gäller.

• Anonym

Tror du skulle behöva vara singel ett tag och hitta dej själv istället

Svar på tråden Jag har varit otrogen flera gånger och min kille stannar ändå kvar med mig