• NovemberMommy

Emmaljunga city gross eller nitro city?!

som rubriken lyder..

vilken är bäst.

har BF i november. så vill ha en som funkar bra i snön också. men den ska vara lätt så att man kan bära den upp för trappor.

Gross eller nitro?

• Svar på tråden Emmaljunga city gross eller nitro city?!
  • MammaTillOliver

jag kommer troligtvis köpa city grossen..den är ju så fin oxå och verkar stabil =) såg att nitron har mindre framhjul, är de bra i snö?

vi har massor av snö här under vintern så city gross blir perfekt =)

• Sofie 87

Vi har en city cross och den funkar perfekt i snön. Är en riktig terrängvagn, och den är väldigt lätt och behändig så den rekommenderar jag starkt :)

• sataya

jag har en city cross som jag är super nöjd med och jag gillar inte små svängbara hjul speciellt inte på vintern...

• MammaTillOliver
    NovemberMommy skrev 2010-07-22 17:22:51 följande:
    jag glömde att tillägg att jag gillar mindre framhjul.. men vet inte om de är så effektivt
    tror de bli jobbigt om ni har mycke snö där du bor :)
  • NovemberMommy
    MammaTillOliver skrev 2010-07-22 17:25:36 följande:
    tror de bli jobbigt om ni har mycke snö där du bor :)
    jag bor i malmö.. så det blir inte såå väldigt mycket snö. men tillräckligt blir de. vill inte att det ska bli tungt att köra
  • MammaTillOliver
    NovemberMommy skrev 2010-07-22 17:28:02 följande:
    jag bor i malmö.. så det blir inte såå väldigt mycket snö. men tillräckligt blir de. vill inte att det ska bli tungt att köra
    hehe där har jag oxå bott innan.. men där tror jag det ska gå o ha en nitro faktiskt...eller inte om ni får snön som va denna vintern haha
  • NovemberMommy
    MammaTillOliver skrev 2010-07-22 17:34:15 följande:
    hehe där har jag oxå bott innan.. men där tror jag det ska gå o ha en nitro faktiskt...eller inte om ni får snön som va denna vintern haha
    e det verkligen så svårt att köra med små hjul i snön? jag har tänkt o köp en vagn som håller. så man kan använda till nästan barn också.
  • sataya

nej det är inte så svårt, men jag tycker det är jobbigt men då bor jag i norrland och har massvis med snö medan min kompis verkligen älskar sin nitro även på vintern:)

• MammaTillOliver
    NovemberMommy skrev 2010-07-22 17:38:29 följande:
    e det verkligen så svårt att köra med små hjul i snön? jag har tänkt o köp en vagn som håller. så man kan använda till nästan barn också.
    läs på hemsidan hur dom e utformade båda 2..det är rena djungel detta med vagnar och jag är helt lost när det gäller kvalitet på vagn hehe..

jag tror du ska ta den du känner starkast för så du inte ångrar dig sen, personligen tycker jag nitron är snygg men känner samtidigt att cityn är stabilare och håller längre så den skulle jag valt.
Svar på tråden Emmaljunga city gross eller nitro city?!