• Mariohn

Ett spädbarn utsatt för sexuellt övergrepp.

Ett spädbarn som är 3 dagar gammalt råkar ut för en aktiv pedofil. Pedofilen gör inte spädbarnet illa. Pedofilen i detta fallet runkar över spädbarnet och kommer på dess mage.  En vecka senare dör gärningsmannen. 

(fruktansvärt vidrigt jag vet. Men för frågeställningens skull)

Bör man tala om detta för barnet under uppväxten eller bör man låta bli? 

• Svar på tråden Ett spädbarn utsatt för sexuellt övergrepp.
  • JoaMel

Kort och gott..... Låta bli......

• lizagirl

Helt jävla sjuk fråga men just för svarets skull så ...

NEJ tala inte om det för barnet!

♥ Julia & Alice & bebis i magen BF 13/9-10 ♥
  • sataya

jag skulle låta bli... tänk hur den skulle må, den har antagligen inget minne av det så då blipper den ju må dåligt över det med..

• Bevabus

Jag hade inte berättat.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Jungfrulycka

Va? Känner du någon som gjort detta eller? Annars var det en mycket underlig fråga...varför??

• Mariohn
    lizagirl skrev 2010-07-22 22:24:17 följande:
    Helt jävla sjuk fråga men just för svarets skull så ...

NEJ tala inte om det för barnet!
    Jag vet det är en vidrig fråga. Men det förekommer. Och jag hörde om det i veckan så jag kastade ut frågan. 
  • Mariohn
    Jungfrulycka skrev 2010-07-22 22:25:45 följande:
    Va? Känner du någon som gjort detta eller? Annars var det en mycket underlig fråga...varför??
    Jag har fått höra om ett sådant fall ja. Och nej jag tänker inte prata om det mer eftersom det specifika fallet inte är relevant. Det väckte en frågeställning. 
  • Disela

Jag skulle inte berätta. Skulle bara göra barnet olyckligt, äcklat och gud vet vad. Räcker med att föräldrarna i all framtid kommer få leva med denna vetskap.

• Bevabus
    Jungfrulycka skrev 2010-07-22 22:25:45 följande:
    Underlig är det väl inte, jag har hört talas om flera såna här fall.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • nur

Varför skulle man ha behov att berätta det? va barnet skulle göra åt saken om han/hon tog reda på det? Självfallet NEJ!

Svar på tråden Ett spädbarn utsatt för sexuellt övergrepp.